injectoren reinigen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Frits Clio 16v

De injectoren van mijn clio 16v tikken (of 1 ervan tikt).

Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met injectorreiniger (flesje die je bij de benzine doet). Werkt dit, of is het alleen maar slechter voor je geliefde blok?

Ook heb ik hier op het forum gelezen over een "ultrasoon bad" voor de injectoren (€25,- bij een revisiebedrijf?). Maar dan moeten ze er dus wel eerst uit, is dit veel werk bij een 16v motor?

Dus wie heeft er ervaring met een van deze mogelijkheden?

Gr, Frits.
-Matthy-

Dit zij niet je injectoren, maar je klepstoters.
Dus iets erbij gooien helpt dus ni. Maar dat tikken is bij veel 16V's, maar moet wel over gaan alstie warm is.
Clio 16V=Alive again!
Tom
Moderator
Car: MB

je injectoren kun je af en toe ook wel horen tikken. In principe hoeft dat niet erg te zijn. Laten reinigen kan natuurlijk altijd. Je bent een tientje of acht kwijt als je ze allemaal laat doen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als het inderdaad je injectoren zijn, zou ik eerst even kijken of zo'n flesje Wynn's helpt. Een ultrasoon-bad kan altijd nog!
-Matthy-

Bewegen je injectoren dan ook? Dat wist ik ni. Kan iemand dit uitleggen aan mij?
Clio 16V=Alive again!
Thadarkraven
Contacteer:

Er zitten toch altijd nog naalden
in je injectoren en die bewegen toch
echt lijkt mij, beredeneer : hoe kan
er anders op commando brandstof worden
ingespoten als het een constant open
kanaal zou zijn ???

:wink:
-Matthy-

Das waar, eigenlijk nog ni over de werking ervan nagedacht. bedankt ;)
Clio 16V=Alive again!
Frits Clio 16v

-Matthy- schreef:Dit zij niet je injectoren, maar je klepstoters.
Dus iets erbij gooien helpt dus ni. Maar dat tikken is bij veel 16V's, maar moet wel over gaan alstie warm is.
De kleppen hoor ik bij koude motor eventjes tikken maar dat is zo weg, dat bedoel ik dus ook niet.

Ik heb bij 5 bedrijven (3 renault-dealers en 2 bovag-bedrijven) een monteur laten luisteren, dit doen ze namelijk toch allemaal gratis. Ze zeiden allemaal dat het de injectoren waren, en dat het ook geen kwaad kon (want de auto rijd er niet minder goed door).

Maar ik wil van die tik af dus ik zal bij mijn volgende tank zo'n flesje reiniger gooien (of er moeten slechte ervaringen mee zijn??). En als dat niet werkt kan ik ze altijd nog zo'n badje geven.

Bedankt voor de reacties,

Gr. Frits.
Tijn
Contacteer:

Clio Baccara 16v schreef:
-Matthy- schreef:Dit zij niet je injectoren, maar je klepstoters.
De kleppen hoor ik bij koude motor eventjes tikken maar dat is zo weg, dat bedoel ik dus ook niet.

Ik heb bij 5 bedrijven (3 renault-dealers en 2 bovag-bedrijven) een monteur laten luisteren, dit doen ze namelijk toch allemaal gratis. Ze zeiden allemaal dat het de injectoren waren, en dat het ook geen kwaad kon (want de auto rijd er niet minder goed door).

Maar ik wil van die tik af dus ik zal bij mijn volgende tank zo'n flesje reiniger gooien (of er moeten slechte ervaringen mee zijn??). En als dat niet werkt kan ik ze altijd nog zo'n badje geven.

Bedankt voor de reacties,

Gr. Frits.
die tik hoort er gewoon bij, is een producteigenschap. Zelfs nieuwe injectoren doen dat.
there is no spoon.
Robert dB.

Hoe is die tik eingelijk waarneembaar? Door goed luisteren of via de achterzijde van een schoevendraaier oid?
Tijn
Contacteer:

die hoor je zo wel, 't klinkt als een mini relais-tje wat schakelt....
there is no spoon.
speedline

Voor het injectie systeem voor de 5 wat Jeroen en ik at the moment aan het bouwen zijn gaan de injectoren preventief naar de testbank. Reiniging en controle is gewoon noodzakelijk voor een goede motorloop.
lagunapower rulez
Contacteer:

idd heb ze ook laten testen en ultrasoon gereinigd, het scheelt veel bij mij,de motor pakt nu veel sneller op als voorheen.kwas € 88 kwijt maar het is het wel waard.Zo'n flesje heb ik ook erin gegooid maar bij ultrasoon is het rendement groter
clio_rally
Contacteer:

Thadarkraven schreef:Er zitten toch altijd nog naalden
in je injectoren en die bewegen toch
echt lijkt mij, beredeneer : hoe kan
er anders op commando brandstof worden
ingespoten als het een constant open
kanaal zou zijn ???

:wink:

Injector is weinig meer dan een simpele actuator. Vaak is het bewegende deel een naald met allerlei verschillende 'kopjes'. Je kunt hem inderdaad horen. Dit hangt echter heel erg af van het model. Ik heb er veel tests mee gedaan voor mijn kandidaatsonderzoek, best grappig werk.

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Frits Clio 16v

Weet iemand misschien een bedrijf in de buurt van Ede waar ik mijn injectoren ultrasoon kan laten reinigen?

Gr, Frits.
Riël
Über-Spammer

Wat zijn we weer lekker lui vandaag :p

http://www.goudengids.nl/list.asp?gonew ... isie&l=Ede

Asje.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Frits Clio 16v

Ja dat had ik op zich zelf ook wel kunnen bedenken...(S) :D

in ieder geval bedankt (Y)

Gr, Frits.