Heb je een multimeter? probeer dan eens via het acoustisch signaal te kijken of er een kortsluiting zit in de bedrading,
Simpel te doen door 1 van de pennen op de plus draad en de ander op de min draad te doen. Wel van de versterker afhalen. Piept ie niet dan is er geen kortsluiting. En dan ligt t m waarschijnlijk aan de versterker
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
olijnsma schreef:Heb je een multimeter? probeer dan eens via het acoustisch signaal te kijken of er een kortsluiting zit in de bedrading,
Simpel te doen door 1 van de pennen op de plus draad en de ander op de min draad te doen. Wel van de versterker afhalen. Piept ie niet dan is er geen kortsluiting. En dan ligt t m waarschijnlijk aan de versterker
nee heb geen multi meter, heb er wel een maar die doet het voor de verandering ook niet... zught
Om te beginnen eerst alle luidspeakerkabels en subwooferkabel afkoppelen van de versterker. In deze kabels kan ook een breuk of storing zitten waardoor de versterker in protection springt. Om alles uit te sluiten gewoon effe twee draden rechtstreeks van je accu op de versterker aansluiten en kijken wat die dan doet. Als ie dan nog in de protection springt, dan is je versterker stuk bijv. een eindtrap die doorgebrand is.