Power Boost Valve

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

voor ik dit aan gaat schaffen
wie heeft er ervaring met een power boost valve en kun je me vertelen of het idd wat is

[img]http://www.biesheuvel.nl/shop/PHP/I/PRO ... tvalve.jpg[/img]
De PBV is een soort benzinedrukregelaar, echter met 2 drukmembramen, waarvan de eerste regelaar is en de tweede altijd +/- 0.8 BAR hoger staat. Hij neemt de functie van de standaard regelaar over. Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier: als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk. Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog.
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

Mits niet goed afgesteld DE manier om je branstofpomp om zeep te helpen.

2 soorten te krijgen. 1 universele die je tussen je brandstofslang moet zetten. (dus knippen in je slangen.

de 2e is een complete set. met slangen, ophangbeugels.
deze vervangt je bestaande benzine druk regelaar van 3.0 bar, maar anbevolen 3.5 bar.

heb de laatste nog liggen. ingesteld en en
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

en de 2e is beter denk ik?? is de eerste net zo effectief?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Volgens mij heeft zoiets alleen zin als je een hoge turbodruk hebt.....of een zwaar getunde atmosferische motor boven de 200 pk.

Lijkt me dat het op een standaard atmosferische motor pure geldverspilling is.
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

volgens de verkopers. moet het in combie met een chip best wat schelen.

daarintegen zijn dr best veel mensen die het daar niet mee eens zijn.

de eerste optie zie ik zowiezo de fun niet van in.
je normale drukregelaar blijft zitten, en die draait op 3.0 bar. zie niet in hoe je dat kan wijzigen als je hem niet vervangt.

pak een welbekende slangklem en je heb t zelfde effect. meer druk op je benzineslang
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Als je blok redelijk goed onder handen is genomen, moet de benzine druk toch ook omhoog? :s
Anders loopt je auto veel te arm, wat weer leidt tot vermogensverlies. De cupclio's hadden ook een hogere benzindruk. Gewoon een kwestie van goed afstellen, wat juist zo lastig is met die dingen. Het is maar net waar je het geld in wilt investeren...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Cup auto's hadden ook andere injectoren, moet je eens zien wat zo'n cup clio drinkt. |:
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Plaats reactie