Ik heb sinds enige tijd wat problemen met het staionair lopen van mijn R25.
Nu heb ik gemerkt dat als ik de slang in het rode 'cirkeltje' eraf haalt, de motor hoorbaar beter gaat lopen, en geen terugval in toerental vertoont (tot ca 400) als ik de koppeling intrap. Is het normaal dat een motor dan zoveel beter/harder gaat lopen?
Als ik de slang op het motorblok terugduw slaat de motor bijna af, en daarna loopt ie weer redelijk stationair.
[img]http://www.xs4all.nl/~stihl/temp/lopen/tximotor.jpg[/img]
R25 motor loopt beter als carteronlucthtingslang eraf is?
-
boven de slang met de rode ŽcirkelŽ
zit nog een slang met een groene ring eromheen.Dit is volgens mij ook carterontluchting maar deze loopt wel naar het inlaatspruitstuk voor de gasklep.gebeurt er ook iets als je deze slang eraf haalt?
als je de slang met de rode cirkel eraf haalt neemt hij dus wel verse lucht mee de motor in die niet de lucht-massameter is gepasseerd en wordt de mengselverhouding anders.misschien heeft dat er iets mee te maken?als hij dan beter zou gaan lopen met meer lucht zou het mensel te rijk zijn?
zomaar een vlugge gedachte,ben geen r25 kenner dus als ik het fout heb hoor ik het graag

als je de slang met de rode cirkel eraf haalt neemt hij dus wel verse lucht mee de motor in die niet de lucht-massameter is gepasseerd en wordt de mengselverhouding anders.misschien heeft dat er iets mee te maken?als hij dan beter zou gaan lopen met meer lucht zou het mensel te rijk zijn?
zomaar een vlugge gedachte,ben geen r25 kenner dus als ik het fout heb hoor ik het graag
je toerenregelaar/stationair omloop is waarschijnlijk fors vervuild. Dit is het potje dat je nog net onderop de foto ziet.
Doordat die zo vuil is, kan nie niet genoeg lucht naar binnen laten. Als je dat dan via een ander slangetje doet, begint ie weer aardig te lopen.
ff een spuitbus carburateurcleaner op die regeaar loslaten!
Doordat die zo vuil is, kan nie niet genoeg lucht naar binnen laten. Als je dat dan via een ander slangetje doet, begint ie weer aardig te lopen.
rev it like a rental
Okay thx, dat gaan we dan eens proberen, wordt vervolgd!Menno schreef:je toerenregelaar/stationair omloop is waarschijnlijk fors vervuild. Dit is het potje dat je nog net onderop de foto ziet.
@r5alpine-turbo: als ik de bovenste slang (met groene ringetje) eraf haalt loopt de motor niet merkbaar beter, itt tot het onderste slangetje, dan hoor je hem in de auto nog zuigen

-
Nog steeds???Merijn schreef:Heb ik vandaag ook bij de Willi gedaan, alleen heb ik het niet kunnen testen, aangezien mijn dynamo naar de klote is.
Hij lijkt dat ie minder terugval in toerental heeft als ik de koppeling intrap bv. Als ik de bewuste slang eraf haal zuigt ie echter nogsteeds flink lucht aan.
Daarnaast loopt ie op lagere snelheden (tot ca 50 km/u) (nogsteeds) niet lekker, vooral als je het gas los laat stottert ie soms nogal flink, en ook bv in de twee gasgeven resulteert niet in een vlekkeloze toename van snelheid. Bougies zijn wel reeds vervangen.
De stappenmotor nogmaals onderhanden genomen, alsmede het gasklephuis, en nu lijkt ie wederom wat beter te lopen dan een week geleden. Geen idee trouwens of er nog meer dingen in te spuiten zijn.........
Daarnaast loopt ie op lagere snelheden (tot ca 50 km/u) (nogsteeds) niet lekker, vooral als je het gas los laat stottert ie soms nogal flink, en ook bv in de twee gasgeven resulteert niet in een vlekkeloze toename van snelheid. Bougies zijn wel reeds vervangen.
De stappenmotor nogmaals onderhanden genomen, alsmede het gasklephuis, en nu lijkt ie wederom wat beter te lopen dan een week geleden. Geen idee trouwens of er nog meer dingen in te spuiten zijn.........