[5GTT] Kabelboom in de achterklep. Hoe te vervangen?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
SimonBalk
Contacteer:

De keuring komt er weer aan, dus ben ik de auto weer een beetje na aan het lopen. Alles ziet er goed uit, ik moet alleen nieuwe remschijven.

Nu viel mij ook op dat mijn nummerplaat verlichting het niet deed. Alle 2 de lampjes niet. Ik met de bekende multo meter aan de gang, maar er komt niets meer doorheen :(

Toen maar alle zekeringen nagekeken en dat zat allemaal goed. Toen bedacht ik me dat ik afgelopen zomer mijn spoiler erop gezet heb en daarvoor heb ik moeten boren door de klep. Ik heb toen wel de dragen aan de kant gehouden met een schroeverdraaier, maar ik begin toch te vermoeden dat ik wat geraakt heb. Hoe krijg ik het beste die kabelboom eruit en eventuur een andere er weer in?

Hij moet uiterlijk 29 april gekeurd worden, dus ik heb nog ff :p
Thadarkraven
Contacteer:

:) Zow je wilt het gelijk ruig aanpakken zie ik alweer maar om te beginnen kijk eerst even eens
bovenaan je achterklep waar je kabelboom in een
rubber naar je auto toe gaat want het is namelijk
een kwaal van die dingen dat de draden precies in dat rubber gaan breken.

Vaak kun je met de hand al enigszins voelen of ze
nog heel zijn en anders kun je het beste even het
rubber opensnijden en 9 v/d 10 x zul je zien dat er
daar een draad onderbroken is !!!

Kijk eerst daar nog even na want volgens mij lopen
ze vanaf daar gewoon naar je achterlichtunit aan de
linker kant toe.

Desnoods nieuwe draden vanaf je unit naar je kleplampies (Y)

Grtzz Tony
:smoke:
iwi

Thadarkraven schreef: anders kun je het beste even het
rubber opensnijden en 9 v/d 10 x zul je zien dat er
daar een draad onderbroken is !!!
ligt eraan hoe je het rubber doorsnij natuurlijk :D
Thadarkraven
Contacteer:

>-) helemaal doormidden natuurlijk >-)

Ghehehe liefst met kettingzaag of bijl o.d.
:p :p :p
SimonBalk
Contacteer:

ok :D Ga ik van de week wel even naar kijken. Kan natuurlijk gewoon nieuwe draden trekken, of deze boom er even uit halen om te controlleren waar de knik zit en die draad vervangen.

Moet goed komen (Y)
Matijs
Contacteer:

De kabelboom in de achterklep losmaken van de lampjes, de achterruitverwarming en de ruitenwissermotor, en dan in zijn geheel door de achterklep heen trekken en naar buiten via het gat in de linker bovenhoek waar de kabelboom door het rubber het dak in gaat.
Dus NIET de kabelboom bovenaan doorknippen of anderszins het rubber slopen. Zonde. Had een of andere beun bij mijn auto ook gedaan... en dan weer met kroonsteentjes aan elkaar gezet :gun: Dat is dus echt het ergste dat er is :( Kleine moeite om het even netjes te doen. Let op: de kabelboom kan dus niet in zijn geheel los van de kabelboom die het dak ingaat. dus gewoon even het draadje zoeken dat stuk is en alleen die vervangen.
Plaats reactie