[clio]kleppen stellen, hoe vaak?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Heb een Clio met E7J motor en t valt mij op dat de laatste tijd de kleppen steeds vaker gesteld moeten worden naar mijn idee...De laatste keer is pas 8000 km geleden. Is dit een probleem of vrij normaal?
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Daar wil ik het antwoord ook wel van weten :) (Y)


^^^
Alleen nog maar VW!
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

volgens mij bij 15000/ 20000 km...van mij tikken ook.. :(
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Voor kleppen stellen van die
motoren staat geen vaste termijn
voor het stellen van de kleppen.

Bij een auto op LPG moet het om de
20.000 km dus zeg maar bij elke
onderhoudsbeurt maar zonder lpg wordt
het normaal gesproken niet gedaan 8)

oorzaak zou ik je zo niet 1.2.3. kunnen
vertellen

Grtzz Tony/Clio 16v
:smoke:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Thadarkraven schreef: Voor kleppen stellen van die
motoren staat geen vaste termijn
voor het stellen van de kleppen.

Bij een auto op LPG moet het om de
20.000 km dus zeg maar bij elke
onderhoudsbeurt maar zonder lpg wordt
het normaal gesproken niet gedaan 8)

oorzaak zou ik je zo niet 1.2.3. kunnen
vertellen

Grtzz Tony/Clio 16v
:smoke:
Zo werd het bij de dealer waar ik werkte ook gedaan: in principe alleen bij gas-autos.

Misschien niet goed gesteld?
Contra moeren niet goed vastgedraaid?
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

(Y) Idd canonballman moet je ff goed op
letten ja want vaak zitten de contramoeren
vastgerot aan de stelschroefies en als je dan
de moertjes natrekt draaien die mee en gaan wordt
je klepspeling weer kleiner / kleppen staan
strakker dan ze horen, dus minder ver + later open
en dus minder warmte afvoer DUS SNELLER VERBRANDE
KLEPPEN!!!

Daartegenover als je ze te wijd zet gaan ze tikken en dan slaan op den duur je klepzittingen in :evil:

Suc6

Grtzz Tony, Stam Utrecht
:smoke:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Thadarkraven schreef:(Y) Idd canonballman moet je ff goed op
letten ja want vaak zitten de contramoeren
vastgerot aan de stelschroefies en als je dan
de moertjes natrekt draaien die mee en gaan wordt
je klepspeling weer kleiner / kleppen staan
strakker dan ze horen, dus minder ver + later open
en dus minder warmte afvoer DUS SNELLER VERBRANDE
KLEPPEN!!!

Daartegenover als je ze te wijd zet gaan ze tikken en dan slaan op den duur je klepzittingen in :evil:

Suc6


Grtzz Tony, Stam Utrecht
:smoke:
UUUUNNNNGGGGGGG!!(geluid van een zoemer) WRONG :p

je redenatie klopt niet. Kleppen strakker, speling dus kleiner en dan minder ver open gaan en later.
Net andersom. De kleppen gaan verder open en eerder.
Andere klopt wel weer, dat kan een reden zijn dat ze verbranden. Maar dat komt omdat door de warmte het zaakje uitzet en de speling daarvoor nodig is. Staan ze te strak, kan het zijn dat het meer uitzet dan de speling is. Gevolg, klep komt niet goed in de klepzitting en kan zijn warmte niet kwijt.

Te los klinkt als een geldtelautomaat. En lees hierboven wat het gevolg is.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ohw jah lolzzz Stom stom stom
je hebt helemaal gelijk ghehe
dus neem het bij deze terug...

:smoke: thnx dat je t ff zegt !!
Plaats reactie