[clio16v] start niet meer, accu probs?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Heb sinds kort (3 week ofzo) een nieuwe accu met een hogere startcapaciteit dan een standaard accu omdat de auto niet goed startte (bij warme motor) sinds het nieuwe 2 liter blok erin zit i.c.m. magnecor bougiekabels.
Sinds de nieuwe accu startte de auto prima, geen problemen meer.
Maar afgelopen week heeft me pa de auto een nacht op het eerste standje van het contact laten staan en sindsdien start ie niet meer.
Accu leeg zou je zeggen, maar de verlichting e.d. doet het wel. Maar de accu geeft aan dat ie opgeladen moet worden. Dus accu aan de lader, maar hij laad nie op lijkt het.

Net een andere auto erbij gepakt, startkabels erop, niente. Doet ook niks.

Zodra je wilt starten klikt het in het motorruim en dan springt het alarm aan. Dit omdat de stroom onderbroken word? Of omdat er geen stroom is? Maar dit hoort zo lijkt me?

Kan de de startmotor vastzitten? Omdat dit ook als oorzaak werd gezien dat ie met de oude accu niet wilde starten met warme motor. Misschien heeft ie nu toch de geest gegeven.

Kan het alsnog de accu zijn ook als ie niet met startkabels wil starten?


Tis ook lekker met die bumper van mij, want ik kan niet bij het sleepoog....is niet te gebruiken bij deze bumper. Zat al te denken aan een touw door de ramen te doen...anders zou ik het nie weten.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb je geen startonderbreker?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

mwa, dan zou die klik ook niet mogen.....

Wat je ff kan proberen is flink op de startmotor beuken met een pijp, alleen dat hitteschildje zit dan in de weg.....

Gare startmotor zou best kunnen, aangezien die nu meer voor zn kiezen krijgt als voorheen met de 1.8
Laatst gewijzigd door Bart V op ma 2 feb 2004 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mmmz. Startmotor is zeker wel mogelijk. Ram er eens een paar keer op met iets hard en pijnlijks? :) of kom je daar niet bij?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Riël schreef:Heb je geen startonderbreker?
Die heb ik wel. Bij de startmotor kom je niet denk ik.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Blijft ie niet erop zitten? Dat gaat toch vanzelf erop als de stroom uitvalt en weer aanspringt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Ik klik hem dan weer uit met de AB, maar dat resulteert ook in niets.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als het alarm de startmotor blokkeert mag hij ook niet klikken, tis het relais wat je hoort, en die word eventueel onderbroken door een startonderbreker in je alarm. Je kan het voor de zekerheid nameten, ff stekkertje eraf en priklampie of metertje erop.

Maar wat je beter goed kan nakijken is of je de startkabels wel goed op de klemmen hebt zitten, wil weleens gebeuren dat bij die goedkope startkabels de klemmen niet goed contact maken met de accupolen, en met 2 accu's is de kans redelijk groot dat 1 van de 4 klemmen niet pakt.....Als je zekerweet dat de accuklemmen goed zitten en hij start NOG NIET, EN je hebt spanning op kabel van het startmotorrelais zal waarschijnlijk toch je startmotor zelf stuk zijn. Toch maar ff hitteschild eraf en een paar tikken erop geven, never know...

Succes
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als je alarm gaat loeien als je hem wilt starten, betekent dat dat de accu te weinig spanning levert.
Dan zakt de spanning onder een bepaald punt en dan treedt de noodstroomsirene in werking.
Ik zou met het opladen van de accu even goed kijken of de kabels goed contact maken net wat Bart al zei. Die accuklemmen zijn gewoon rotdingen wat dat betreft.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

ok thnx, zal het ff goed natjekke
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

Ze doet het weer!! zag um gaaaan om 16.05 uur :D
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Haha, moest er ff uitlaten na de apk :p

andere oude accu ingegooid en hij deed het weer :)
de nieuwe accu zal wel niet goed zijn opgeladen
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Bart V schreef: Maar wat je beter goed kan nakijken is of je de startkabels wel goed op de klemmen hebt zitten, wil weleens gebeuren dat bij die goedkope startkabels de klemmen niet goed contact maken met de accupolen, en met 2 accu's is de kans redelijk groot dat 1 van de 4 klemmen niet pakt.....
Of al die aanslag eraf halen...
Plaats reactie