Heb sinds kort (3 week ofzo) een nieuwe accu met een hogere startcapaciteit dan een standaard accu omdat de auto niet goed startte (bij warme motor) sinds het nieuwe 2 liter blok erin zit i.c.m. magnecor bougiekabels.
Sinds de nieuwe accu startte de auto prima, geen problemen meer.
Maar afgelopen week heeft me pa de auto een nacht op het eerste standje van het contact laten staan en sindsdien start ie niet meer.
Accu leeg zou je zeggen, maar de verlichting e.d. doet het wel. Maar de accu geeft aan dat ie opgeladen moet worden. Dus accu aan de lader, maar hij laad nie op lijkt het.
Net een andere auto erbij gepakt, startkabels erop, niente. Doet ook niks.
Zodra je wilt starten klikt het in het motorruim en dan springt het alarm aan. Dit omdat de stroom onderbroken word? Of omdat er geen stroom is? Maar dit hoort zo lijkt me?
Kan de de startmotor vastzitten? Omdat dit ook als oorzaak werd gezien dat ie met de oude accu niet wilde starten met warme motor. Misschien heeft ie nu toch de geest gegeven.
Kan het alsnog de accu zijn ook als ie niet met startkabels wil starten?
Tis ook lekker met die bumper van mij, want ik kan niet bij het sleepoog....is niet te gebruiken bij deze bumper. Zat al te denken aan een touw door de ramen te doen...anders zou ik het nie weten.
[clio16v] start niet meer, accu probs?
Heb je geen startonderbreker?
mwa, dan zou die klik ook niet mogen.....
Wat je ff kan proberen is flink op de startmotor beuken met een pijp, alleen dat hitteschildje zit dan in de weg.....
Gare startmotor zou best kunnen, aangezien die nu meer voor zn kiezen krijgt als voorheen met de 1.8
Wat je ff kan proberen is flink op de startmotor beuken met een pijp, alleen dat hitteschildje zit dan in de weg.....
Gare startmotor zou best kunnen, aangezien die nu meer voor zn kiezen krijgt als voorheen met de 1.8
Laatst gewijzigd door Bart V op ma 2 feb 2004 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mmmz. Startmotor is zeker wel mogelijk. Ram er eens een paar keer op met iets hard en pijnlijks?
of kom je daar niet bij?

Blijft ie niet erop zitten? Dat gaat toch vanzelf erop als de stroom uitvalt en weer aanspringt?
Als het alarm de startmotor blokkeert mag hij ook niet klikken, tis het relais wat je hoort, en die word eventueel onderbroken door een startonderbreker in je alarm. Je kan het voor de zekerheid nameten, ff stekkertje eraf en priklampie of metertje erop.
Maar wat je beter goed kan nakijken is of je de startkabels wel goed op de klemmen hebt zitten, wil weleens gebeuren dat bij die goedkope startkabels de klemmen niet goed contact maken met de accupolen, en met 2 accu's is de kans redelijk groot dat 1 van de 4 klemmen niet pakt.....Als je zekerweet dat de accuklemmen goed zitten en hij start NOG NIET, EN je hebt spanning op kabel van het startmotorrelais zal waarschijnlijk toch je startmotor zelf stuk zijn. Toch maar ff hitteschild eraf en een paar tikken erop geven, never know...
Succes
Maar wat je beter goed kan nakijken is of je de startkabels wel goed op de klemmen hebt zitten, wil weleens gebeuren dat bij die goedkope startkabels de klemmen niet goed contact maken met de accupolen, en met 2 accu's is de kans redelijk groot dat 1 van de 4 klemmen niet pakt.....Als je zekerweet dat de accuklemmen goed zitten en hij start NOG NIET, EN je hebt spanning op kabel van het startmotorrelais zal waarschijnlijk toch je startmotor zelf stuk zijn. Toch maar ff hitteschild eraf en een paar tikken erop geven, never know...
Succes
Als je alarm gaat loeien als je hem wilt starten, betekent dat dat de accu te weinig spanning levert.
Dan zakt de spanning onder een bepaald punt en dan treedt de noodstroomsirene in werking.
Ik zou met het opladen van de accu even goed kijken of de kabels goed contact maken net wat Bart al zei. Die accuklemmen zijn gewoon rotdingen wat dat betreft.
Dan zakt de spanning onder een bepaald punt en dan treedt de noodstroomsirene in werking.
Ik zou met het opladen van de accu even goed kijken of de kabels goed contact maken net wat Bart al zei. Die accuklemmen zijn gewoon rotdingen wat dat betreft.
Ze doet het weer!! zag um gaaaan om 16.05 uur 

Of al die aanslag eraf halen...Bart V schreef: Maar wat je beter goed kan nakijken is of je de startkabels wel goed op de klemmen hebt zitten, wil weleens gebeuren dat bij die goedkope startkabels de klemmen niet goed contact maken met de accupolen, en met 2 accu's is de kans redelijk groot dat 1 van de 4 klemmen niet pakt.....