[clio16v '91] Distributieriem wel of niet vervangen???
Hallo! ik heb net een clio 16v gekocht, maar het verleden van de auto is niet echt bekend, de auto heeft 136 gelopen en ik meen dat ie bij de 100 vervangen moet worden, de vorige eigenaar dacht dat ie voor de 100 was vervangen, maar kan je dit eigenlijk checken?? op het stickerdje staat niks leesbaars meer... iemand een idee?
-
Het is altijd verstandig om je distributieriem te vervangen als je er niks van afweet (km's gelopen). Het is een goedkope ingreep en als hij breekt kost het je een fortuin. Dus als je het niet weet altijd doen. Je kunt niet echt goed zien of hij versleten is maar als je hem eraf pakt en je 'knikt' hem een beetje zodat je de kant kunt zien waar hij op heeft gelopen en die vertoont scheurtjes dan weet je dat je hem moet vervangen.
Gtrz Bram
Gtrz Bram
Goedkope ingreep?
Als je zelf de kennis en de middelen in huis hebt wel ja. Maar ga maar eens naar de gemiddelde garage, grote kans dat ze niet eens zin hebben om er aan te beginnen. En bij de Renault dealer weet je wat je kwijt bent
Maar ik zou hem in ieder geval wel vervangen, speel gewoon op safe met zoiets!
Als je zelf de kennis en de middelen in huis hebt wel ja. Maar ga maar eens naar de gemiddelde garage, grote kans dat ze niet eens zin hebben om er aan te beginnen. En bij de Renault dealer weet je wat je kwijt bent

Maar ik zou hem in ieder geval wel vervangen, speel gewoon op safe met zoiets!
Noterfixit ook wel 

Vandaag bij de dealer geweest.. die van mij moet ook worden gedaan namelijk. Slechts 660 euro moest het kosten
Iemand enig idee of er hier in de buurt iemand zit die het goed doet en voor een stukkie minder? Omgeving Haarlem...

Iemand enig idee of er hier in de buurt iemand zit die het goed doet en voor een stukkie minder? Omgeving Haarlem...
-
Ken je niet een monteur die het zo zwart voor je wilt doen?
Ik ben met 60 euro klaar, hoef alleen de snaar te kopen! Hij monteert het voor me, spanrol heeft hij nog liggen, scheelt ook 127 euro! In ruil daarvoor moet ik zijn auto uit deuken! Goede deal zeg ik zo!
Ik ben met 60 euro klaar, hoef alleen de snaar te kopen! Hij monteert het voor me, spanrol heeft hij nog liggen, scheelt ook 127 euro! In ruil daarvoor moet ik zijn auto uit deuken! Goede deal zeg ik zo!
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
doen we het toch lekker zelf!Ollie schreef:Tja, jammer voor ons Limburgers, maar Veban is mij net iets te ver

-
- Contacteer:
Als het voorfront gedemonteerd is bij een clio 16v, is het dan ook mogelijk om de distributieriem en spanrol te vervangen? Het lijkt me wel dat je er dan wat beter bij kan, maar is dit dan wel genoeg ruimte?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
nou garage willemsen in haarlem doet het als ik het me goed kan herinneren voor ongeveer 500,- en goed want de monteur is van renaukt geweest en hij heeft zelf ook een clio 16v (zijn 2de)Bram schreef:Vandaag bij de dealer geweest.. die van mij moet ook worden gedaan namelijk. Slechts 660 euro moest het kosten![]()
Je moet dan Dirk hebben (zeg maar dat je het van Michael uit haarlem hebt) 023 532 49 20
-
Donleben schreef:Als het voorfront gedemonteerd is bij een clio 16v, is het dan ook mogelijk om de distributieriem en spanrol te vervangen? Het lijkt me wel dat je er dan wat beter bij kan, maar is dit dan wel genoeg ruimte?
het kan idd ook zonder de motor uit te bouwen vlgs mij, en ik dacht dat iemand op het forum het ook al zo gedaan heeft, wel zul je de rechter motorsteun los moeten maken en het blok aan die kant omhoog krikken en auto wat laten zakken, dan kom je er volgens mij ook wel bij....ik heb het zelf nog niet gedaan, maar volgens mij lukt dat wel

Ik heb wel gedaan zonder de motor eruit te halen.Patrick L. schreef:Donleben schreef:Als het voorfront gedemonteerd is bij een clio 16v, is het dan ook mogelijk om de distributieriem en spanrol te vervangen? Het lijkt me wel dat je er dan wat beter bij kan, maar is dit dan wel genoeg ruimte?
het kan idd ook zonder de motor uit te bouwen vlgs mij, en ik dacht dat iemand op het forum het ook al zo gedaan heeft, wel zul je de rechter motorsteun los moeten maken en het blok aan die kant omhoog krikken en auto wat laten zakken, dan kom je er volgens mij ook wel bij....ik heb het zelf nog niet gedaan, maar volgens mij lukt dat wel
Ik kan je zeggen: schroef je motor er gewoon uit, het werk dat je er extra aan hebt valt wel mee.
Je moet anders constant je motor omhoog takelen en weer laten zakken, en je komt niet overal even lekker bij.
Het enige is dat als je je motor eruit haalt, dat je ook je bakolie moet vervangen (voor het fijne)
Als je dan toch bezig bent, meteen ff nieuwe keerringen monteren, bakolie verversen, koelvloeistof verversen.
Succes ermee

-
nu heb ik ook een vraag: mijn distri is vervangen op 18-03-'01 wanneer zou ik hem nou weer moeten vervangen? maart 2005? de km zit ie nog niet aan
gr Jordi
gr Jordi
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
Ja als je niet aan de kilometers zit maart 2005!Jordi - Clio 16V schreef:nu heb ik ook een vraag: mijn distri is vervangen op 18-03-'01 wanneer zou ik hem nou weer moeten vervangen? maart 2005? de km zit ie nog niet aan
gr Jordi
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
weet iemand of bij een 21 TXI ook de hele motor er uit moet?
bij me oude kostte het maar 230 euro die lag dan ook in de breedte
bij me oude kostte het maar 230 euro die lag dan ook in de breedte