Auto visie tests: r1916v VS kadetgsi & 21TXI (1991)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
canonballman

speedline schreef:
canonballman schreef:Ben geen Opel fan, maar weet wel dat een vriend van me met zn Gsi 8KLEPPER (130 pk, zonder kat) de Seat Ibiza 2.0 16v (150 pk) van mn moeder keer op keer snot reed ( 2 auto lengtes voorsprong tot 100 km/h)
Ibiza heeft veel te lange bakverhoudingen en is te zwaar. Volkswagen heeft geen geschikte close ratio bakken. Jij als bakkenman had dit toch zelf wel kunnen achterhalen?
Inderdaad, dat met die bakverhoudingen ben ik het met je eens. GSnIe's hebben standaard close ratio bakken.
Seat is inderdaad ook wat zwaarder. Maar dan nog: die Seats werd van gezegd 7,9 tot 8,3 seconden naar de 100. Die Kadett was sneller. Rara.
Moet wel zeggen dat ik altijd het idee had dat die van mn moeder een 'slecht' ondermaats presterend geval was. Mn moeder had geen klachten...... :wink:
Bart V

Ik ben sowieso niet bepaald onder de indruk van de 16V motoren van volkwagen. Maat van mij had een golf 1.8 16V, dat was om te huilen, onderin redelijk rap, maar vanaf 5000 toeren houd het op met de pret. Heb ook nog wel eens in een golf 3 2.0 16V (meegereden) en ook dat valt redelijk tegen vind ik. In een seat zal het toch nog wel iets rapper gaan zou je denken...

Wat gewoonweg pas leuk word is G60 en VR6 :worship:
Xedrah

Geweldig topic! :D

Nee, Renault's dat zijn echte toppers! (S)

:lol:
Riël
Über-Spammer

Xedrah schreef:Geweldig topic! :D

Passie jong. Er zit net zo als bij opel veel leuks tussen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman

Xedrah schreef:Geweldig topic! :D

Ik zat al te wachten tot je zou happen!! :lol: :wink:

Nee, je zult mij niet horen roepen dat Renault autos maakt die in alle opzichten goed zijn. Sommige dingen hebben ze/kunnen ze goed (motoren oa), andere dingen laten wel eens te wensen over (betrouwbaarheid). En dan heb ik het niet over de betrouwbaarheid van een slecht onderhouden GTT (die heeft geen betrouwbaarheid) maar over nieuwe Lagunas, Espace enzovoort.
canonballman

Riël schreef:Er zit net zo als bij opel veel leuks tussen.
Oo??? net zoals bij Opel??????????? :wink:
Xedrah

canonballman schreef: Ik zat al te wachten tot je zou happen!! :lol: :wink:
Nou ja, het maakt mij niet uit hoor, maar sommigen zijn wel een beetje erg negatief, ik denk niet dat dat veel zin heeft. :beer:
Misschien hebben ze wel een 8) op als ze naar hun eigen auto kijken. :lol:

Wel vermakelijk dit topic. :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ach ja, voor hetzelfde geld had iedereen hier geen Renault gekocht als eerste auto, maar een VW of Opel. Dan zat iedereen nu op het Opel/VW-forum! :)
canonballman

Merijn schreef:Ach ja, voor hetzelfde geld had iedereen hier geen Renault gekocht als eerste auto, maar een VW of Opel. Dan zat iedereen nu op het Opel/VW-forum! :)
Dat wil niks zeggen: mijn eerste auto was een zwarte :p Mercedes... 8)
toen een suzuki, toen een ford, toen een suzuki erbij, toen weer een ford erbij. Tussendoor ook nog een Bmw en een Opel gehad.(type begint met een M en eindigt op anta). Willen jullie dat ik verder ga? :D
antoine
Car: Renault Clio III RS

Heb jij ook een b. m. double you gehad ?
Thierry

Mijn eerste wagen was een Volkswagen Kever :lol: , de Willie heb ik daarna gekocht
antoine
Car: Renault Clio III RS

SToRM666 schreef:Mijn eerste wagen was een Volkswagen Kever :lol: , de Willie heb ik daarna gekocht

ook mooi (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

canonballman schreef:
Merijn schreef:Ach ja, voor hetzelfde geld had iedereen hier geen Renault gekocht als eerste auto, maar een VW of Opel. Dan zat iedereen nu op het Opel/VW-forum! :)
Dat wil niks zeggen: mijn eerste auto was een zwarte :p Mercedes... 8)
toen een suzuki, toen een ford, toen een suzuki erbij, toen weer een ford erbij. Tussendoor ook nog een Bmw en een Opel gehad.(type begint met een M en eindigt op anta). Willen jullie dat ik verder ga? :D
Nee, dank je... :)

Maar je begrijpt wel wat ik bedoel, he. :)

Hoe zit het trouwens met die wagen die met die gebroken achteras (?) op je put staat? ;)
Thierry

ant1 schreef:
SToRM666 schreef:Mijn eerste wagen was een Volkswagen Kever :lol: , de Willie heb ik daarna gekocht

ook mooi (Y)
Nouja, de kleur was wit met roest :D en de remweg was enoooorm lang (trommelremmen) en in de regen had je veel kans om te slippen. Oja, bij zijwind moest ik goed mn stuur vasthouden
Emiel

Leuke test.

Voor de liefhebbers heb ik de afbeeldingen rondom 'schoongesneden' en in een PDF bestand gezet. Makkelijk om op te slaan en om eventueel te printen.

Hier vind je het:

http://www.renaultfreak.nl/tests/r1916v ... 19_GSI.pdf
Xedrah

Goed man! (Y)
Tazzman

Ach die Opel Broodjes mogen wel rapper zijn.. ik pak hond + vriendin + tassen op, prop het in mijn 19 16V (nou ja 'prop' - er is behoorlijk wat ruimte) en ik kachel in rustig tempo naar Frankfurt. Met een gestaag tempo van 160 ~ 180, arriveer ik compleet relaxed op plaats van bestemming.. stap uit en denk.. "hey dat was een fijn stukje autorijden".

Heerlijk comfortabel, nergens last van .. Ik denk dat die GSI rijder er half kreupel uitrolt ;)
Roy
Moderator

Tazzman schreef:
Heerlijk comfortabel, nergens last van .. Ik denk dat die GSI rijder er half kreupel uitrolt ;)
Valt wel mee. Heb zelf ook met een gsi gereden en dat rijd best lekker. In ieder geval niet van die goedkope wiebelstoelen erin zoals bij de gemiddelde sportieve renault.
5 GT Turbo '88 GT5
Jasper16v

Ieder ze eigen merk he, maar waarom nou een merk de grond in stampen...
En dat de kadett zo'n roestbak is, een Renault niet dat scheelt :D
Tazzman

Ach het is toch allemaal gein .. Opel, Renault..het zijn allemaal auto's en wat roest betreft, Opel had ook gewoon een Frans merk kunnen zijn ;)
Patrick

Roy schreef:
Tazzman schreef:
Valt wel mee. Heb zelf ook met een gsi gereden en dat rijd best lekker. In ieder geval niet van die goedkope wiebelstoelen erin zoals bij de gemiddelde sportieve renault.
ik heb er zelf 1tje gehad en vergeleken met een gemiddeld!! renault is het een kutauto met een veel te hoog geplaatst dashboard en een kutstuur het zit allemaal veel te hoog.

en je hebt het over gemiddeld renault maar ik heb het idee dat een 16v en een 21t enzo wel redelijke nette en zeer confortabele stoelen heeft,nog niet over rijeigenschappen gesproken :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Roy
Moderator

Clio 16v stoelen zijn ook crap. 21 Turbo stoelen zijn een stuk beter maar een 21 zit niet in dezelfde prijsklasse als een kadett.
5 GT Turbo '88 GT5
Patrick

Roy schreef:Clio 16v stoelen zijn ook crap. 21 Turbo stoelen zijn een stuk beter maar een 21 zit niet in dezelfde prijsklasse als een kadett.

je hebt gelijk :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Tazzman

Die Clio 16V stoelen... zijn toch hetzelfde als de 19 16V stoelen? Zo krap vind ik ze niet.. ik ben niet erhm... klein gebouwd ;) maar ik zit heerlijk comfortabel in de 16V stoelen hoor. Wiebelen overigens ook niet. Nee qua stoelen vind ik Renault altijd wel (Y) .. de stoelen in mijn Megane Coupe waren ook zeer goed.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tazzman schreef:Die Clio 16V stoelen... zijn toch hetzelfde als de 19 16V stoelen? Zo krap vind ik ze niet.. ik ben niet erhm... klein gebouwd ;) maar ik zit heerlijk comfortabel in de 16V stoelen hoor. Wiebelen overigens ook niet. Nee qua stoelen vind ik Renault altijd wel (Y) .. de stoelen in mijn Megane Coupe waren ook zeer goed.
Nope. de williams stoelen zijn dezelfde als die van een 19 16v. En ja welke stoel je ook neemt als je er te lang in zit zitten ze geen van alle fijn, maar je hoort me niet klagen erover.
Marcel B.

nee willi stoelen zijn hetzelfde als de 19 16v meen ik... 16v stoelen zijn wat minder luxe en voelen idd wat slapper aan
Don't walk the grass... smoke it
Tazzman

Ah.. wat raar dat Renault in de Clio 16V andere stoelen heeft geplaatst, die dus "minder" zijn. Zeker daar de 19 16V eerder op de markt was.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

foto's staan niet meer online mocht je ze nog willen hebben dan moet je muh maar aan melden op msn
Plaats reactie