Heren,
Question: past een Clio RS motor incl. bak zonder drastische wijzigingen in een Clio Williams subframe?
Zijn de cup-motorsteuen van de phase I Clio hiervoor te gebruiken?
Of is deze brain-wave niet realistisch?
Alle info is welkom.
[Clio] RS blok in Williams
ligt een beetje ana de hoogte van de kop + spruitstukken.
In principe is het een F (4R ?) motor dus dat zal wel lukken op zich, maar of je de kap dicht krijgt weet ik niet.
Je kan het eens vragen aan bijvoorbeeld Dennis 16V, die had zo'n motor staan, die weet vast wel hoe hoog het blok is t.o.v de F7R ...
In principe is het een F (4R ?) motor dus dat zal wel lukken op zich, maar of je de kap dicht krijgt weet ik niet.
Je kan het eens vragen aan bijvoorbeeld Dennis 16V, die had zo'n motor staan, die weet vast wel hoe hoog het blok is t.o.v de F7R ...
there is no spoon.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
hmm zou wel een schoonheids foutje zijn als de kap niet dicht gaat...wellicht dat de afmetingen en ophangpunt uit het werkplaats handboek van de RS meer duidelijkheid kan geven....
nee, ligt niet aan de ophangpunten enzo, want het onderblok is gelijk aan de williams. (type F)Robert dB. schreef:hmm zou wel een schoonheids foutje zijn als de kap niet dicht gaat...wellicht dat de afmetingen en ophangpunt uit het werkplaats handboek van de RS meer duidelijkheid kan geven....
Hooguit moeten we even iets knutselen aan de "hangende steun" rechtsvoor, maar da's van later zorg. Het verschil wordt puur door de kop bepaald. En daarbij geloof ik dat het inlaatspruitstuk bij de RS ook nog eens over de Kop heen loopt, en daar is behoorlijk weinig plek voor bij een willie.
Daarnaast: waarom zou je het willen, de potentie van de motor is ongeveer gelijk...
Als we het nou over een megane 2.0T motor hadden ...
there is no spoon.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
waarom willen: 172 pk basis is leuker dan 150 pk...
Megane 2.0T > dream on dude
Megane 2.0T > dream on dude

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ik denk ook aan een F7R...maar een beetje research kan nooit geen kwaad 

-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Ik dacht dat er een turbo bij jou opkwam Robert, gaat dat niet meer door?
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
lange discussie: nu ff in het kort, project werd dus danig duur (met de setup die ik voor ogen had) dat deze optie is komen te vervallen. Nu ben ik van start met een ander project..veel info laat ik hierover nog even niet los..
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Dit schijnt wel mogelijk te zijn. Ik heb het er ook een keer met iemand overgehad. Voor de motor, bak en montage kwam je op zo'n 4000 euro incl alles. Het is dus nog best te realiseren. Deze bood laatst ook die RS-blokken aan voor iets van 2500 euro. Kijk maar ff op http://www.freehans.com/
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Maar het past hoor, want er is ook een vijfje met een clio RS blok, denk dat je in een vijfje nog wel minder ruimte hebt onder de motorkap als bij een clio.
op http://www.holtrop-renault-demontage.nl/ staan ook wel eens rs blokken
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
De F4R is toch nooit van fabriek af geleverd met turbo? Ik heb deze blokken wel eens te koop aangeboden gezien, gaat het hier dan om zelfbouw?Tijn schreef: Als we het nou over een megane 2.0T motor hadden ...
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
dat zijn volgens mij JB motoren.Ollie schreef:Nieuwe megane toch wel?
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
ook niet in de Avantime en Velsatis??????(2 liter turbo)Robert dB. schreef:De F4R is toch nooit van fabriek af geleverd met turbo? Ik heb deze blokken wel eens te koop aangeboden gezien, gaat het hier dan om zelfbouw?Tijn schreef: Als we het nou over een megane 2.0T motor hadden ...
volgens mij zitten daar F4R turbo-blokken in
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
JB motoren bestaan volgens mij niet (bij Renault)Robert dB. schreef:dat zijn volgens mij JB motoren.Ollie schreef:Nieuwe megane toch wel?
Wel JB bakken. Zit je daar mee in de war?
En F4R is wel met turbo. Bijv in de huidige Espace, maar ook andere modellen (Laguna, Vel Satis??)
Heeft geloof ik in die autos 165 pk.
Standaard...........
En in de nieuwe sportieve Megane een stuk meer, maar daar zal ook wel wat andere hardware aanhangen/opzitten.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ja ik was idd even in de war Reinier.
Maar toch zie ik een nadeel bij het plaatsen van een F4R (al dan niet een turbo uitvoering). Volgens mij krijg je het aardig lastig met het aansluiten van onderdelen. Stel het blok past onder de motorkap, dan krijg je vervolgens te maken met de kabelboom die je passend moet zien te krijgen op een Clio I dash, etc, etc.
Of zie ik dit nu verkeerd?? Is dit al eerder gedaan?
Maar toch zie ik een nadeel bij het plaatsen van een F4R (al dan niet een turbo uitvoering). Volgens mij krijg je het aardig lastig met het aansluiten van onderdelen. Stel het blok past onder de motorkap, dan krijg je vervolgens te maken met de kabelboom die je passend moet zien te krijgen op een Clio I dash, etc, etc.
Of zie ik dit nu verkeerd?? Is dit al eerder gedaan?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Heb een keer gehoord/gelezen dat je dan het blok compleet moet hebben met kabelboom en contactslot en sleutel ivm startblokkering.
Als je al weet hoe moeilijk de startblokkering te verwijderen is bij een 94er Laguna 2.0 8v (zo goed als onmogelijk), dan zal dat bij een 2000 Clio model nog wel 'verfijnd' zijn.
Schijnbaar moet het contactslot de sleutel 'herkennen' anders start ie niet.
Als je al weet hoe moeilijk de startblokkering te verwijderen is bij een 94er Laguna 2.0 8v (zo goed als onmogelijk), dan zal dat bij een 2000 Clio model nog wel 'verfijnd' zijn.
Schijnbaar moet het contactslot de sleutel 'herkennen' anders start ie niet.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Opzoek naar een platte RS dus. Liefst uit D-land vanwege het kenteken.canonballman schreef:Heb een keer gehoord/gelezen dat je dan het blok compleet moet hebben met kabelboom en contactslot en sleutel ivm startblokkering.
Als je al weet hoe moeilijk de startblokkering te verwijderen is bij een 94er Laguna 2.0 8v (zo goed als onmogelijk), dan zal dat bij een 2000 Clio model nog wel 'verfijnd' zijn.
Schijnbaar moet het contactslot de sleutel 'herkennen' anders start ie niet.
Project: GTT Blue Sport
Je kunt daar zeker wel omheen.... gewoon DTA pakken heb je die af-fabriek computer niet nodig en kun je zelfs starten met een drukknop als je dat wilFrits schreef:Opzoek naar een platte RS dus. Liefst uit D-land vanwege het kenteken.canonballman schreef:Heb een keer gehoord/gelezen dat je dan het blok compleet moet hebben met kabelboom en contactslot en sleutel ivm startblokkering.
Als je al weet hoe moeilijk de startblokkering te verwijderen is bij een 94er Laguna 2.0 8v (zo goed als onmogelijk), dan zal dat bij een 2000 Clio model nog wel 'verfijnd' zijn.
Schijnbaar moet het contactslot de sleutel 'herkennen' anders start ie niet.

Kiezen of delen he.... begin er dan niet aanSteven schreef:Jah maar als je de kosten een beetje binnen de perken wilt houden lijkt DTA me niet echt een optie.

Neej, Robert vraagt of het mogelijk is, die is het nu aan het uitzoeken.
Robert, contact Ro nog eens, die heeft ooit es een stukje over ene RS-blok gezegd. Daarin stond idd wat Reinier ook zegt en je moest er ook nog de hulp van Renault bij hebben voor een ontgrendelingscode oid.
Maar het is iig wel mogelijk, dat zie je aan het voorbeeld van die 5, die Wouter 16V hierboven noemt. Dus die ook maar ff contacten?
Robert, contact Ro nog eens, die heeft ooit es een stukje over ene RS-blok gezegd. Daarin stond idd wat Reinier ook zegt en je moest er ook nog de hulp van Renault bij hebben voor een ontgrendelingscode oid.
Maar het is iig wel mogelijk, dat zie je aan het voorbeeld van die 5, die Wouter 16V hierboven noemt. Dus die ook maar ff contacten?

-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Zet er DTA op, ben je van alles af, of informeer eens bij kroonenburg die zijn bezig met een goedkoper maar net zo goed alternatief als DTA met kabelboom. Die zetten ook veel de 20vt motor van audi en de vag group in golfjes type 1 en 2, die motoren zitten toch ook met start blokkering lijkt mij.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
maar even terug naar het begin. is er te spreken over een enorm voordeel van een F4R blok vs. F7R?
Natuurlijk is er voor de F4R fabriek af een turbo verkrijgbaar (kan n leuk toekomst project zijn), maar zijn er nog andere belangrijke pluspunten aan dit blok? Ik vraag dit aangezien ik het blok nauwlijks ken, mogelijkheden van een F7R zijn mij wel tot in detail bekend...
Natuurlijk is er voor de F4R fabriek af een turbo verkrijgbaar (kan n leuk toekomst project zijn), maar zijn er nog andere belangrijke pluspunten aan dit blok? Ik vraag dit aangezien ik het blok nauwlijks ken, mogelijkheden van een F7R zijn mij wel tot in detail bekend...
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Het grote voordeel is, is mij vertelt, dat het koppelgebied breder is, dus eerder meer koppel als bij een f7r motor en standaard al meer koppel als een f4r motor, ik denk dat de basis gelijk is van f4r zonder turbo en de f4r met turbo maar voor de rest wijken ze heel veel af denk ik persoonlijk.Robert dB. schreef:maar even terug naar het begin. is er te spreken over een enorm voordeel van een F4R blok vs. F7R?
Natuurlijk is er voor de F4R fabriek af een turbo verkrijgbaar (kan n leuk toekomst project zijn), maar zijn er nog andere belangrijke pluspunten aan dit blok? Ik vraag dit aangezien ik het blok nauwlijks ken, mogelijkheden van een F7R zijn mij wel tot in detail bekend...