Radiateur Ventilator ........blijft constant draaien

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
jacco75

Na het vervangen van de radiateur (2ehands) heb ik de ven. laten zitten nu bleek dat deze defect was en tijdens het rijden begon de ven. te smelten dus meteen stekkers losgehaald.
Nu de oude ventilator erop gezet die wel werktte maar nu blijkt dat deze constant blijft draaien.

Wie heeft een aansluitschema hiervoor of iemand een idee waar ik kan zoeken (sensor defect??)

alvast bedankt

jacco
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Je thermocontact is hoogstwaarschijnlijk defect. Ik heb precies hetzelfde gehad.
jacco75

Merijn schreef:Je thermocontact is hoogstwaarschijnlijk defect. Ik heb precies hetzelfde gehad.

en waar zit bij een renault 5 GTX het thermocontact ?
Riël
Über-Spammer

In je radiator, de passagierskant, midden, zit stekker op. Moet ongeveer een steeksleutel 28 op ofzo ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jacco75

Riël schreef:In je radiator, de passagierskant, midden, zit stekker op. Moet ongeveer een steeksleutel 28 op ofzo ;)

ooh dan moet ik hem wel idd vinden

alvast bedankt .........
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Poeh, da's een goeie vraag... Dat zal een 5-kenner je best kunnen vertellen. Ik zou het niet met zekerheid durven zeggen.

Succes met oplossen! :)

[edit] Beetje late reactie... :S
Dennis VK

Ik zou eerst eens de bedrading nakijken voordat je het thermocontact gaat vervangen. Want je kan namelijk niet nagaan ofdat ie kapot is. Kunnen ze ook niet meten bij de Renault-garage. Destijds bij mij draaide mijn ventilator niet, draden zaten echt verkeerd aangesloten, en de renault garage vertelde me ook dat het thermocontact kapot was...

Wij eerst het schema bekeken, en alles goed aangesloten en toen werkte het perfect.

En ik heb dat schema wel, maar dat ligt aan de andere kant van nederland waar ik van het weekend pas weer ben, dus misschien kan iemand anders je effe helpen.
jacco75

Merijn schreef:Je thermocontact is hoogstwaarschijnlijk defect. Ik heb precies hetzelfde gehad.
helaaaaaas ben vanmiddag even naar huis geweest en de thermocontact vervangen maar hij blijft draaien dus ben bang dat ik verder moet zoeken

iemand anders een el.schema??
jacco75

Dennis WBJ schreef:Ik zou eerst eens de bedrading nakijken voordat je het thermocontact gaat vervangen. Want je kan namelijk niet nagaan ofdat ie kapot is. Kunnen ze ook niet meten bij de Renault-garage. Destijds bij mij draaide mijn ventilator niet, draden zaten echt verkeerd aangesloten, en de renault garage vertelde me ook dat het thermocontact kapot was...

Wij eerst het schema bekeken, en alles goed aangesloten en toen werkte het perfect.

En ik heb dat schema wel, maar dat ligt aan de andere kant van nederland waar ik van het weekend pas weer ben, dus misschien kan iemand anders je effe helpen.
weet iemand welk relais ik moet hebben voor de radiateur ventilator ? het kan volgens mij namelijk ook nog zo zijn dat deze defect is
Plaats reactie