[R5GTT-i] EFI multi-point injectie systeem

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
speedline

In Alpine Magazine 26, Peter Dijkstra schreef:De gtt-i is ook op de rollenbank geweest en er bleken zo'n 160pk's uit te rollen. Dit is nog met 1Bar turbodruk, originele kop/koppakking/nokkenas en andere fratsen. Met andere pijp, dat wel, maar dat is meer voor de pollutie-veroorzakende sound, want substantiële vermogenswinst bestaat alleen in de folder. Dikke koppakking, begrenzer op 7000 toeren, snelle nokkenas en 1.3Bar druk ?? Sorry, ik heb geen vliegbrevet!!
MAAR WIJ WEL!!! :D

(Wij = mijn eigen persoon en Jeroen van JL Tuning.)
Laatst gewijzigd door speedline op wo 19 jan 2005 9:08, 7 keer totaal gewijzigd.
speedline

Extra ruimte. Update bovenaan.
speedline

Extra ruimte. Update bovenaan.
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

:worship: gaaf systeem maar staan de injectoren niet iets te rechtop??
Stefijn

Wat kotst dit nou? Als mijn andere project om wat voor redenen niet doorgaat wil ik mn GTT een vette beurt geven met o.a. iets dergelijks :)
Sander
Contacteer:

BONELESS (jeroen) schreef::worship: gaaf systeem maar staan de injectoren niet iets te rechtop??
Ja maar er is niet meer plaats.

S :D nder
Riël
Über-Spammer

Stefijn schreef:Wat kotst dit nou? Als mijn andere project om wat voor redenen niet doorgaat wil ik mn GTT een vette beurt geven met o.a. iets dergelijks :)
Minder dan je denkt. De door fastchip aanbevolen injectoren zijn nieuw erg prijzig (100euro ps) maar ik weet bijna zeker dat er net zo goed andere gebruikt worden. je hebt verder een hoop clio-zooi nodig, een map-sensor én de chip van fastchip (150 euro).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Benny_R

Gaat dit nu compleet aangeboden worden door iemand, of gaat het gewoon over de zelfbouw projecten? Als het compleet aangeboden gaat worden, lijkt het me over een half jaar ofzo wel interessant. Maar om dat allemaal zelf te fixen... pfff. heb ik geen matriaal / connecties genoeg voor. :p

lijkt me wel super om te hebben, ziet der vet uit!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Benny_R schreef:Gaat dit nu compleet aangeboden worden door iemand, of gaat het gewoon over de zelfbouw projecten? Als het compleet aangeboden gaat worden, lijkt het me over een half jaar ofzo wel interessant. Maar om dat allemaal zelf te fixen... pfff. heb ik geen matriaal / connecties genoeg voor. :p

lijkt me wel super om te hebben, ziet der vet uit!
Zover ik weet gaat JL-TUNING , in samenwerking met. . . . het leveren , zijn adres staat hier ook op de site.
Ik weet nog niet precies per wanneer en wat het gaat kosten weet ik ook niet .

BEL voor INFO naar JL-TUNING
ed_pret

mooiiiiii spul, ben benieuwd !
Chrisv

Dit is inderdaad wel iets leuks, ben benieuwd wat de prijs hiervan zal zijn.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Ivo
Über-Spammer

Kunnen we binnenkort wel is naar een Daihatsu Charade meeting toe gaan...... :lol: :lol: :lol:

Want dan rijden we toch ook gewoon een GTTI...... :p
Radar One
Contacteer:

Ik ben met Jeroen Lubking en Speedline bezig om in mijn GT het injectiesysteem te bouwen. Op het forum http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 18#1366818 probeer ik te vertellen wat er allemaal gaat gebeuren aan mijn GT. Laatste wapenfeit is dus dit systeem. Op mijn website http://www.blue-sport.nl zijn wat artikelen te vinden over het systeem (onderdeel Divers Renault).

Waarschijnlijk heb ik de eer :worship: om hun eerste commerciele klant te zijn. Ongeveer tegelijkertijd met de mijne wordt er getest met de GT van Speedline om verschillende setups te maken voor het systeem :smoke: . Hier weet Speedline veel meer over te vertellen.

Over kosten durf ik geen uitspraken te doen, omdat het systeem nog niet geheel is uitgewerkt. Maar ik weet wel dat de prijsindicatie die ik kreeg zeer maar dan ook zeer de moeite waard is. :worship:

Daarbij is de ingreep niet al te groot, zeker niet nu bij mij de motor er nog uitlicht, zodat we makkelijk een grotere downpipe kunnen plaatsen, zodat ik de power ook via m'n uitlaat kan verwerken.
speedline

:biertjuh:

Radar One heeft hardware gedoneerd in de vorm van 2 laptops die ingezet gaan worden voor datalogging bij metingen en als basis voor diagnose apparatuur en tuningssoftware.

Hulde voor Radar One (Y)

Maar om ff verder te gaan in de materie van het injectiesysteem.

De fastchip eprom die de motorregeling verzorgt heeft dezelfde noodloop en diagnostische mogelijkheden als een Renault eprom en ECU.

Er is dus een diagnose poort aanwezig op het (door http://www.jltuning.nl opgebouwde) systeem en een motor-controlelampje in het dashboard. Je zou dus bij elke Renault dealer diagnose kunnen laten stellen aan je 5GTT-i :D

Op de diagnose poort kan fastchips XRD25 info display aangesloten worden voor on-the-fly ECU parameters.

[img]http://www.fastchip.nl/img/XRD_01.jpg[/img]

Hier het filmpje van de fastchip XRD info display.

http://www.fastchip.nl/dl/XRD.avi

Voor info zie http://www.fastchip.nl

Grtz,

Zzpeedie... (S)
robert

speedline schreef:..De fastchip eprom die de motorregeling verzorgt heeft dezelfde noodloop en diagnostische mogelijkheden als een Renault eprom en ECU..
ja logisch, de fastchip eprom is nix anders dan een wat bijgeklopte orginele clio chip. Dus de diagnose en communikatie met een motortester en alles wat standaart in een clio zit blijft er gewoon inzitten.

Niet dat daar wat mis mee is hoor, tis de slimste keuze. Want nu kunnen de clio chip knutselaars ook aan de fastchip gtt knutselen.
speedline

Robert posts again... :wink:
robert schreef:ja logisch, de fastchip eprom is nix anders dan een wat bijgeklopte orginele clio chip.
"Bijgeklopt" doet de aanpassing geen recht. Mr.D. (fastchip) kent deze Siemens materie van haver tot gort. Daar ben ik van overtuigd.
robert schreef:Dus de diagnose en communikatie met een motortester en alles wat standaart in een clio zit blijft er gewoon inzitten.
Dat weet jij, dat weet ik. Maar de rest hier (nog) niet! :wink:
robert schreef:Niet dat daar wat mis mee is hoor, tis de slimste keuze. Want nu kunnen de clio chip knutselaars ook aan de fastchip gtt knutselen.
Als ze de beveiliging kunnen kraken wel ja! En je hoeft niet aan de fastchip eprom te knutselen. Als ze werkelijk zo bijdehand zijn met Clio eproms hadden ze dit allang draaiend zelf kunnen bouwen. Maar ik heb in de afgelopen jaren niemand gezien die hiervoor de moeite heeft genomen. En ik vraag mij af of deze "knutselaars" de moeite nemen om alle beveiligingen af te regelen naar turbo-omstandigheden. Iets wat fastchip wel doet en daarom de term "knutselen" al lang ontgroeid is.

Grtz,

Zzpeedie.
Riël
Über-Spammer

VOlgens mij heeft nog niemand het idee gekregen ... ben benieuw of we het met DTA aan het lopen krijgen. Ons gaat het meer om het educatieve aspect, inzicht in hoe 't allemaal werkt, welke waardes van belang zijn etc. We kunnen er dan ook aanhangen wat we willen qua sensoren.

Ikzelf ga ook de fastchipchip bestellen voor in mijn gtt, voor mijn dagelijks gebruik :) Niet alleen voor de snelheid, maar meer voor de verhoogde betrouwbaarheid...
robert

speedline schreef:Als ze de beveiliging kunnen kraken wel ja!.. .
ehmm die is al gekraakt. (niet door mij hoor..)
Maar ik zal de truuk niet doorvertellen.
Radar One
Contacteer:

Ik begrijp de discussie niet zo goed. Natuurlijk zijn er al zaken eerder gedaan.
Volgens mij wordt nu voor het eerst een systeem ontwikkeld wat getest gaat worden, waarvoor setups ontwikkeld worden (inclusief ontwikkeling/fabricage van standaard onderdelen), geleverd door erkende jongens, zodat je als klant altijd met vragen en problemen ergens terecht kunt. Zelfs de ontwikkelaars van het eerste uur gaan hier aan meewerken.

Dit totaal pakket is nieuw en zorgt uiteindelijk voor een betrouwbaar en betaalbaar systeem.
Derby

nou dat is natuurlijk grandioos. en velen zullen dit dan ook toejuichen.
Alleen je kan nooit voorkomen dat er vraagtekens bijgezet worden...

Derby
Alleycat
Contacteer:

Dan stel ik mijn vraag nog een keer, is het mogelijk om op deze manier nu ook de computer van een volvo 1.7 turbo blok aan te passen?
Ik heb het misschien niet goed begrepen ( ben ook een behoorlijke leek op dit gebied ), maar als ik het goed begrijp 'kraken' jullie de computer....
Ik hoorde over zo'n volvo blok dat er minder leuke dingen mee gedaan kunnen worden, omdat de computer dan ingrijpt.
Misschien sla ik hier de plank helemaal mis, maar heeft iemand hier een antwoord op?
Steven
Car: M536

Wat zit iedereen toch stuk te staren op dat volvoblok? Alleen omdat het 300cc meer heeft zeker? Als ik zo kijk zijn de prestaties niet om naar huis te schrijven en tunen is al helemaal lastig.

Daarom is het GTTi project juist interxant, omdat je dan eindelijk van die rottige carb afbent.
Matijs
Contacteer:

helemaal mee eens (Y)
Alleycat
Contacteer:

Die injectie zit er bij het volvo blok al op. Daarom vraag ik dit. Als je die beveiliging zou kunnen omzeilen, kun je er volgens mij leuke dingen mee doen....
Door die beveiliging ( ik noem het maar zo ), zijn die pretaties niet je van het. Toch?
Steven

Waarom wil jij nou een volvoblok dan?

Tis gewoon een 1.7 GTE blok met een simpele LOW pressure turbodruk en een simpel cilinderkopje erop. Tis geen blok waar je rustig 1.2 Bar op kan zetten, zoals bij een GTT met simpele aanpassingen wel kan.

Verder is het blok nog eens zwaar ON-economisch als ik de bevindingen van Mrtn zo lees, dus ik zie er echt geen heil in.

En om ff terug te komen op jouw vraag: Volvo gebruikt andere software als Renault, dus moet je het hele verhaal ongeveer opnieuw beginnen. Je kan hier niet een turbo-chip van een renault inbakken.

En nou weer back ontopic :p
Alleycat
Contacteer:

kijk, hier heb ik tenminste wat aan......
Tijn
Contacteer:

Steven schreef:Waarom wil jij nou een volvoblok dan?

Tis gewoon een 1.7 GTE blok met een simpele LOW pressure turbodruk en een simpel cilinderkopje erop. Tis geen blok waar je rustig 1.2 Bar op kan zetten, zoals bij een GTT met simpele aanpassingen wel kan.

Verder is het blok nog eens zwaar ON-economisch als ik de bevindingen van Mrtn zo lees, dus ik zie er echt geen heil in.

En om ff terug te komen op jouw vraag: Volvo gebruikt andere software als Renault, dus moet je het hele verhaal ongeveer opnieuw beginnen. Je kan hier niet een turbo-chip van een renault inbakken.

En nou weer back ontopic :p
hmmm... nou heeft rica er wel een andere chip voor waarmee hij 165 PK en 225Nm mee haalt, wat alles behalve vervelend is hoor.

't is niet dat er helemaal niets mee kan....
there is no spoon.
Steven

Mja eerst zien dan geloven ik heb nog niemand erover gehoord en hoe betrouwbaar is het?
En als ie standaard al 1 op 9 rijd, wat doettie gechipt dan?

Ik zie gewoon weinig heil in dat motortje, als je met je GTTi met 1 bar ook rond dat vermogen kan zitten is dat veeeel interxanter omdat er gewoon veel meer voor te verkrijgen is.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Tijn schreef:hmmm... nou heeft rica er wel een andere chip voor waarmee hij 165 PK en 225Nm mee haalt, wat alles behalve vervelend is hoor.

't is niet dat er helemaal niets mee kan....
hoeveel bar?
je weet me heeft 160PK met 233NM
Alleycat
Contacteer:

En hoe zit het met de turbo? Kun je er een grotere turbo op zetten?
Ik ben wel benieuwd naar de mening van speedline....
Ik rij geen auto om zuinig te doen, want dan kan ik net zo goed de fiets pakken. Één auto gebruik ik voor woon-werkverkeer, dus die mag wel een beetje zuinig zijn, maar de andere is puur voor de fun. Dus als die 1 op 9 rijdt, vind ik dat niet zo erg.
Aan de andere kant zijn er nu al meerdere mensen die zo'n blok erin hebben liggen, dus ik zou eens een ander idee moeten verzinnen, al is het alleen maar voor de originaliteit.
Riël
Über-Spammer

Deze waardes haal je dus ook uit je gtt... waar ik denk dat de gtt heel wat degelijker is als zijn volvo equivalent.
jeroen.k

Alleycat schreef:En hoe zit het met de turbo? Kun je er een grotere turbo op zetten?
Ik rij geen auto om zuinig te doen, want dan kan ik net zo goed de fiets pakken. Één auto gebruik ik voor woon-werkverkeer, dus die mag wel een beetje zuinig zijn, maar de andere is puur voor de fun. Dus als die 1 op 9 rijdt, vind ik dat niet zo erg.
Aan de andere kant zijn er nu al meerdere mensen die zo'n blok erin hebben liggen, dus ik zou eens een ander idee moeten verzinnen, al is het alleen maar voor de originaliteit.
Allemaal leuk...maar dat volvoblok blijft gewoon te fragiel om serieus veel vermogen uit te krijgen...als je origineel wilt zijn...pak je een 2.0 16v blok en schoref je daar een turbo op en gooi je dat in je 5! ;) Ben je niet alleen origineel maar ook nog eens ongezond snel :P
Steven

Lama d'r moet een mening van Speedline bijkomen....
Ivo
Über-Spammer

jeroen.k schreef:
Alleycat schreef:En hoe zit het met de turbo? Kun je er een grotere turbo op zetten?
Allemaal leuk...maar dat volvoblok blijft gewoon te fragiel om serieus veel vermogen uit te krijgen...als je origineel wilt zijn...pak je een 2.0 16v blok en schoref je daar een turbo op en gooi je dat in je 5! ;) Ben je niet alleen origineel maar ook nog eens ongezond snel :P
.....eehh, en waar gaan we dat allemaal laten dan, t;is nie echt bepaald ruim onder de kap bij een GT he..... :wink:

Maar het blijft allemaal wel erg leuk om over na te denken.... :lol:
Maarten GTT

luitjes, zeer interesant deze gtti vinding, zeker omdat het als compleet systeem wordt aangeboden. ik kijk uit naar vorderingen hiervan.
Maar me denkt nu bij zich zelf, stel:
ik heb dit systeem om mijn 5 zitten, en ik wil geen 150/160 pk maar 200pk op de wielen, kan dit dan al bv door een andere turbo met evt hogere drukken te monteren, en moet dan de chip verder aangepast gaan worden?

volgend punt: welke benziene ga je dan tanken? kunnen injectors tegen loodhoudende benzienes?
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Plaats reactie