ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Rudo

Tja, jammer dat wij Nederlanders nooit eens trots kunnen zijn op een landgenoot die het (redelijk) ver schopt binnen een bepaalde sport. Neem nou zo'n Baumgartner, die krijgt een paar miljoen mee van z'n regering. Wij kunnen onze kandidaat alleen maar de grond intrappen.... Jammer hoor.
Le Mec
Contacteer:

natuurlijk draait het ook om geld, en dat voornamelijk bij het 2e stoeltje van een team. Maar een goede coureur is ook belangrijk, winnen levert tenslotten het meeste aan pub op. En tja, een kans is een kans.
Le Mec
Contacteer:

Rudo schreef:Tja, jammer dat wij Nederlanders nooit eens trots kunnen zijn op een landgenoot die het (redelijk) ver schopt binnen een bepaalde sport. Neem nou zo'n Baumgartner, die krijgt een paar miljoen mee van z'n regering. Wij kunnen onze kandidaat alleen maar de grond intrappen.... Jammer hoor.
wat een onzin, nederland sponsort rolstoel stijldansen; dat zegt genoeg denk ik zo.
Haas
Car: Megane RS

Rudo schreef:Tja, jammer dat wij Nederlanders nooit eens trots kunnen zijn op een landgenoot die het (redelijk) ver schopt binnen een bepaalde sport. Neem nou zo'n Baumgartner, die krijgt een paar miljoen mee van z'n regering. Wij kunnen onze kandidaat alleen maar de grond intrappen.... Jammer hoor.
precies wat ik bedoel (Y)
Le Mec
Contacteer:

Goed, goed, laten het er dan maar op houden dat Joske het "gewisse etwas" mist.
Haas

Le Mec schreef:
wat een onzin, nederland sponsort rolstoel stijldansen; dat zegt genoeg denk ik zo.
Heb je ooit een nederlander gehoord die vind dat Jan van Straten in zijn rolstoel een te korte bocht neem, waardoor zijn partner Janine van Alen te krom staat waardoor ze 7e zijn ipv 2e???

Kom op, het gaat niet er niet om of hij steun krijgt van de regering. Hij wordt door het grootste gedeelte van het volk uitgelachen, nou dan zou ik ook schijt hebben aan al het volk in nederland dat denkt verstand te hebben van de sport, zoals meneer kampheus.
Nederlanders kunnen alleen maar zeiken en tieren, nooit wordt eens gezegd dat we t goed gedaan hebben. Ja, in de politiek zeggen ze t, maar laten we daar maar niet over beginnen...
Le Mec
Contacteer:

~Haas~ schreef:
Le Mec schreef:
Heb je ooit een nederlander gehoord die vind dat Jan van Straten in zijn rolstoel een te korte bocht neem, waardoor zijn partner Janine van Alen te krom staat waardoor ze 7e zijn ipv 2e???

Kom op, het gaat niet er niet om of hij steun krijgt van de regering. Hij wordt door het grootste gedeelte van het volk uitgelachen, nou dan zou ik ook schijt hebben aan al het volk in nederland dat denkt verstand te hebben van de sport, zoals meneer kampheus.
Nederlanders kunnen alleen maar zeiken en tieren, nooit wordt eens gezegd dat we t goed gedaan hebben. Ja, in de politiek zeggen ze t, maar laten we daar maar niet over beginnen...
hoeveel gp's heeft hij gewonnen,..precies!
Rudo

Le Mec schreef:
Mij ontgaat het verband nu even met de formule. Sterker nog, als je de politiek een beetje volgt had je geweten dat onze huidige regering [img]http://instagiber.net/smiliesdotcom/cwm/cwm/piss.gif[/img] de subsidies aan sportverenigingen zo goed als stopgezet heeft.
Le Mec
Contacteer:

Rudo, :worship:
Haas

Le Mec schreef:
~Haas~ schreef:
Le Mec schreef:

als je alleen trots kunt zijn op iemand die kunt winnen, ben je wel heel triest!!
Le Mec
Contacteer:

tjonge, dat heb ik niet gezegd "alleen winnen". Laten we nou eens een voorbeeld nemen; Montoya. Die gast lijkt aardig te rijden en heeft zich meteen op de kaart gezet met die inhaal actie bij schum. verder presteert hij aardig maar finishen is niet zijn beste kwaliteit. Maar....hij is wel gewild, dit is wat Jos niet kan
Rudo

Le Mec schreef:
Owh, is dat de maatstaf? Dan zouden er maar een handjevol rijders overblijven.

Om even de link door te trekken naar het Nederlands elftal: Ze moeten minimaal Europees kampioen worden, zo niet dan zijn ze een stelletje sukkels en tonen geen inzet enz.
En als ze het wel worden dan staan we weer met z'n allen langs de A'damse grachten; owh wat zijn we goed...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik weet niet of je het weet, Haas, maar Jos heeft de allergrootste fanclub van de hele F1, dus daar ligt het echt niet aan!

Ik vind het superleuk als hij meerijdt, maar wel in een positie waar hij iets kan laten zien! Bijvoorbeeld in een Sauber of een Jaguar...

Het is niet voor niets dat ze steeds weer voor een ander kiezen, he... Dat valt niet keer op keer te verweren met 'Ja, maar hij heeft niet genoeg geld' of dat soort zaken. Tuurlijk is het wel zo, maar als hij ECHT zo goed gevonden wordt, dan zou iedereen hem willen hebben en zelfs genoegen nemen met minder sponsorgeld dan dat 'ie nu meebrengt. Zo simpel is het nu eenmaal. Geld speelt een grote rol, maar waarom wil iedereen Alonso graag hebben? Echt niet speciaal om zijn sponsorgeld...
Haas

Le Mec schreef:tjonge, dat heb ik niet gezegd "alleen winnen". Laten we nou eens een voorbeeld nemen; Montoya. Die gast lijkt aardig te rijden en heeft zich meteen op de kaart gezet met die inhaal actie bij schum. verder presteert hij aardig maar finishen is niet zijn beste kwaliteit. Maar....hij is wel gewild, dit is wat Jos niet kan
JPM had ook wel ff ietsje meer ervaring met snelle auto's voor hij 1 wedstrijd had gereden. Hij heeft gvd bijna twee seizoenen mogen testen en bovendien F3000 gereden. Daarbij komt dat de williams een goede auto was en is en de Benetton waar Jos mee begon niet de beste van t veld was...Dat moet je niet onderschatten als je een rookie bent.
Kijk naar Raikkonen. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat die jongen het ver gaat schoppen, maar in zijn eerste seizoen werd hij wel vaker zoek gereden door heidfeld dan andersom.
Haas

Merijn schreef:Ik weet niet of je het weet, Haas, maar Jos heeft de allergrootste fanclub van de hele F1, dus daar ligt het echt niet aan!

Ik vind het superleuk als hij meerijdt, maar wel in een positie waar hij iets kan laten zien! Bijvoorbeeld in een Sauber of een Jaguar...

Het is niet voor niets dat ze steeds weer voor een ander kiezen, he... Dat valt niet keer op keer te verweren met 'Ja, maar hij heeft niet genoeg geld' of dat soort zaken. Tuurlijk is het wel zo, maar als hij ECHT zo goed gevonden wordt, dan zou iedereen hem willen hebben en zelfs genoegen nemen met minder sponsorgeld dan dat 'ie nu meebrengt. Zo simpel is het nu eenmaal. Geld speelt een grote rol, maar waarom wil iedereen Alonso graag hebben? Echt niet speciaal om zijn sponsorgeld...
ik zeg ook niet dat hij de beste van de wereld is. Hij heeft t ook gewoon net niet om wereldkampioen te worden. Maar als er mensen als Ricardo Rosset, Toranosuke Takagi en dat soort ongein in een auto kan rijden, waarom jos dan niet in een betere..

Over die fanclub, zeg ook niet dat hij niet genoeg fans heeft, maar de publieke opinie van nederland is gewoon dat het een loser is en daar ben ik het niet mee eens...
Le Mec
Contacteer:

Over het nederlandse elftal zal ik maar niet beginnen...Ik sluit me helemaal ana bij Merijn!
Rudo

~Haas~ schreef:... maar de publieke opinie van nederland is gewoon dat het een loser is en daar ben ik het niet mee eens...
Precies, dat is (helaas) een beetje onze mentaliteit.
Le Mec
Contacteer:

Rudo schreef:
~Haas~ schreef:... maar de publieke opinie van nederland is gewoon dat het een loser is en daar ben ik het niet mee eens...
Ik begrijp dat niet helemaal, waarom heeft rtl dan vorigjaar zoveel aandacht en reclame met Joske gemaakt. Die publieke opinie vlt best mee.
Haas

Le Mec schreef:
Rudo schreef:
Ik begrijp dat niet helemaal, waarom heeft rtl dan vorigjaar zoveel aandacht en reclame met Joske gemaakt. Die publieke opinie vlt best mee.
omdat mensen die daar naar kijken fan zijn van jos of in ieder geval niet zo badminded zijn over hem. Ze gaan toch ook geen reclame's maken met hem tijdens studio sport? Mart smeets zou een rolberoerte krijgen als hij merkte dat er serieuze aandacht aan hem werd besteed...
Daarnaast, er zijn niet voor nix eindeloos veel grappen over hem en een grindbak. Als mensen horen dat je verstappen een goede rijder vind, beginnen ze al te lachen...Behalve de belgen, die kunnen hem meestal nog wel redelijk waarderen (Y)
Merijn
Über-Spammer

De meeste mensen die je uitlachen als je zegt dat je Jos een goed coureur vindt, zijn vaak niet de mensen die Formule 1 serieus volgen. Mensen die dat wel doen weten wel beter... :)

Maar goed, ik zie Jos liever in een Opel, Mercedes of Audi in de DTM, dan in een Jordan...
Haas

Merijn schreef:Ik weet niet of je het weet, Haas, maar Jos heeft de allergrootste fanclub van de hele F1, dus daar ligt het echt niet aan!
Klopt, weet ik...ben zelf een van de 14000 :)
Merijn schreef:Ik vind het superleuk als hij meerijdt, maar wel in een positie waar hij iets kan laten zien! Bijvoorbeeld in een Sauber of een Jaguar...
Jij bedoelt vooraan meerijden. Denk dat jos jaar op jaar laat zien dat hij snel is. Mag jij mee een jaar noemen wanneer hij steeds langzamer was dan zijn teamgenoot. In 97 bij Tyrrell was Mika Salo de moeilijkste ja, maar kijk eens wat Salo doet in een Ferrari in 1999.
Merijn schreef:Het is niet voor niets dat ze steeds weer voor een ander kiezen, he... Dat valt niet keer op keer te verweren met 'Ja, maar hij heeft niet genoeg geld' of dat soort zaken. Tuurlijk is het wel zo, maar als hij ECHT zo goed gevonden wordt, dan zou iedereen hem willen hebben en zelfs genoegen nemen met minder sponsorgeld dan dat 'ie nu meebrengt. Zo simpel is het nu eenmaal. Geld speelt een grote rol, maar waarom wil iedereen Alonso graag hebben? Echt niet speciaal om zijn sponsorgeld...
Je mag niet vergeten dat Jos mocht rijden voor Benetton in 1996. Hij kon volgens zijn contract alleen niet genoeg testkilometers maken in 1995 aangezien Simtek falliet ging na 6 races.
Daarnaast, waarom wil Honda een geheel nieuw team opstarten en daar perse Jos voor hebben? Hij had bij kunnen tekenen voor 1999 bij Stewart (wat in dat jaar best goed ging), maar hij koos ervoor een team op te bouwen, met een auto die voor hem gebouwd was. Dat Harvey Postlethwaith overlijdt en Honda daarna het project stopzet, is niet Jos zijn schuld. Lul wat je wil, maar in 2000 hebben we meerdere malen gezien waar Jos toe in staat is...met een Arrows vierde en vijfde worden, doe je niet zomaar. Kun je aankomen met het Kleine-tank-verhaal, maar kan je verzekeren dat niet iedereen dat had bereikt. Daarnaast was hij zeer regelmatig sneller dan Pedro de la Rosa en kijk wat hij nu voor tijden rijd als hij bij McLaren mag testen...vaak is t sneller dan David Coulthard...

:)
Merijn
Über-Spammer

~Haas~ schreef:
Merijn schreef:Ik vind het superleuk als hij meerijdt, maar wel in een positie waar hij iets kan laten zien! Bijvoorbeeld in een Sauber of een Jaguar...
Jij bedoelt vooraan meerijden. Denk dat jos jaar op jaar laat zien dat hij snel is. Mag jij mee een jaar noemen wanneer hij steeds langzamer was dan zijn teamgenoot. In 97 bij Tyrrell was Mika Salo de moeilijkste ja, maar kijk eens wat Salo doet in een Ferrari in 1999.
Wat heb je eraan als je steeds sneller bent dan je teamgenoot, maar in een Minardi rijdt? Dan rijdt je 19e in plaats van 20e. Kansloos dus. :(
~Haas~ schreef:
Merijn schreef:Het is niet voor niets dat ze steeds weer voor een ander kiezen, he... Dat valt niet keer op keer te verweren met 'Ja, maar hij heeft niet genoeg geld' of dat soort zaken. Tuurlijk is het wel zo, maar als hij ECHT zo goed gevonden wordt, dan zou iedereen hem willen hebben en zelfs genoegen nemen met minder sponsorgeld dan dat 'ie nu meebrengt. Zo simpel is het nu eenmaal. Geld speelt een grote rol, maar waarom wil iedereen Alonso graag hebben? Echt niet speciaal om zijn sponsorgeld...
Je mag niet vergeten dat Jos mocht rijden voor Benetton in 1996. Hij kon volgens zijn contract alleen niet genoeg testkilometers maken in 1995 aangezien Simtek falliet ging na 6 races.
Daarnaast, waarom wil Honda een geheel nieuw team opstarten en daar perse Jos voor hebben? Hij had bij kunnen tekenen voor 1999 bij Stewart (wat in dat jaar best goed ging), maar hij koos ervoor een team op te bouwen, met een auto die voor hem gebouwd was. Dat Harvey Postlethwaith overlijdt en Honda daarna het project stopzet, is niet Jos zijn schuld. Lul wat je wil, maar in 2000 hebben we meerdere malen gezien waar Jos toe in staat is...met een Arrows vierde en vijfde worden, doe je niet zomaar. Kun je aankomen met het Kleine-tank-verhaal, maar kan je verzekeren dat niet iedereen dat had bereikt. Daarnaast was hij zeer regelmatig sneller dan Pedro de la Rosa en kijk wat hij nu voor tijden rijd als hij bij McLaren mag testen...vaak is t sneller dan David Coulthard...

:)
Je hoort mij niet zeggen dat hij geen mooie dingen heeft laten zien. Absoluut niet. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat teambazen niet om Jos zitten te springen. Ik weet niet wat de reden daarvan is, maar dat er een reden is, lijkt me meer dan duidelijk!
Jasper16v

Ik denk dat Huub Rothengather veel verspeeld heeft voor Jos? Die wilde misschien wel altijd nét iets teveel eruit halen...
Merijn
Über-Spammer

Daar ben ik het 100% mee eens... Althans, die gedachte heb ik ok gehad.
Jeroen
Contacteer:

Laten we eerlijk zijn, in het begin van zijn F1 loopbaan is het fout gegaan.

Hij was 3e rijder bij Benneton en zou beginnen als testrijder.
Door de blessure van Letho moest hij opeens in de auto stappen en de races gaan rijden, terwijl hij daar nog niet klaar voor was.

Daarna heeft hij vette pech gehad, bij Sauber was alles in kannen en kruiken tot Sauber de Ferrari motoren kreeg met als tegenpresentatie dat een Italiaan dan zou gaan rijden.

Het Honda verhaal ook al zoiets, als dit was doorgegaan had hij een auto gehad die hij zelf ontwikkeld had en waar hij echt wel mee had kunnen strijden voor podium prijzen.

En verder denk ik ook dat Rothengather ook geen beste keuze is geweest.
Hij had beter Willie Weber als manager kunnen hebben.

Nu is hij afhankelijk van een plaatsje in de achterhoede als hij maar genoeg geld mee neemt.
Jammer, er had veel meer ingezeten.
clio_rally
Contacteer:

Nou ja, ik volg f1 al jaren erg serieus en ik vind Jos ook geen goede coureur, dus dat argument is echt onzin in mijn ogen. Jos heeft zeker sterke kanten. Ik bid niet voor niks elke gp om regen, hardstikke mooi om hem dan te zien rijden, met name omdat het verschil tussen de wagens dan minder groot wordt. MAARRRR... Om een goede f1 coureur te zijn, moet je niet een paar sterke kanten hebben; je moet bijna alleen maar sterke punten hebben! Hij maakt in mijn ogen teveel fouten, gaat niet goed om met het, inderdaad minder goede, materiaal dat hij heeft. Het lijkt wel of hij niet 'koel' genoeg is, in beslissende situaties maakt hij te vaak fouten. Niet altijd, maar te vaak.
En ja, als het aan geld ligt. Natuurlijk ligt het grotendeels aan geld, maar als meer mensen overtuigd waren van zijn klasse, dan zou hij ook meer sponsors krijgen. Er zijn meer dna genoeg rijders die ook met weinig de f1 in zijn gekomen en die vervolgens door hun prestaties meer sponsors hebben gekregen. Jammer dat hij daarin pech had of gewoon dus niet goed genoeg was.
Verder mag Nederland inderdaad best trots op hem zijn. Ik ben ook trots op hem, maar ik vind hem niet een goede f1-coureur. Ik zeg niet dat hij slecht is, zijn prestaties in andere klasses spreken voor hem, maar ik vind hem niet genoeg voor f1. En ja, zijn karakter, ik ken hem niet persoonlijk, dus wat kan ik daar over zeggen? Wat ik op de tv zie? Ja, dan komt hij er niet altijd even goed af, maar ik durf hem daar niet op te veroordelen. Ik heb geen idee hoe hij is,

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Merijn
Über-Spammer

Ik vraag me echt af wat er was gebeurd als het Honda-project door was gegaan... :S
Tom
Moderator
Car: MB

en dan nog de niet aangegrepen kans als test rijder bij ferrari (als dat 100% waar is)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Daar geloof ik echt niks van!
Tom
Moderator
Car: MB

ik ook niet helemaal, maar die geruchten gingen wel een tijdje rond toendertijd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jasper16v

De geruchten waren er inderdaad, maar wat er van waar is. Schumi heeft misschien in een kroeg gezegd dat ie Jos wel als testrijder wil hebben en zo gaat het rollen. ff bij wijze van spreken :)

Verder denk ik dat Honda het erg goed had gedaan. Zonde dat zo'n project afgebroken word...
Merijn
Über-Spammer

Ik denk ook wel dat Honda het goed zou hebben gedaan, alleen betwijfel ik of ze Jos na zijn opstart-jaren bij dat team wel hadden willen behouden.
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

Onze jos! Is gewoon en goede rijder als jij bij de 20 beste rijders van de wereld hoort dan mag je niet meer klagen dat ie niet goed genoeg is! Geef hem dezelfde auto als schumie of kimi en hij rijd ze aan snot! Zeker weten! :D

Ik ben trouwens effe aan het kijken voor kaartjes voor de F1 van spa die prijzen verschillen nogal!

Prijzen GP Spa Belgie(vr. tot zo.):

https://www.easygpt.nl/ € 159
http://www.spa-francorchamps.be € 150
http://www.f1ticket.info/ € 184
https://www.grandprix-tickets.com € 180
http://www.f1tours.cc/ € 165
http://www.gptours.nl/ € 175
http://www.gptravel.nl/ € 170
http://www.rtlgrandprixreizen.nl/ € 186
http://www.sporttravel.nl/ € 175
http://www.racereport.nl/ € 171
lauw

We mogen met ze allen trots zijn op Jos, of hij het kan of niet is niet ter sprake.
F1 piloot zijn is erg moeilijk als je nagaat dat er 3x zoveel astronauten zijn als F1 coureurs en kijk hoe zwaar die opleiding is, verteld genoeg over hoe zwaar de F1 is.
clio_rally
Contacteer:

lauw schreef:We mogen met ze allen trots zijn op Jos, of hij het kan of niet is niet ter sprake.
F1 piloot zijn is erg moeilijk als je nagaat dat er 3x zoveel astronauten zijn als F1 coureurs en kijk hoe zwaar die opleiding is, verteld genoeg over hoe zwaar de F1 is.
Die vergelijking begrijp ik echt niet :beer:

Er is ook maar één president van de vs...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Gesloten