Motor was op sommige plekken wat vettig.
K bel morgen nog wel ff naar MABO tuning (komt ie vandaan)kijken of maarten me meer kan vertellen.
Iemand een idee wat t kan zijn?
heb vanmiddag wel n paar keer vlakbij de 140km/h gereden.robclio16V schreef:Zoiets heb ik ook wel eens gehad, bleek dat er bij snelheden boven de 140 km/h wat olie uit de hoes van de aandrijfas kwam en dat spetterde dus alles onder en ook het spruitstuk. Dus als ik toen bij een stoplicht stond kwam er allemaal rook uit de luchthapper, best een grappig gezicht zeker als je de gezichten van sommigen zag.
Das echt goud waard, ik had dan een turbo die bij afremmen op de motor wel eens wat losliet, vooral rond de 3000 toeren.robclio16V schreef:Zoiets heb ik ook wel eens gehad, bleek dat er bij snelheden boven de 140 km/h wat olie uit de hoes van de aandrijfas kwam en dat spetterde dus alles onder en ook het spruitstuk. Dus als ik toen bij een stoplicht stond kwam er allemaal rook uit de luchthapper, best een grappig gezicht zeker als je de gezichten van sommigen zag.
zo'n turbo heb ik anders wel liggen voor je hoor, geen probleem. mag weg voor weinigSteven schreef:Das echt goud waard, ik had dan een turbo die bij afremmen op de motor wel eens wat losliet, vooral rond de 3000 toeren.robclio16V schreef:Zoiets heb ik ook wel eens gehad, bleek dat er bij snelheden boven de 140 km/h wat olie uit de hoes van de aandrijfas kwam en dat spetterde dus alles onder en ook het spruitstuk. Dus als ik toen bij een stoplicht stond kwam er allemaal rook uit de luchthapper, best een grappig gezicht zeker als je de gezichten van sommigen zag.
Dus dan kwam ik aan bij het stoplicht met een rookwolk achter me, die met goeie wind mij weer inhaalde langs het stoplicht. (rugwind dus)
Dan vooral mensen die paniekerieg met handjes beginnen te waaien, dan duimpje opsteken en volgas weg.
Meesterlijk, ik heb me zo vaak kapotgelachen daarmee, jammer dat ik het nu niet meer heb
Wat lauw bedoelt is dat door een klein lekje in de koppakking druk ontsnapt het koelsysteem in, wat dan als het ware opgepompt word, en dan moet er wel een slang klappen. Maar dat is niet gezegd, en zal snel genoeg blijken als je het zaakje weer gefixt hebt.lauw schreef:????? slang is alleen gescheud, heeft niks te maken met de koppakking, komt gewoon door uitdroging, kan iedereen gebeuren.Merijn schreef:Ik hoop niet de oorzaak niet een lekke koppakking is!![]()
als de koppakking lek is kunnen er bijv uitlaatgassen het koelysteem inlekken. Daar wil je druk wel van oplopen hoor..lauw schreef:Als er teveel druk op het systeem komt, ligt het niet aan de koppakking, als de koppakking eruit ligt gaat daar de druk naartoe. Zoals ik het zie uitdroging, omdat de slang bij de slangklem gescheurd is, dit kan ook door de dop op het koelpotje komen die niet meer goed is of ergens een verstopping, het is en blijft een gok als je het niet goed onderzoekt.