[clio 16v] slecht/niet starten

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
joeri_16V
Car: megane 2

Kwam net thuis van de nieuwjaarsmeeting zie k n hoop rook vanonder mn kap komen, schijnbaar heeft ie ergens olie gelekt :( .
Motor was op sommige plekken wat vettig.
K bel morgen nog wel ff naar MABO tuning (komt ie vandaan)kijken of maarten me meer kan vertellen.
Iemand een idee wat t kan zijn?
Laatst gewijzigd door joeri_16V op vr 27 feb 2004 21:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Zoiets heb ik ook wel eens gehad, bleek dat er bij snelheden boven de 140 km/h wat olie uit de hoes van de aandrijfas kwam en dat spetterde dus alles onder en ook het spruitstuk. Dus als ik toen bij een stoplicht stond kwam er allemaal rook uit de luchthapper, best een grappig gezicht zeker als je de gezichten van sommigen zag. :lol:
joeri_16V

robclio16V schreef:Zoiets heb ik ook wel eens gehad, bleek dat er bij snelheden boven de 140 km/h wat olie uit de hoes van de aandrijfas kwam en dat spetterde dus alles onder en ook het spruitstuk. Dus als ik toen bij een stoplicht stond kwam er allemaal rook uit de luchthapper, best een grappig gezicht zeker als je de gezichten van sommigen zag. :lol:
heb vanmiddag wel n paar keer vlakbij de 140km/h gereden.
Arie16v

Nergens lekkage plekken te zien bij de zichtbare olieslangen??
Clio16v rules
joeri_16V

Jasper16v

hoezo gescheurd? damn

welke slang is dat? kan hem niet helemaal plaatsen
Steven
Car: M536

robclio16V schreef:Zoiets heb ik ook wel eens gehad, bleek dat er bij snelheden boven de 140 km/h wat olie uit de hoes van de aandrijfas kwam en dat spetterde dus alles onder en ook het spruitstuk. Dus als ik toen bij een stoplicht stond kwam er allemaal rook uit de luchthapper, best een grappig gezicht zeker als je de gezichten van sommigen zag. :lol:
Das echt goud waard, ik had dan een turbo die bij afremmen op de motor wel eens wat losliet, vooral rond de 3000 toeren.

Dus dan kwam ik aan bij het stoplicht met een rookwolk achter me, die met goeie wind mij weer inhaalde langs het stoplicht. (rugwind dus)
Dan vooral mensen die paniekerieg met handjes beginnen te waaien, dan duimpje opsteken en volgas weg.

Meesterlijk, ik heb me zo vaak kapotgelachen daarmee, jammer dat ik het nu niet meer heb ;)
Steven

Jasper16v schreef:hoezo gescheurd? damn

Koelvloeistof denk ik? Ook te zien aan de troep die op de bak ligt?
joeri_16V

Jasper16v schreef:hoezo gescheurd? damn

heb net met maarten van MABO gebeld en hij dacht dat t een koelwaterslang was.
wouter 16v

Dat weet ik wel zeker dat het een koelslang is.
r5alpine-turbo

kijk maar naar de groene koelvloeistof
Jasper16v

tis nog vroeg he :D je ziet de koelvloeistof idd liggen en de aanslag in de slang
Tijn
Contacteer:

Steven schreef:
Das echt goud waard, ik had dan een turbo die bij afremmen op de motor wel eens wat losliet, vooral rond de 3000 toeren.

Dus dan kwam ik aan bij het stoplicht met een rookwolk achter me, die met goeie wind mij weer inhaalde langs het stoplicht. (rugwind dus)
Dan vooral mensen die paniekerieg met handjes beginnen te waaien, dan duimpje opsteken en volgas weg.

Meesterlijk, ik heb me zo vaak kapotgelachen daarmee, jammer dat ik het nu niet meer heb ;)
zo'n turbo heb ik anders wel liggen voor je hoor, geen probleem. mag weg voor weinig :p
there is no spoon.
Steven

Zit daar nog wel een goed turbinehuis op met minimale scheuren? Dan ist wel een idee :lol:
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

handig zo'n digicam :D Wel een aardige scheur! Maar effe snel fixen dacht ik zo :wink:
joeri_16V

k snap nog altijd niet dat k zo thuis heb kunnen komen.
joeri_16V

Nou hij wordt morgen opgehaald om te worden gemaakt, een grote beurt te krijgen en gelijk ook APK.
Komt t hopelijk toch weer goed. :)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

pfoe das geen kleine scheur joeri :(
sterkte dermee
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik hoop niet dat de oorzaak een lekke koppakking is! :(

Succes in ieder geval...
Laatst gewijzigd door Merijn op di 6 jan 2004 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
lauw

Merijn schreef:Ik hoop niet de oorzaak niet een lekke koppakking is! :(
????? slang is alleen gescheud, heeft niks te maken met de koppakking, komt gewoon door uitdroging, kan iedereen gebeuren.
Merijn
Über-Spammer

Er kan ook flink wat druk op je koelsysteem gekomen zijn, waardoor de slang is gescheurd... Het KAN, dat is alles wat ik zeg. Het kan nooit kwaad om het effe te checken, voordat je met grotere problemen staat! :)
Bart V

lauw schreef:
Merijn schreef:Ik hoop niet de oorzaak niet een lekke koppakking is! :(
????? slang is alleen gescheud, heeft niks te maken met de koppakking, komt gewoon door uitdroging, kan iedereen gebeuren.
Wat lauw bedoelt is dat door een klein lekje in de koppakking druk ontsnapt het koelsysteem in, wat dan als het ware opgepompt word, en dan moet er wel een slang klappen. Maar dat is niet gezegd, en zal snel genoeg blijken als je het zaakje weer gefixt hebt.
lauw

Als er teveel druk op het systeem komt, ligt het niet aan de koppakking, als de koppakking eruit ligt gaat daar de druk naartoe. Zoals ik het zie uitdroging, omdat de slang bij de slangklem gescheurd is, dit kan ook door de dop op het koelpotje komen die niet meer goed is of ergens een verstopping, het is en blijft een gok als je het niet goed onderzoekt.
Merijn
Über-Spammer

Nou, ik heb anders al vaak verhalen gehoord waarbij er teveel druk werd opgebouwd in het koelsysteem door een lekke koppakking... :s

Ik heb er niet echt verstand van of zo, ik ga alleen af op wat ik van anderen hoor... :)
Bart V

lauw schreef:Als er teveel druk op het systeem komt, ligt het niet aan de koppakking, als de koppakking eruit ligt gaat daar de druk naartoe. Zoals ik het zie uitdroging, omdat de slang bij de slangklem gescheurd is, dit kan ook door de dop op het koelpotje komen die niet meer goed is of ergens een verstopping, het is en blijft een gok als je het niet goed onderzoekt.
als de koppakking lek is kunnen er bijv uitlaatgassen het koelysteem inlekken. Daar wil je druk wel van oplopen hoor..
Merijn
Über-Spammer

Dan ben ik toch goed geinformeerd... :)
joeri_16V

Nou morgen kan k hem weer ophalen :D , net alleen de slang was geklapt.
Hij heeft zn grote beurt gehad en is gekeurd, dus ik kan er weer een jaartje tegenaan :)
Jasper16v

ok dan (Y)
ronald clio

slangen zijn duur... :(
joeri_16V

ronald clio schreef:slangen zijn duur... :(
Hoe duur?
joeri_16V

Gvd denk je alles te hebben gehad is mn koppakking lek.
Dacht ook wel al dat het zoiets zou zijn, hij maakte de laaste tijd een beetje een V8 geluid als k hem pas gestart had.
Maar vanmiddag wist ik het zeker, k starte mn auto en gelijk een hoop met rook uit de uitlaat :(
Bij mabo hadden ze me er ook al voor gewaarschuwd dat k er problemen mee zou kunnen krijgen na die gescheurde koelslang.
Iemand en idee wat me dit gaat kosten?
Donleben
Contacteer:

Dat is wel een prijzig geintje. Er moet een nieuwe kopset op met nieuwe koprekbouten. Ook de kop moet gevlakt worden. Je hele cilinderkop moet gedemonteerd worden. Als je het laat doen, zit je al gauw op de 500 euro.

Succes!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

:( het zit ook niet mee he Joeri? :(
joeri_16V

dennisvr schreef::( het zit ook niet mee he Joeri? :(
nee niet bepaald, k hoop dat t na dit ff ophoudt met reparaties enz.
canonballman

Ik zal hier eens even een schenenschoppende uitspraak doen:
Merijn heeft wel degelijk gelijk, en Lauw niet.

Als een koelslang ZO scheurt dan is dat echt niet een uitdrogings gevalletje meer. Dat is gewoon een lekke koppakking: 100 procent zeker.

Nog sterker: het is NIET zo dat DOORDAT die slang is gescheurd de koppakking is gaan vliegen: het is andersom:
Koppakking WAS al kapot, en daardoor is de slang gescheurd. Montage van een nieuwe slang zal op den duur op een herhaling uit vallen: Weer een gescheurde slang (misschien een andere).

De lekke koppakking zorgt er gewoon voor dat er veel te veel druk (compressieslag motor en verbranding; hoge druk) op het GEHELE koelsysteem komt. (dus ook (kachel)radiateur kan op den duur de geest geven.) Laat het zover niet komen.

En dan nog iets: als de auto al redelijk wat km gelopen heeft, en je gaat de koppakking vervangen (en waarschijnlijk de kop vlakken) dan is het verstandig om meteen de drijfstanglagers mee te vervangen. Die begeven het anders behoorlijk vaak na enkele maanden.

En als iemand het hier niet mee eens is: leg dan maar eens uit WAAROM niet.

groeten, Reinier
Plaats reactie