motorsteun rechtsvoor R5 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Tijn
Contacteer:

Er zijn al regelmatig 5GT naar 16v ombouwen gedaan, dus ik hoop dat de kennis aanwezig is hier, maar van exact welk type auto komt nou de motorsteun rechtsvoor?

linksvoor is origineel GT, achter is origineel GT, allemaal geen probleem, maar omdat de steun van een clio rechtsvoor bovenaan de veerpoot zit moet je een beetje crea wat anders verzinnen voor rechtsonder.

Wie heeft het verlossende antwoord ?
there is no spoon.
speedline

R5 origineel rechtsvoor...
Tijn
Contacteer:

speedline schreef:R5 origineel rechtsvoor...
alleen het rubberen deel ja, maar de andere helft past echt van geen kanten van de GT hoor ;)
there is no spoon.
speedline

Misschien ons aller Menno ff consulteren Tijn?
Tijn
Contacteer:

speedline schreef:Misschien ons aller Menno ff consulteren Tijn?
been there , done that :S het zit prima bij hem, maar welk model steun dat is wist hij ook niet ...
there is no spoon.
speedline

GTE? Iemand pic van zo'n nep gtt onder de kap rechtsvoor? :wink:
Vos

speedline schreef:GTE? Iemand pic van zo'n nep gtt onder de kap rechtsvoor? :wink:
watch you're mouth! (N) :wink:
Clio 16v.....
Tijn
Contacteer:

speedline schreef:GTE? Iemand pic van zo'n nep gtt onder de kap rechtsvoor? :wink:
en zo ja, heeft iemand er een te leen met optie op koop ?

als GTE past, past GTX dan ook ? en hoe staat het blok er in bij een gte ? rechtop of een beetje achterover gekanteld?
there is no spoon.
catrinus

Bij mijn blok (hetzelfde als een clio) is het metalen gedeelte op de motor van een r19 met 1700 motor. Hetzelfde als een 5 gte/gtx dus :p . Ik neem aan dat het over die steun gaat aan de bijrijders kant die onder de dynamo zit
There will be plenty of time to rest when your dead
catrinus

Tijn
Contacteer:

:worship: :worship: :worship:

yessss. eentje over ?
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

ik heb nu dus iets wat hier op lijkt, maar net een fractie te hoog is. daardoor komt het inlaatspruitstuk aan een kant net te hoog waardoor de kap niet dicht kan. Daarbij moet een motor er gewoon recht in staan.....

de sloop waar ik deze haalde dacht dat het uit een 11 kwam met 1700 motor...
there is no spoon.
catrinus

hahaha ben zelf 1tje nodig voor de rooie gtt :p
Mrtn
Car: R5GTT

de rechtersteun is idd van een 1700 R5, dus GTE of GTX en is niet duur bij de dealert :) rubber ken je overzetten van de andere steun :wink:
Mrtn = Maarten
PtrGte
Contacteer:

tja die van catrinus heb ik ook...
en eveneens het probleem van het inlaatspruitstuk wat tegen de kap komt...

ik DACHT slim te zijn....

door het gewoon lekker te laten zitten...en de ACHTERSTE motorsteun doormidden te zagen en 5 cm te laten zakken, waardoor de motor naar achteren kantelelt...uitkomst:

voordeel: "makkelijker" je radiateur monteren en sleutelen aan de voorzijde...
voordeel: blok ligt er supernetjes in..

nadeel: schakelstang verbouwen...
nadeel: uitlaatpijp na spruitstuk verbouwen...

verder: prima oplossing...

maar het kan beter blijkbaar...maar daarvoor ga ik toch maar een keer bij Menno spieken denk ik...

quote van de dag 1: als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat... :wink:

quote van de dag 2: beter slecht verzonnen dan goed gejat... :wink:

succes verder in ieder geval...makkelijk is anders :)
Tijn
Contacteer:

Ah, die steun is dus niet zaligmakend PTR ?

achterste motorsteun ga ik niet in zagen, ik wil echt die steun hebben zoals het er bij menno inligt... die staat mooi rechtop.

De radiateur heb ik al een pracht van een oplossing voor gevonden, dat modelletje past echt perfect.
there is no spoon.
Mrtn

van een R5 GTX, is hetzelfde (dus GTE ook)
Mrtn = Maarten
Tijn
Contacteer:

catrinus heeft het Volvo 1700 blok wat natuurlijk een veel bescheidener inlaat gedeelte heeft aan de voorkant... dan heb je er niet zo'n last van natuurlijk. idem voor de GTX en GTE.

de wokkel van de clio is een enorm apparaat als je het vergelijkt met de overige F motoren hun inlaten...
there is no spoon.
Mrtn

maar voor de rest zijn er naar mijn weten geen andere steunen die op deze motoren passen, de steun van de R5 1700 is het kleinst en komt de motor het laagste te liggen :)

ik heb ze ook voor mijn beide 1700 motoren, de steunen van een 19 passen zowiezo al niet
Mrtn = Maarten
Steven
Car: M536

Je kan misschien de gaten in de steun lager in de steun opnieuw boren?

Weet niet hoeveel lager ie moet vanwege de wokkel?
Tijn
Contacteer:

zo op de gok een centimeter of 2...

probleem is dat er een kronkel in de steun zit die precies past op de originele gaten maar tegen de waterpomp aanloopt als je de gaten omlaag probeert te zetten.... dan moet je dus ook weer een stuk uit de steun wegslijpen. 't is een optie, maar wel de laatste als ik er niet achter kom welke andere steun er nog meer zou kunnen.
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

Mrtn schreef:maar voor de rest zijn er naar mijn weten geen andere steunen die op deze motoren passen, de steun van de R5 1700 is het kleinst en komt de motor het laagste te liggen :)

ik heb ze ook voor mijn beide 1700 motoren, de steunen van een 19 passen zowiezo al niet
zijn dus NIET hetzelfde ? de r19 en R5 GTX steunen ?

want hij hoeft inderdaad maar een klein beetje lager te komen... heb je een steun van een GTX te leen dat ik in ieder geval kan kijken of het een betere passing geeft ? dan bestel ik daarna wel gewoon een nieuwe, maar om nou allemaal steunen in het wilde weg te gaan bestellen, is ook zo wat...
there is no spoon.
Jeroen Lubking
Contacteer:

Volgens mij is er een steun te krijgen waarvan het rubberen gedeelte lager is.......

Kwa vorm idem aan de gtt steun alleen een cm of 2 lager.
Heb hem weleens in men handen gehad,je zou eens in een catalogus met afbeeldingen moeten kijken....
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Rick D.

En anders sloop je die toch stiekem bij Menno uit de auto :D :D
Mrtn

Tijn schreef:
Mrtn schreef:maar voor de rest zijn er naar mijn weten geen andere steunen die op deze motoren passen, de steun van de R5 1700 is het kleinst en komt de motor het laagste te liggen :)

zijn dus NIET hetzelfde ? de r19 en R5 GTX steunen ?

want hij hoeft inderdaad maar een klein beetje lager te komen... heb je een steun van een GTX te leen dat ik in ieder geval kan kijken of het een betere passing geeft ? dan bestel ik daarna wel gewoon een nieuwe, maar om nou allemaal steunen in het wilde weg te gaan bestellen, is ook zo wat...
Zover ik me nog kan herinneren kwam de motor met een 19steun hoger te liggen, de 1700 R5 (GTX) steun is wat kleiner :) Ik heb hier zo even geen steun liggen, wel ken je langskomen om te kijken-meten oid :) maarja.... de steun bestellen (zonder rubber!!) is goedkoper dan heen en weer rijden, ik geloof dat ze iets van nog geen €20 kosten
Mrtn = Maarten
catrinus

Klopt, Die steun kost iets van 19 euro. Vanmiddag ga ik er nog 1tje bestellen. Weet niet of hij nog in de nabestelling zit :s
Bart V

Ik heb er sinds vandaag weer 1tje in mn bezit, dus als je nog interesse heb kan je hem zo komen halen.

Gr Bart
Mrtn

Bart V schreef:Ik heb er sinds vandaag weer 1tje in mn bezit, dus als je nog interesse heb kan je hem zo komen halen.
Van een R5 1700? dus een GTXsteun?

Vleuten en Huizen is een klein stukkie :)
Mrtn = Maarten
Tijn
Contacteer:

nee mrtn, dat was helaas een misverstandje en ging om een 19 16V steun.

even een pluimpje voor renault dealer simonis in vianen die vandaag bereid bleek om mij telefonisch te helpen, ze hebben een nieuwe voor me besteld zonder dat ik motorcodes hoefde doorgeven en belden mij binnen 10 minuten terug dat ze het juiste onderdeel gevonden hadden in dialogys en besteld hebben. het staat helaas wel in backorder dus zal wel een dag of wat duren, maar tot die tijd vermaak ik mij dan wel met kabelboom en koelwaterleidingen enzo.

hopelijk is de 5 GTX/GTE steun inderdaad korter en is dat de sluitende oplossing.
there is no spoon.
Plaats reactie