Advies over aankoop 21turbo

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
speedline

De Safrane Biturbo (B545 - Z7X 726 motor - PK9 bak) heeft dezelfde motor als de Alpine A610. Hij was verkrijgbaar in 2 uitrustingsniveaus. RXE en Baccara.

Het Baccara uitrustingsniveau werdt verzorgd door de Duitse firma Irmscher.

Hij heeft permanente vierwielaandrijving, elektronisch geregelde schokdemping en luchtondersteunde vering/niveauregeling op de achteras. Verder kent de achteras een geprogrammeerde sporingsverandering onder belasting voor een grotere stabiliteit.

(Die hint over deze auto aan Menno was niet om te stellen dat een Safrane Biturbo beter is/was, maar om aan Menno aan te geven dat ik 'm prefereer.)

Verder is het niet een "soft turbo" Derby. Waar slaat die rendements opmerking nou weer op.

De Duitse firma Hartge deed vanuit marketing oogpunt de motorombouw naar een twin c.q. biturbo setup. De compressie is zo hoog gebleven omdat deze vanuit kostenoogpunt niet is verlaagd. Verder was de bedoeling met deze motor een zo groot mogelijke koppelspreiding en dat is ook gelukt. Dit meesterwerk levert 350Nm continu vanaf 2000min-1 tot 5000min-1 :worship: en kent daarom een zeer soepel maar ook ietwat tam motorkarakter. Maar voor de fijnproevers is ie werkelijk het summum. De beste auto die Renault tot nu toe gebouwd heeft en de absolute heerser onder de Franse auto's.

Met een ecu wijziging is het vermogen ruim boven de 300pk te tillen. Het koppel overstijgt ook met gemak de 400Nm. Maar de auto weegt inderdaad ruim 1700kg leeg.

Er zijn 12 exemplaren in Nederland geleverd.

Grtz,

Zzpeedie.
Laatst gewijzigd door speedline op vr 19 dec 2003 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Ollie

Wat zou de Megane RS ook al weer aan koppel gaan leveren en in welk toerenbereik?
speedline

Ollie schreef:Wat zou de Megane RS ook al weer aan koppel gaan leveren en in welk toerenbereik?
300Nm aan maximum koppel. 270Nm van 2000 tot 6000min-1. :worship:

[img]http://www.autotitre.com/forum/up/epari973_dvb8f.jpg[/img]

Grtz,

Zzpeedie... (S)
Erik de Bruijn

Volgens mij staat weer dezelfde renault 21 turbo te koop, wat is er mis met deze auto. Weet iemand dit?

Hij ziet er heel erg goed uit.

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... zoek=turbo

groeten,

Erik
Michel S.
Contacteer:

Als die echt zo goed uitziet als op de foto, en inderdaad ook voor de rest goed is, dan is het geen geld. Zeker met nieuwe banden en fatsoenlijk leer erin.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Steven
Car: M536

Deze staat er al heel lang geloof ik, is ook gestart op €2500,- dus blijkbaar klopt er dus toch iets niet.

Was ook iemand van het forum wezen kijken....
Erik de Bruijn

Ja weet ik maar vind het een beetje verdacht dat hij eerder ook al te koop stond voor 1250 euro te koop stond. Eerder in dit topic schreef negotiator ook al iets over een 21t die te koop stond op marktplaats voor 1250 euro. Ben benieuwd of dat deze is.

Verder vonden we ook de foto terug op een engelse tuningssite van die 21t. MEt een verhaaltje erbij waaruit bleek dat hij aardig opgevoerd was. Hij was van ene Lars (?) uit Nederland. Toen we de eigenaar belde en vroegen of dat de auto al getuned was, zei hij dat hij nog standaard was.

Beetje vreemd verhaal :~
Menno

Dit is duidelijk niet de 21T van Lars die te koop staat.
rev it like a rental
Erik de Bruijn

Deze niet maar de vorige keer stond er bij de dezefde verkoper, een foto bij van de voorkant van een 21 turbo, die foto vonden we later terug op een engelse site. Ik kan wel effe kijken of dat ik de foto terug kan vinden.
Erik de Bruijn

aan de onderkant van deze pagina staat een foto van de voorkant van een 21turbo. Deze foto stond toen bij de auto die te koop stond

http://www.renault21turbo.btinternet.co.uk/Lars.htm
Le Mec
Contacteer:

Ik heb zelf ook die 21T op marktplaats, nog niet gebeld maar daar is toch iets niet in orde met die 21T. Die ad schreeuwt het ook uit turbo GTX?? allerlei extra's die er standaard al op zitten. Goed, kijken kan geen kwaad en zolang de wielophanging&turbo ok is heb je niet al te veel kosten. o, eh en de v-bak ook een probleem.

grtz
Plaats reactie