Aangezien ik mijn vraag niet kwijt kan in het ACT:
Het uitlaatspruitstuk van mijn pa's Laguna is kapot en moet worden vervangen. Nu zei de garage dat dit totaal ongeveer 700 euro ging kosten. Dit was dan voor het spruitstuk, hitteschild en pakkingen plus wat montage enzo. Dit is niet bij een dealer. Maar nu dacht ik dat ik wel goedkoper aan een spruitstuk kan komen...tweedehands. Nu is mijn vraag:
Wat is de motorcode van een Laguna 1.6 16v uit 2000 en weet iemand toevallig adresjes waar je zulke dingen kunt halen?? (uitgezonderd de sloop)
Alvast bedankt voor de reacties...
[Laguna] Uitlaatspruitstuk
-
- Moderator
- Car: MB
Laguna 1.600 Sirius 32 K4MF7 79 1998 4 16
bovenstaande vond ik op de volgende site
http://www.lpg.be/l_renzo_renault.htm
bovenstaande vond ik op de volgende site
http://www.lpg.be/l_renzo_renault.htm
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
nog even verder gezocht: Waarschijnlijk engine type K4M en vehicle type B560
heb nog effe in dialogys gezocht en volgens mij kost een uitlaatspruitstuk nieuw 398 euro (ex) en de pakking 8 euro (ex)
heb nog effe in dialogys gezocht en volgens mij kost een uitlaatspruitstuk nieuw 398 euro (ex) en de pakking 8 euro (ex)
-
- Moderator
dan zul je effe moeten gaan kijken, zou best kunnen. Of even bellen, is misschien slimmer. Ik denk eigenlijk dat er wel meer reno's zijn met dat blok, maar weet zo niet welke
alle 1.6 16v motoren van renault zijn K4M motoren
-
anders ff holtor bellen 0513 677250
-
Vaak zijn de uitlaatspruitstukken anders, en kun je dus geen Clio spruitstuk gebruiken.
Zet anders het gevraagde eens op de onderdelenlijn, werkt vaak goed. Slopers kennen echter helaas de nieuwprijzen maar al te goed, en vragen daarom vaak ook behoorlijk veel voor een 2de hands spruitstuk.
Waar je ook nog kans op hebt is dat als je een nieuw spruitstuk koopt bij de dealer dat je een 'gemodificeerd spruitstuk' krijgt, wat niet meer zo snel zal scheuren. Met een 2de handse krijg je dan waarschijnlijk het oude (scheurende) model.
Hoeft overigens niet zo te zijn, misschien heeft je vader gewoon pech, en scheuren die dingen zelden.
Als het mijn auto was en ik was m nog van plan een tijdje te rijden, dan zou ik er gewoon een nieuw spruitstuk opzetten (zelf natuurlijk!) probeer desnoods (via iemand) korting te regelen. 20% van bijna 400 euro is best veel.......
Zet anders het gevraagde eens op de onderdelenlijn, werkt vaak goed. Slopers kennen echter helaas de nieuwprijzen maar al te goed, en vragen daarom vaak ook behoorlijk veel voor een 2de hands spruitstuk.
Waar je ook nog kans op hebt is dat als je een nieuw spruitstuk koopt bij de dealer dat je een 'gemodificeerd spruitstuk' krijgt, wat niet meer zo snel zal scheuren. Met een 2de handse krijg je dan waarschijnlijk het oude (scheurende) model.
Hoeft overigens niet zo te zijn, misschien heeft je vader gewoon pech, en scheuren die dingen zelden.
Als het mijn auto was en ik was m nog van plan een tijdje te rijden, dan zou ik er gewoon een nieuw spruitstuk opzetten (zelf natuurlijk!) probeer desnoods (via iemand) korting te regelen. 20% van bijna 400 euro is best veel.......
Tinus, jij bent toch GVD monteur...waarom doe jij dat niet voor je pa 

- Geert Claes
Tja, 400 euro voor een spruitstuk, en dan 300 voor te monteren. Stel nog dat het spruitstuk 2 de hands de helft zal kosten, dan heb je nog 200+300=500 euro uitgegeven voor een 2de hands spruitstuk dat inderdaad misschien meer kans heeft om ook te scheuren.
Ik zou toch ff twijfelen om 2de hands te nemen. Misschien is nieuw een beter optie.
Ik zou toch ff twijfelen om 2de hands te nemen. Misschien is nieuw een beter optie.