[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k

Probeer wat uit? :s 1200 km rijden met een motor die steeds af wil slaan en dan de computer goed instellen? :s Lijkt me niet echt prettig rijden ;)
Mrtn
Car: R5GTT

wat Menno tegen je zei, afremmen op de motor en op het laatst de koppeling intrappen, probeer dat even goed uit.
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Dat ga ik wel proberen, maar aangezien de accu weer leeg staat is het risico zo groot in je eentje dat als hij wel afslaat je hem niet meer aan de praat krijgt...

Wat ik dan overigens denk...in het begin deed hij het wel goed...dus ongeveer na een km of 250/300 past hij de gegevens aan...dus mocht dit het euvel zijn...dan om de 200 km de comp. resetten en dan zou hij het weer moeten doen? :s

Maar aan de andere kant was de accu er net afgeweest toen hij begon af te slaan, dus zou de comp gereset moeten zijn? :s

Marcel (mlg) belde net op en die zei dat de stappenmotor ook heel goed het probleem kan zijn...?
Mrtn

jeroen.k schreef: Marcel (mlg) belde net op en die zei dat de stappenmotor ook heel goed het probleem kan zijn...?

goh :lol:
Mrtn = Maarten
[rsi]peerke

Jeroen,

Stappenmotor kan het heel goed zijn. Met de Lancia had ik dit euvel ook (daar heet dat ding een VAE klep).

Als ik moest afremmen en ik trapte de koppeling in, dan sloeg de motor af, dit alles in combinatie met onregelmatig stationair draaien.

Bij mij was het probleem er alleen bij koude motor, dus op dat punt wijkt de klacht weer af van jouw klacht. Als ik de klep gedemonteerd,gereinigd en opnieuw gemonteerd had, dan ging het weer een weekje goed en daarna weer "goed fout".

Succes !!
jeroen.k

Onregelmatig stationari lopen is bij mij niet zo vreemd ivm de wilde nokkenassen...nou ja, onregelmatig...niet supermooi stationair lopen...

We zullen vanmiddag eens wat zaken onderzoeken :)
jeroen.k

Mrtn schreef:
jeroen.k schreef: Marcel (mlg) belde net op en die zei dat de stappenmotor ook heel goed het probleem kan zijn...?

Ik bedoel dus eigenlijk...die zei ook dat de stappenmotor het probleem kan zijn! ;)
Mrtn

jeroen.k schreef:
Mrtn schreef:

Ik bedoel dus eigenlijk...die zei ook dat de stappenmotor het probleem kan zijn! ;)
(Y) :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Nou net ff getest..starten...stukkie achteruit...stukkie vooruit...geen probleem, gas geven met koppeling erop stilstaand, geen probleem, met koppeling ervanaf geen probleem stukkie door de straat toeren koppeling er plotseling op remmen...bleef mooi stationair lopen :) Dus probleem lijkt weg te zijn...

Alleen vul ik ff koelvloeistof bij...hoor een klotsend geluid...loopt alle vloeistof er net zo hard weer uit :s :( Heb nu dus geen vloeistof meer staan, morgen weer ff naar kijken...komt van de dikke slang van de kachelrad. af...die zit ook niet helemaal over de aansluiting heen...maar verder wel goed vast...kon er zo voelend geen gaten in ontdekken en als het er zo hard uit loopt moet het wel een filnke opening zijn, dus morgen maar ff proberen om de slang er goed op te drukken, vast te draaien en dan eens kijken met bijvullen :)

Al met al blijven we beizg, maar eens zal alles wel zo'n beetje nieuw zijn aan die bak :p

Eidt: Alleen raar dat het er nu resoluut uitklotst en het dit eerder niet deed (naar Leiden toe bijvoorbeeld)
Rick D.

Heb je je vliegwiel nog gecontroleerd?
Mrtn

Beter hoor (Y), maar wat heb je nou gedaan?? dat kan ik er niet op uit maken.. :)

en dat koelvloeistof lek, of het is een kwestie van dat ie niet echt vastzat, of de slangenklem is ingesneden en zo zijn nog een paar oorzaakjes te bedenken...

Morgen even koekeloeren dan maar :wink:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Rick D. schreef:Heb je je vliegwiel nog gecontroleerd?
Jep...zit een opening aan de voorkant/bovenkant van de bak zeg maar...met een schroeverndraaier tegenaan gedrukt en getikt en ik kong niks loszittend ontdekken...

Die slang kan idd van alles zijn, kijk ik morgen ff naar...ik gok erop dat hij gewoon niet goed zit...
Mrtn

Wat was het nou? ben wel benieuwd :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Jah, niks dus...heb gewoon ff gereden en alles bleef perfect :s Heb niks veranderd of vervangen dus...zometeen het koel-lekje fixxen en dan een stuk rijden...dan weten we meer :)
jeroen.k

Nou...koelslangen zijn weer ok...net dus even een km of 20 gereden...alles normaal...niks uitvallen zelfs ook niet neigen naar uitvallen...zal dus toch aan de afstelling hebben gelegen denk ik... (never question menno's opinion :p )

Dus het inrijden kan verder gaan :p
Bart V

Mooi, wanneer kom je die rommel halen??
jeroen.k

Zal vant weekend worden...zojuist wilde hij weer niet starten...heb of een lekje of een slechte dynamo? :s Morgen ff door laten meten...

vreemde is wel dat hij zaterdag niet meer wilde starten...maar vandaag heb ik hem zonder echt te rijden zeker 5 keer probleemloos gestart, vervolgens dus 20 km gereden...uitgezet...troep op geruimd (zeg half uurtje) en daarna niet meer starten...startthulp erop (vol) weer proberen...niks...starthulp gaf daarna een redelijk legere stand aan...lijkt op niet starten als hij warm is? :s Iemand een idee...?
Riël
Über-Spammer

Riël schreef:Slechte kabels/massa.
Al nagekeken?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PtrGte
Contacteer:

klinkt vreemd hoor, maar volgens mij had Jasper16v hetzelfde probleem...misschien moet hij ff reageren wat dat nu precies was... :)
jeroen.k

Riël schreef:
Riël schreef:Slechte kabels/massa.
Al nagekeken?
Hoe kijk ik dat na? :s Die kables zien er allemaal goed uit...maar electronica is nie mijn ding zeg maar :p
Menno

Reinig ook grondig 't kleine stekkertje op je startmotor, en knijp 'm evnetuuel iets aan, zodat ie strakker op de startmotor schuift.
rev it like a rental
jeroen.k

Nou net weer ff geprobeerd...starten geen probleem...maar weer afslaan...ook stationair slaat hij af. Nit continu...meeste keren geef je gas en zakt hij iets onder de 1000 rpm waarna hij hem vervolgens weer langzaam bij de 1000 rpm brengt, de keer daarna slaat hij wel af...dan een stukje rijden klein beetje gas en iets voor- of achteruit blijft hij lopen...echt rijden dan is het weer afslaan...maar omdat hij hat stationair ook doet...toch maar in de stappenmotor zoeken?
Marcel B.

Dat lijkt er wel op ja, volgens mij is dat zoeken naar het juiste toerental vrij normaal, vooral als ie koud is.
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k

Ja, dacht ik op zich ook ja...maar ja dan mag hij tijdens rijden niet afslaan en met stationair toch ook niet...nou ja, ik hang vanmiddag dat ding wel ff over en dan zien we wel...waarmee kan ik de stappenmotor het best schoonmaken? Carb.Cleaner? Remmenreiniger?
Arjen

carbcleaner will do
jeroen.k

Nou net toch maar weer ff wezen checken...zonder de stappenmotor te wisselen dus...wilde hem eigenlijk ff op de dam zetten om die te wisselen, maar ja als die motor eenmaal bromt :p Eerst starten...moeizaam lopen stationair...paar meter rijden...afslaan...keren om hem op de oprit te zetten...afslaan...motor schokte ook erg...hele auto schokte mee zeg maar...vervolgens starten, startmotor draait soepel, maar geen soep blijkbaar, want niet aanslaan...starten met beetje gas erbij en lopen...auto op de dam gezet, kap open, paar keer met de gashendel spelen en hij begint steeds mooier stationair te lopen (hij warmt op zeg maar, vervolgens stukkie rijden en hij bleef mooi lopen. Net weer een km of 40 gereden en geen problemen, alles ging prima...niks afslaan...zelfs niet neigen tot...straks dus weer ff kijken of hij wil starten en hoe hij dan loopt :)

Keep you informed! :)
Tijn
Contacteer:

achmea kabouters in je motor ? :p of zal het wachten worden tot het weer terugkomt ?
there is no spoon.
jeroen.k

Ik begin steeds meer te geloven dat het inderdaad de afstelling van de computer is die zich geen raad weet met de nokkenassen...zoals Menno aangeeft/gaf...ik neem niet aan dat de stappenmotor het dan weer wel en dan weer niet doet...we shall see :D
Mrtn

Dat het uitvallen vooral met koude motor gebeurd :( doet de automatische choke het wel???

en voor de accu, meet 'm even op bij de Renault-garage, hebben ze een heel mooi apparaatje voor :) , die geeft aan of er ergens lekstromen zijn ofdat de accu overleden is (interne spanning)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Hoe controleer je of de automatische choke het doet dan? :s De accu zelf is nieuw, dus die lijkt me niet overleden, maar voor een lekstroompje kan ik hem idd door laten meten hoorde ik :) Gaan we na de kerst ff doen :D
jeroen.k

Nou zojuist weer ff getest...starten was geen probleem...daarna eerst ff beetje schokkerig stationair...even 2 minuten laten lopen en toen wegrijden...hij wilde eerst nog 1 keer uitvallen, maar daarna geen problemen meer mee gehad...weer 30 km goed gereden dus...kom ik thuis...laat ik hem zelf afslaan in zn achteruit...maar toen wilde hij dus weer niet starten :s startmotor draait wel rond, maar moeizaam...alsof de accu leeg zou zijn. Maar ik weet 100% zeker als ik het straks of morgen probeer dat hij jet wel weer doet :s (net als de vorige keren).

Iemand een idee? Zou echt niet weten wat dit kan zijn...ja slechte massa ofzo, maar hoe check ik dat en heeft dat dan idd met warmte te maken? :s
jeroen.k

Nou nu 2 keer geprobeerd dus absolute zekerheid...als de auto warm is gereden wil hij niet meer starten na uitzetten...de startmotor draait moeizaam rond...na een tijdje uur ofzo...of nog langer...start hij weer als een tierelier...iemand een idee? :s
Laatst gewijzigd door jeroen.k op wo 24 dec 2003 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v

Dat probleeem heb ik ook
jeroen.k

Nu nog steeds? :s Niks aan laten doen? Al een idee wat het is?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Startmotor aan vervanging toe? :s Of je moet effe je accuspanning meten op het moment dat 'ie niet wil starten.
Plaats reactie