ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
joeri_16V
Car: megane 2

AZ4L schreef:
joeri_clio_power schreef:Vanmiddag verloren van n fiat punto, stond naast m bij t stoptlicht.
Licht sprong op groen en hij spuit ineens weg.
Maar k had geen zin om tegen m te racen, motor stond nog koud, k rijd mn bakkie natuurlijk wel altijd eerst netjes warm :D
Een HGT?
was da?
Douwe

HGT = Hele Grote Turbo :lol:
joeri_16V

Douwe schreef:HGT = Hele Grote Turbo :lol:
:D weten we dat ook weer.
nee k heb juist van m ''verloren'' omdat k geen zin had om r met een koude motor achteraan te raggen, k heb m gewoon maar laten gaan, hij dacht waarschijnlijk dat ik wel een wedstrijdje wou doen.
Tom
Moderator
Car: MB

een HGT heeft helemaal geen turbo en is gewoon een 1.8 16kleps motortje met 130pk. Moet je zeker kunnen hebben in een 16v
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick

Merijn schreef:
patrick 21TURBO schreef:
Merijn schreef:Ik kom net van mijn ouders af en kom bij een stoplicht een BMW 325i (E30) tegen.

moeilijk tegen een 325i ????
Jep! Heb je de specs van dat ding wel eens bekeken? 0-100 in 8,3 sec! Zoals ik al zei had ik het niet direct in de gaten, dus daar heb ik het op verloren... Daarna verloor ik het gewoon op koppel, denk ik! Tijd voor een chippie? ;)

specs van een 325i zijn me bekend,ik heb er totaal geen moeite mee met een 325i,en echt m'n best hoef ik ook niet te doen om em voor te blijven.
misschien tijd voor een chippie ja haha.
maar is idd wel zo dat als je er niet op bedacht bent dat je dan niet de boel ff snel bijtrekt.
gebeurt me ook wel eens en dan laat ik het voor wazt het is,ga me niet bij ieder stoplicht bewijzen.

heb laatst nog zo'n gozert achter me aan gehad met een best wel snelle 2.6 24v mercedes maar helaas voor hem,het was niet genoeg.
bij het stoplicht raampje open vraagt ie "wat is dat??" ik zeg relaxed een 2liter hahaha,hij van "ow?" ik daarachter"turbo" nou zegt ie,mijn komplimenten dat maak ik dus echt niet vaak mee dat er ene me voorblijft,duipje en verder.
is wel leuk zoiets.

rijdt hier wel zo'n calibra gozert rond,die wil ik nog wel een keer proberen,dat was zo'n gevalletje niet er op bedacht zijn,schijnt een 16v 2liter turbo te zijn die een beeeeeeeeeeeeeeeetje aangepast is hahaha,maar mijn tijd komt,dan zal ik er voor zorgen dat het een eerlijke strijd betreft zonder verrassingen voor mij :D
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
joeri_16V

Tom schreef:een HGT heeft helemaal geen turbo en is gewoon een 1.8 16kleps motortje met 130pk. Moet je zeker kunnen hebben in een 16v
tja, als ie warm had gestaan wel ja :p
Smasher
Contacteer:

hmm en HGT ga je niet pakken met een 16v hoor, die puntos wegen zeer weinig

mzzl
the power of goodbye
Tom
Moderator
Car: MB

denk toch zeker van wel. 1015 kg is namelijk meer dan een cliotje. bovendien zijn zowel in 8,6 naar 100 en een top van 205 ook te pakken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
AZ4L

Tom schreef:denk toch zeker van wel. 1015 kg is namelijk meer dan een cliotje. bovendien zijn zowel in 8,6 naar 100 en een top van 205 ook te pakken.
't is alleen wel geloof ik zo dat zo'n HGT net iets meer koppel heeft. Het kan moeilijk worden, maar op topsnelheid win je het ZEKER! :)
Bram (vospower)

Donderdag avond verloren van een of andere mercedes met een 2.6 plaatje achterop. :D Zijn top bergop lag ietsie hoger. Op de sprint makkelijk te pakken (half gas hield ik hem bij) maar niet te doen vanwege het slechte weer. (N)
Gilles
Contacteer:

Vandaag (15:00) in VLISSINGEN een GRIJZE CLIO 16V
met volgens mij een ALLIAN SPOILER
Kwam mij voorbij net voor een weg versmalling.
Ik er achter aan, hij had aardig tempo, was redelijk bij te houden (had totaal 3 mensen in auto, en was erg glad) ff wat rotondes gedaan, en stukie hard optrekken, hij ging vervolgens recht door, en ik moest rechtaf bij stoplichten.
Die clio was mischien een beetje gekieteld?
Wel leuk zo'n geduchte tegenstander! EINDELIJK!! :p
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
Patrick

Vospower schreef:Donderdag avond verloren van een of andere mercedes met een 2.6 plaatje achterop. :D Zijn top bergop lag ietsie hoger. Op de sprint makkelijk te pakken (half gas hield ik hem bij) maar niet te doen vanwege het slechte weer. (N)
nog ff een quote voor het slapen gaan,dat was misschien wel die mercedes waar ik het over had,die kon het dus niet winnen van mij,welke kleur had de auto?
Rob

Riël schreef:Zeker weten idd. Daarbij heeft een gtt niet zoiets als een toerenbegrenzer. in de vrij trap je zo'n ding richting de 8000 >-)

... was trouwens met een compressieloos blokje rijp voor de sloop, voor de puristen onder ons, ik vond het wel toegestaan te proberen hé ...
En daar ben ik getuige van! Samen met Wilco. Is wel vet, jammer alleen dat de toerenteller zo vroeg al ophoud met de cijfertjes >-)
Patrick

Rob (R5B) schreef:
Riël schreef:Zeker weten idd. Daarbij heeft een gtt niet zoiets als een toerenbegrenzer. in de vrij trap je zo'n ding richting de 8000 >-)

... was trouwens met een compressieloos blokje rijp voor de sloop, voor de puristen onder ons, ik vond het wel toegestaan te proberen hé ...
En daar ben ik getuige van! Samen met Wilco. Is wel vet, jammer alleen dat de toerenteller zo vroeg al ophoud met de cijfertjes >-)

ja fijn om te weten hoe ver die in z'n toeren gaat in z'n vrij,heb ik altijd al willen weten.
Jeroen
Contacteer:

Matijs schreef:
RO 16v schreef:
Tom schreef:net op de A2 een saab 9-3 2.0 T. Dingen zijn best rap maar niet snel genoeg 8)
Moet je het eens proberen tegen een 9-5 Aero, ik had het niet verwacht... zo snel dat die dingen zijn.
Ik heb een keer in zo'n 9-5 Aero mogen rijden, en dat gaat inderdaad allejezus hard. Gas in, turbodruk omhoog, kickdown en wooshhh, daar ga je! :worship:
Die Saab is een beest, heb er een keer een testrit in gemaakt.

Zat op een binnenweg achter een tractor, eindelijk ruimte om in te halen.
Ik geef een flinke peut gas en toen schrok ik, wat een power.
Het stuur schoot bijna uit mijn handen, mijn stoel zat bijna in de achterbak en mijn hart in mijn keel.

Ik werd gewoon weggeschoten. (Y)
AZ4L

Vanmorgen op de A58 voor Breda mogen spelen met een Range Rover V8. Allerlei tussenacceleraties vanaf zo'n 100 km/u in alle mogelijke versnellingen: de Range Rover hield het niet bij :) Hij is wel vet zwaar, maar heeft ook flink wat Nm's. Viel me dus niet tegen van de Clio... (Y)
Erik de Bruijn

Vanavond even met mijn clio16v (beetje aangepast) achter een RS aangereden, helaas alleen in zijn 2. Maar het ging precies gelijk op, hij reed niet weg. :D
r5alpine-turbo

gisteren bx 16v tegen gtt met iets hogere druk

begonnen met rollende start.we konden het aardig bijhouden,kwamen zelfs in het begin langszij alleen moesten toen remmen voor een tegenligger dus toen waren we onze snelheid kwijt.

hij was nog goed bij te houden vond ik,alleen de top is iets hoger van zo`n 16v denk.

16v was gechipt en had compleet andere uitlaat inclusief spruitstuk.

verders nog,mitsubishi carisma gdi.deed z`n best,maar niet genoeg.
en een mazda mx-3 denk.vond hem niet erg snel,misschien een 1.8 geweest ofzo.
Matijs
Contacteer:

Jeroen schreef:
Matijs schreef:
RO 16v schreef:
Tom schreef:net op de A2 een saab 9-3 2.0 T. Dingen zijn best rap maar niet snel genoeg 8)
Moet je het eens proberen tegen een 9-5 Aero, ik had het niet verwacht... zo snel dat die dingen zijn.
Ik heb een keer in zo'n 9-5 Aero mogen rijden, en dat gaat inderdaad allejezus hard. Gas in, turbodruk omhoog, kickdown en wooshhh, daar ga je! :worship:
Die Saab is een beest, heb er een keer een testrit in gemaakt.

Zat op een binnenweg achter een tractor, eindelijk ruimte om in te halen.
Ik geef een flinke peut gas en toen schrok ik, wat een power.
Het stuur schoot bijna uit mijn handen, mijn stoel zat bijna in de achterbak en mijn hart in mijn keel.

Ik werd gewoon weggeschoten. (Y)
:lol: Ik had echt precies hetzelfde :lol: (Y)
gille
Contacteer:

r5alpine-turbo schreef:gisteren bx 16v tegen gtt met iets hogere druk

begonnen met rollende start.we konden het aardig bijhouden,kwamen zelfs in het begin langszij alleen moesten toen remmen voor een tegenligger dus toen waren we onze snelheid kwijt.

hij was nog goed bij te houden vond ik,alleen de top is iets hoger van zo`n 16v denk.

16v was gechipt en had compleet andere uitlaat inclusief spruitstuk.

verders nog,mitsubishi carisma gdi.deed z`n best,maar niet genoeg.
en een mazda mx-3 denk.vond hem niet erg snel,misschien een 1.8 geweest ofzo.
ik had in het verleden een 309 GTI 16V,das dezelfde blok als de bx,alleen de bak is iets sportiever,had toch geen probleem met GTTkes toen hoor :lol:
Bram (vospower)

patrick 21TURBO schreef:
Vospower schreef:Donderdag avond verloren van een of andere mercedes met een 2.6 plaatje achterop. :D Zijn top bergop lag ietsie hoger. Op de sprint makkelijk te pakken (half gas hield ik hem bij) maar niet te doen vanwege het slechte weer. (N)
nog ff een quote voor het slapen gaan,dat was misschien wel die mercedes waar ik het over had,die kon het dus niet winnen van mij,welke kleur had de auto?
Dat vieze mercedes grijs :) naar de 100 win ik het ook maar zn top was toch wat hoger
r5alpine-turbo

bx lijkt me ook wat groter,zat ook een aardige installatie in qua geluid.bx weegt volgens autoweek 1043 kg.misschien dat het daarom nog best bij te houden was.
Mrtn
Car: R5GTT

Vanmiddag uit het werk even een aantal sprintjes getrokken met een Alfa 155 2.0 16V, ging redelijk gelijk op, kwas alleen net iets sneller met de reactie op het stoplicht waardoor ik een klein voorsprongetje had en behield.

Op een gegeven moment allebei een andere kant op en beide ook (Y) omhoog :)
Mrtn = Maarten
r5alpine-turbo

net met de gtt verloren van een 145 qv.liep langzaam bij me vandaan.had ik niet verwacht,zat wel ander uitlaatje op enzo maar dacht dat de gtt wel sneller zou zijn.

waar we wel van hebben gewonnen:golf 4 gti en voor de rest reed er alleen maar rotzooi rond vanavond verder.

ze hadden wel uit voorzorg gestrooid en dat zout maakt de weg ook wat gladder maar dat is natuurlijk geen excuus om te verliezen.
Riël
Über-Spammer

Altijd wel eens willen hebben zo'n bx, lijkt me echt gaaf. Die lopen ook als een trein, en vind ze nog mooi ook nog :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick

vandaag een nissan silvia 1,8 turbo.
snel,maar niet snel genoeg :lol: en die gast had zijn vriendin naast zich en schaamde zich te pletter hahahaha.
dus 1 gelijk op,2 ff weg en 3 hoppa waar blijf je :lol:
Steven
Car: M536

Riël schreef:
Altijd wel eens willen hebben zo'n bx, lijkt me echt gaaf. Die lopen ook als een trein, en vind ze nog mooi ook nog :)
Nou echt mooi vind ik ze niet, maar ik zou er ook wel es mee willen scheuren, ben echt benieuwd hoe zoiets rijd.

Liefst wel een BX turbo :lol:
Xedrah

Steven schreef: Nou echt mooi vind ik ze niet, maar ik zou er ook wel es mee willen scheuren, ben echt benieuwd hoe zoiets rijd.
Wat denk je zelf?? Als een dweil natuurlijk! :lol:
Mrtn
Car: R5GTT

:lol: :lol: normaal wel ja

maar op sportstand is ie al veel stugger en helt ie veel minder (Y)
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer

heb er eens een gehad, een gewone 1.4. Toch nog hulde aan die auto's ze zien niet uit, maar het is echt niet onprettig rijden!
Matijs
Contacteer:

Ja als die stomme hydraucrap vering niet weer eens stuk is...
Het lullige is, als zo'n veerbol het begeeft en je verliest de hydraulische druk, dan heb je ook meteen bijna geen remmen meer. Die systemen zijn op een of andere manier met elkaar verbonden.
Corniels
Contacteer:

wij hebben ook een BX gehad vroeger en als je dan de auto startte dan ging die achterkant omhoog door die vering :lol:
Matijs
Contacteer:

Mijn oom is eens met een BX naar Moskow geweest toen dat nog CCCP was zeg maar, ver achter het ijzeren gordijn.
Elke keer als hij daar zijn auto startte dan stonden er hele massa's mensen te kijken alsof ze een UFO zagen opstijgen :lol: 8)
Riël
Über-Spammer

Precies, voor de peppermill was de parkeerplaats druk (discotheek) dus ik ging met de bx op de muziek uit verveling maar omhoog en omlaag. Best leuk, alleen toen we terugwilden ging ie dus niet meer omhoog :) buikschuivend naar huis gereden met amper remdruk :)
Bram

Zat gisteren bij een vriend in de auto ( Honda Prelude '92) en we stonden bij het stoplicht en naast ons stond een Porsche Boxster.. Wij afwachten of hij ook een wedstrijdje wilde. Dat wilde ie duidelijk en het ging aardig gelijk op, de porsche ging liep wel steeds iets meer uit..
Bij het volgende stoplicht weer naast hem en allebei ff de duimpjes omhoog, hij grijnsde nog ;)..
Vervolgens trekt de porsche op en gelijk het het stoplicht zat een bocht naar links.. zijn achterwielen beginnen te spinnen en wij dachten dattie ff een showtje wilde geven. Op een gegeven moment houdt hij hem niet meer onder controle raakt in de slip en ramt de stoep op een klein stukje langs een paaltje..
Wij zetten de auto stil en lopen ff naar die kerel toe om te kijken offie schade heeft.. Zo op het eerste gezicht niks maar aan de onderkant van de auto zal het wel niet meer helemaal zo zijn zoals het was.. Hij ramde namelijk vol de stoep over; het was een soort middenberm.

Die kerel bleef er erg nuchter onder en moest toch wel toegeven dat het hem niet tegen viel van de prelude.. Hij trapte hem vol en had hem op tiptronic gezet.
Gesloten