nee zonder gein dat ding staat even snel stil als een 50th anniversary corvette.
Derby
en bij lamborginijeroen.k schreef:Aha...dus het klopt wel...wat ik mij ook afvraag...? Stel ik zou in de toekomst meerzuigerklauwen monteren...zijn er dan gewoon blokken te krijgen speciaal voor die klauwen ofzo? Of moet daar dan gewoon je oude blokken in?Derby schreef:ik weet van het bestaan van dit systeem. alleeen dan voor de maybach. De extra klauw grijpt alleen in bij noodsituaties.
DerbyWeet namelijk niet wat je daarvoor dan allemaal ombouwt...
Nee dat is de handremklauw, en heeft niks te maken met een noodrem systeem oid.ant1 schreef:en bij lamborginijeroen.k schreef:Aha...dus het klopt wel...wat ik mij ook afvraag...? Stel ik zou in de toekomst meerzuigerklauwen monteren...zijn er dan gewoon blokken te krijgen speciaal voor die klauwen ofzo? Of moet daar dan gewoon je oude blokken in?Derby schreef:ik weet van het bestaan van dit systeem. alleeen dan voor de maybach. De extra klauw grijpt alleen in bij noodsituaties.
DerbyWeet namelijk niet wat je daarvoor dan allemaal ombouwt...
[img]http://www.superkitcar.nl/verwijderen/rem.jpg[/img]
Bij deze nogmaals.chendy schreef:Diesel remmen monteren
Weet iemand misschien of de remmen van een Clio diesel ook op de GTT passen? De remmen van een diesel zijn vaak net wat groter en wat zwaarder uitgevoerd dan de benzine variant.
Mocht dit passen, weet iemand dan evt. ook welke modellen dezelfde zijn als een Clio-diesel.![]()
mvg, Chendy.
Lukken wel, maar of dat je met dezelfde maat massieve schijven wilt rijden valt te betwijfelen...chendy schreef:Speedy: weet jij of het gaat lukken met de remmerij van een diesel op de GTT
Is goed! Maar waarom doe je er dan niets mee...chendy schreef:En nogmaals bedankt voor de tip dat ik Clio 16v spul kan gebruiken op de GTT.
Als je kleiner bemeten remmen wilt monteren is het een optie.chendy schreef:Maar ik wil graag weten of de diesel ook een optie is.
Waarom zouden diesel-model schijven eigenlijk zwaarder zijn? De auto's zijn over het algemeen tragen dan de benzine varianten. Ook hun massa is niet schikbarend veel vergeleken met de benzine voitures.chendy schreef:Speedy: nee is geen onzin. De remmerij van een diesel-model is in vergelijk tot de benzine-model vaak zwaarder uitgevoerd. Dit uit zich al in de grotere schijfdiameter en dikte. Misschien dat iemand dit voor de GTT reeds heeft en/of weet.
En om op zoek te gaan naar een 16v op de sloop... Kan ik gelijk op zoek naar dat speldje.
mvg, Chendy.
chendy schreef:Speedy: nee is geen onzin. De remmerij van een diesel-model is in vergelijk tot de benzine-model vaak zwaarder uitgevoerd.
Heb je de remmen van een Dieselvariant gezien en opgemeten? NOTchendy schreef:Dit uit zich al in de grotere schijfdiameter en dikte.
De minder eigenwijzen rijden reeds met Clio schijven en remzadels rond.chendy schreef:Misschien dat iemand dit voor de GTT reeds heeft en/of weet.
Je hoeft alleen maar een set remzadels op te zoeken van 16v remmen. Je hoeft de klauwen niet te hebben omdat de remzuiger diameter identiek is. Een beetje Renault sloperij heeft dat zo liggen.chendy schreef:En om op zoek te gaan naar een 16v op de sloop... Kan ik gelijk op zoek naar dat speldje.
Die heb je dus niet nodig. Alleen de remzadels.Michiel schreef:Kijk hier eens: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=10704
klauwen van een 16v worden daar aangeboden voor 30 euro per set. Nieuwe schijven en blokken (meer aanpassingen zijn niet nodig) en je bent klaar. Heb het ook op mijn GT zitten en reken maar dat het scheelt!!!
Ik ben echt enorm enthousiast over Carbon Metallic. Dat spul remt al goed koud, maar als ze eenmaal warm zijn, blijven ze remmen. We hebben ze ook op de rs zitten, maar ik heb nu ook deze blokjes op mijn delta...Ollie schreef:@ Gijs...wat zijn in jouw ogen goed blokken? Ferodo?
Is misschien al langs gekomen, maar voor de Clio rijders...welke remblokken gebruiken jullie, welke schijven, prijzen, ervaringen?
Ik ook en ik ben zeer tevreden.Foeke schreef:Ik gebruik de mintex blokken.