Hoeveel km rij jij op je banden...? / remtechniek

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Robert dB.

Officiele dealer, of een goede vakgarage bij jou in de buurt.
Tom
Moderator
Car: MB

zoals maarten zegt is het idd. Het is zo gedaan en je loopt zeker geen risico (of je moet de blokken vergeten terug te monteren ofzo :) )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k

Maar dan dus wel de achterkant van de blokken (dus waar ze mee tegen de klauw aanzitten) insmeren met kopervet. Dit voorkomt nare piepgeluiden bij het remmen...ook niet even proberen de rem in te trappen als de klauw eraf ligt, want dan moet je de zuiger weer terug drukken. Als je de klauw er niet terug op krijgt moet je de zuiger er ook even teruginduwen (met een lijmtang bijv.) Het is echt heel simpel! :D
Tom
Moderator
Car: MB

pssies, en achter kun je de zuiger draaien (wat ik zelf ook niet wist toen ik lag te kloten :( )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
[rsi]peerke

Net bij KWIK-FIT gratis remmentest ondergaan.......

Het draadje van de slijtage-sensor zat klem. Daardoor ging het lampje op mijn dash af en toe branden, en dacht ik dat de blokken op waren.

De klauw was dus zodanig gemonteerd, dat het sensordraadje klem zat. Deze fout is begaan door de merkdealer (waarshijnlijk tijdens de afleveringsbeurt)

De KWIK-FIT boys hebben e.e.a. weer in orde gemaakt , en ik mocht hem zo weer meenemen.

Zo, nu jullie weer met je merkdealers :lol: :lol:
Ollie

Whoehahahahahahaaaa :lol:

(Y)
jeroen.k

Jullie?? Eén iemand had het maar over een merkdealer hoor! ;) Ik zei zelf doen! ;) Maar mooi dat het niet hoefde dus! :)
[rsi]peerke

ik rij dus nu met een kwik-fit sticker op mijn achterruit, maar dat begrijpen jullie vast wel.

Als ik deze bak ooit nog in de verkoop doe, dan haal ik dat stickertje er wel weer effe vanaf.

KWIK-FIT :worship:
[rsi]peerke

jeroen.k schreef:Jullie?? Eén iemand had het maar over een merkdealer hoor! ;) Ik zei zelf doen! ;) Maar mooi dat het niet hoefde dus! :)
Je hebt gelijk,ik zal in het vervolg wat genuanceerder proberen te zijn.
jeroen.k

Nog genuanceerder? :p

Maar er zullen best wel kwikfit-stations zijn waar dingen goed geregeld worden :D Ik ben Harderwijk gewend (hoofdkantoor nata bene) en dat is dus een aanfluiting eerste klas...

Overigens gebruik ik die sensor-draadjes sowieso nooit :p
Ollie

Bij zo'n oude Renault werkt dat meestal ook niet meer feilloos natuurlijk :wink:
jeroen.k

Ik neem iig het risico niet :p

btw: zit je nu maar steeds je sig te veranderen nu ACT dicht is? :p
[rsi]peerke

@Jeroen,

De betreffende vestiging is relatief klein en -in ieder geval vandaag- erg rustig.

Ik werd geholpen door de vestigingsmanager, en die was volgens mij best goed opgeleid op technisch gebied....
Ollie

jeroen.k schreef:btw: zit je nu maar steeds je sig te veranderen nu ACT dicht is? :p
Gaat het opvallen? :D
jeroen.k

[rsi]peerke schreef:@Jeroen,

De betreffende vestiging is relatief klein en -in ieder geval vandaag- erg rustig.

Ik werd geholpen door de vestigingsmanager, en die was volgens mij best goed opgeleid op technisch gebied....
Als het rustig is zijn ze iig behulpzamer ja :)
Plaats reactie