1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!
hebbie helemaal gelijk in Speedy, maar als je de tools in huis hebt en je vind het gewoon bijzonder interessant om eens iets "echt zelf" te maken, dan is er volgens mij niks mis mee...en ik sla me voor me kop als het niet werkt... 
jullie hebben mazzel, er komen binnenkort lichtgewicht zuigers in, dan lift dat iets makkelijkerFoeke schreef:Hey leuk nieuwe hobby motorblokken liften
nope...tekeningen liggen er wel, maar eerst nog een serie blokkies maken, dan nog twee voor mezelf, dan nog twee auto's afbouwen, en dan heb ik weer tijd...
maar alles komt altijd goed zeg ik maar...
maar alles komt altijd goed zeg ik maar...
-
- Contacteer:
Wat wordt er bij deze ombouw allemaal veranderd aan de cilinderkop? De kleppen zullen iets worden aangepast en eventueel andere nokkenassen, maar wat gebeurt er nog meer met de cilinderkop?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
welke ombouw bedoel je precies???
gewone 1.8 16v-->2.0 16v???
gewone 1.8 16v-->2.0 16v???
helemaal niks, ja de inlaatkanalen zijn bewerkt tot een bepaald niveau...
maar verder is er niks anders dan standaard... dus op zich...
is er nog wel wat te halen hier en daar...
eerst maar ff Joenie's blokkie testresultaten afwachten, daarna praten we weer verder...
groeten uit Made-veld
maar verder is er niks anders dan standaard... dus op zich...
is er nog wel wat te halen hier en daar...
eerst maar ff Joenie's blokkie testresultaten afwachten, daarna praten we weer verder...
groeten uit Made-veld
oh ja enuuhh...bij Joenie zit verder ook niet veel bijzonders op, behalve dan...een paar andere klepopeners...
dus het wachten is nog op iemand die een compleet omgebouwde motor besteld met alle reutemeteut erop die er te krijgen is...dat wil zeggen: "niet te gek" natuurlijk, moet nog wel enigszins betaalbaar blijven, maar 1.8 naar 2 liter, met een VOLLEDIG bewerkte kop/grotere (ik zeg GROTERE!) kleppen, andere nokkenassen en alle draaiende delen netjes gebalanceerd/uitgewogen...
ik denk dat het dan wel goed komt...
maar ja...blijkbaar wil niemand zo'n motor...
dus het wachten is nog op iemand die een compleet omgebouwde motor besteld met alle reutemeteut erop die er te krijgen is...dat wil zeggen: "niet te gek" natuurlijk, moet nog wel enigszins betaalbaar blijven, maar 1.8 naar 2 liter, met een VOLLEDIG bewerkte kop/grotere (ik zeg GROTERE!) kleppen, andere nokkenassen en alle draaiende delen netjes gebalanceerd/uitgewogen...
ik denk dat het dan wel goed komt...
maar ja...blijkbaar wil niemand zo'n motor...

krijg jij geld als je afstudeert dan?
want dan moet je ff zeggen waar je studeert...dan overweeg ik dat ook...
want dan moet je ff zeggen waar je studeert...dan overweeg ik dat ook...

Nou tis min of meer verplicht tegenwoordig, ik kreeg vorig jaar 500,- netto per maand.
Ben benieuwd wat ik dit jaar krijg, zal wel ietsje minder zijn.. Voor minder dan 300 ga ik toch wel ff babbelen
Maargoed back ontopic:
Zoals jij je blokken nu bouwt balanceer je nog nix he? Zonee, wat zou dat extra gaan kosten?
Ben benieuwd wat ik dit jaar krijg, zal wel ietsje minder zijn.. Voor minder dan 300 ga ik toch wel ff babbelen

Maargoed back ontopic:
Zoals jij je blokken nu bouwt balanceer je nog nix he? Zonee, wat zou dat extra gaan kosten?
200 euro...
dat houdt dus in:
vliegwiel/krukas/drukgroep gebalanceerd en dan de drijfstangen uitgewogen...
zuigers zijn allemaal nieuw en in een set dus die zjn echt wel oke...
dat houdt dus in:
vliegwiel/krukas/drukgroep gebalanceerd en dan de drijfstangen uitgewogen...
zuigers zijn allemaal nieuw en in een set dus die zjn echt wel oke...
oke:
hobbyrobby bedankt voor het plaatsen van de foto's!
bovenste plaatje links de nieuwe klep-set-up met nieuwe zetels die in elkaar gefreesd zijn in verband met gebrekkige ruimte...
rechts de standaard klepjes...
onderste foto links de standaard kleppen met standaard lift, en rechts een foto met de nieuwe kleppen en een iets andere lift...
"zoek de verschillen!"
hobbyrobby bedankt voor het plaatsen van de foto's!
bovenste plaatje links de nieuwe klep-set-up met nieuwe zetels die in elkaar gefreesd zijn in verband met gebrekkige ruimte...
rechts de standaard klepjes...

onderste foto links de standaard kleppen met standaard lift, en rechts een foto met de nieuwe kleppen en een iets andere lift...
"zoek de verschillen!"
Een paar vraagjes...
Die vermogensuitdraai op een van de eerste pagina's in dit topic! Met wat voor specificaties is dat? En dan bedoel ik qua elektronica, cilinderkop, etcetera!
En PtrGte; hoeveel klepoverlap pas je nu toe met die vergrote lift?
Die vermogensuitdraai op een van de eerste pagina's in dit topic! Met wat voor specificaties is dat? En dan bedoel ik qua elektronica, cilinderkop, etcetera!
is een omgebouwde 1.8-->2.0 met standaard kop/kleppen/nokkenassen alleen zijn de inlaatkanalen bewerkt...speedline schreef:Een paar vraagjes...
en dat bewerken is NIET hetzelfde als ze bij een tuner doen voor 400-500 euro...het is "slechts" het weghalen van de ruwheden en gekke vormen in het inlaatkanaal...
elektronica is door menno onderhande genomen, dus moet je hem vragen, bij er zat wel een williamsspruitstuk op en een vervangingsfilter (GELOOF IK!!!??? rob? toch?) maar geen open filter...
eigenlijk niet veel verschillend dus...niks gebalanceerd/uitgewogen...compressie is iets hoger geworden, zou eerst 11,3 worden, maar blijkt 10,4 of iets dergelijks te zijn...
wat betreft de klepoverlap zou ik toch ff de specs erbij moeten pakken...laten we zeggen dat die overlap wel degelijk aanwezig is...
groeten
In principe is het een standaard F7P blok, met Williams zuigers en krukas.
De kop is standaard op de geflowde inlaatkanalen na.
De chip komt van Menno af en is naderhand nog 5% rijker gezet in het hogere toerengebied i.v.m pingelen.
Er zit verder een Williams uitlaatspruitstuk op en het vliegwiel is afgedraaid.
Verder gebruikk ik een JB 3 091 versnellingsbak met standaard Valeo koppeling en standaard 16V aandrijflijn.
De kop is standaard op de geflowde inlaatkanalen na.
De chip komt van Menno af en is naderhand nog 5% rijker gezet in het hogere toerengebied i.v.m pingelen.
Er zit verder een Williams uitlaatspruitstuk op en het vliegwiel is afgedraaid.
Verder gebruikk ik een JB 3 091 versnellingsbak met standaard Valeo koppeling en standaard 16V aandrijflijn.
nou dit is dus de manier waarop ik de kanalen bewerk... stelt op het oog niet veel voor, op de testbank misschien oko wel niet...maar het geeft wel een goed gevoel als je weet dat je met zo'n kop rondrijdt...
is echt wel een fijner gevoel als zo'n raar inlaattraject met uitsteeksels en ruwe stukken en dan vooral die smerige olieaanslag aan de binnenkant!
is echt wel een fijner gevoel als zo'n raar inlaattraject met uitsteeksels en ruwe stukken en dan vooral die smerige olieaanslag aan de binnenkant!

suggesties om het beter te doen zijn uiteraard van harte welkom 
Mooi werk Patrick.
Wat er in gaat aan extra vulling moet er ook uit. En ja ik weet dat de zuiger de uitlaatgassen naar buiten drukt. Maar wat ik bedoel te zeggen dat je de uitlaatzijde ook niet mag vergeten. Een flowbank is een grote ondersteuning bij dit werk.
Wat doe je verder met de klepzittingen en kleppen? Worden de pakkingen onder de loep genomen? Hoe staat het met het zelf ontworpen inlaatspruitstuk? Wat voor afstelmethode gebruik je voor het op tijd zetten van de "sport"nokkenassen? Etc. Etc.
Grtz,
Zzpeedie.

Wat er in gaat aan extra vulling moet er ook uit. En ja ik weet dat de zuiger de uitlaatgassen naar buiten drukt. Maar wat ik bedoel te zeggen dat je de uitlaatzijde ook niet mag vergeten. Een flowbank is een grote ondersteuning bij dit werk.
Wat doe je verder met de klepzittingen en kleppen? Worden de pakkingen onder de loep genomen? Hoe staat het met het zelf ontworpen inlaatspruitstuk? Wat voor afstelmethode gebruik je voor het op tijd zetten van de "sport"nokkenassen? Etc. Etc.
Grtz,
Zzpeedie.
Greetz uit Madespeedline schreef:Mooi werk Patrick.![]()
Wat er in gaat aan extra vulling moet er ook uit. En ja ik weet dat de zuiger de uitlaatgassen naar buiten drukt. Maar wat ik bedoel te zeggen dat je de uitlaatzijde ook niet mag vergeten.
we pakken de uitlaatkleppen van dezelfde motor als waar de inlaatkleppen uit komen...![]()
Een flowbank is een grote ondersteuning bij dit werk.![]()
die heb ik nou net niet!![]()
Wat doe je verder met de klepzittingen en kleppen?
klepzittingen zijn al speciallekes, superzacht bij het bewerken, na een keer warm geweest te zijn zijn ze kei en keihard...kleppen worden off course op breuken of scheuren gecontroleerd en gepolijst, waarom? nou voor het mooie denk ik![]()
Worden de pakkingen onder de loep genomen?
pakkingen??? welke pakkingen???
Hoe staat het met het zelf ontworpen inlaatspruitstuk?
ik probeer op het moment iets te verzinnen(heb ik eigenlijk al) om de inlaatkanalen rechter op de klep te krijgen, ik zit alleen met de aansluiting en ruimte onder de kap...
Wat voor afstelmethode gebruik je voor het op tijd zetten van de "sport"nokkenassen? Etc. Etc.
("sport"nokkenassen?!)
Vernierpulleys zijn duur...dus maken we die zelf![]()
Grtz,
Zzpeedie.

Met de pakkingen bedoelt Speedline waarschijnlijk of die ook wel netjes passen tussen je mooie overgang van inlaatspuitstuk naar kop, dat die niet opeens veel smallere gaten hebben waardoor zij toch een beperkende/storende factor vormen 

-
- Contacteer:
Hoe wordt dit normaal gesproken afgesteld?Wat voor afstelmethode gebruik je voor het op tijd zetten van de "sport"nokkenassen? Etc. Etc.
("sport"nokkenassen?! )
Vernierpulleys zijn duur...dus maken we die zelf
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Door het verstellen van de nokkenassen ten opzichte van de nokkenastandwielen...Donleben schreef:Hoe wordt dit normaal gesproken afgesteld?
Tunersgeheim...
Patrick; bewerk je de klepzitting zodat deze mooi aansluit op het kanaal en zet je "andere" (
Grtz,
Zzpeedie.
hoh! je komt maar een keer kijken...speedline schreef:Door het verstellen van de nokkenassen ten opzichte van de nokkenastandwielen...Donleben schreef:Hoe wordt dit normaal gesproken afgesteld?
Tunersgeheim...
Patrick; bewerk je de klepzitting zodat deze mooi aansluit op het kanaal en zet je "andere" () hoeken d'r op!? Kleppen idem dito qua hoek!?Grtz,
Zzpeedie.
kun je zien dat er zelfs geen hoeken in zitten...

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDYAp0T ... 1396057089[/img]
Omdat je nooit teveel vermogen hebt.

Omdat je nooit teveel vermogen hebt.