[19 16v]Relais electrische waterpomp

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Hoi!

Weet iemand waar het relais van de electrische waterpomp zit? Vanochtend wou m'n auto niet starten vanwege een lege accu. De accu was afgelopen nacht leeggetrokken door de waterpomp.

B.v.d.

Marcel
Bart V

die zit naast die zwarte relaiskast rechts (als je dr voor staat) in de motorruimte.
Arjen

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Hoi!

Weet iemand waar het relais van de electrische waterpomp zit? Vanochtend wou m'n auto niet starten vanwege een lege accu. De accu was afgelopen nacht leeggetrokken door de waterpomp.

B.v.d.

Marcel

Zit inderdaad in de relaiskast bij je veerpoot. FF de draadjes volgen dus. Het komt trouwens vaker voor. Ik heb dat probleem namelijk ook al een gehad.

Succes!
Bart V

IN de relaiskast?? Hij hoort er naast te hangen.. :)
Arjen

Bart V schreef:IN de relaiskast?? Hij hoort er naast te hangen.. :)
Bij mij zit hij in de relaiskast. Maar ik heb geen flauw idee of dat zo hoort. Het lijkt me op zich wel logisch....waarom zou je hem ernaast hangen als hij ook in de relaiskast kan? Scheelt een hoop vuil/nattigheid. Maar ja, bij Mr Renault is in principe niets logisch :)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Thnx voor de reply's heren. We zullen d'r naar kijken.
Emiel

Standaard hoort die naast je relaisbak te zitten. Maar omdat ze wel is vochtig worden en dan oxideren en haperen (zoals bij jouw (Marcel)) is het een best goede keuze om het in het relaisbakje te maken.

Emiel
Bart V

Arjen schreef:
Bart V schreef:IN de relaiskast?? Hij hoort er naast te hangen.. :)
Bij mij zit hij in de relaiskast. Maar ik heb geen flauw idee of dat zo hoort. Het lijkt me op zich wel logisch....waarom zou je hem ernaast hangen als hij ook in de relaiskast kan? Scheelt een hoop vuil/nattigheid. Maar ja, bij Mr Renault is in principe niets logisch :)
Ja ik vraag me ook af wrom hij ernaast hangt. Ik wilde hem er ook in hangen, maar dacht dat er vast een logische reden zou zijn dat hij ernaast hangt, mischien omdat hij sluitingsgevoelig is ofzo.
Plaats reactie