hoe warm worden kabels + en - aan de batterij???

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

heb daarstraks een tijdje liggen starten,kwam tot de conclusie dat de kabels van de batterij - en die naar de starter toch aardig warm worden
is dit normaal?
kon hem wel maar heel ffe laten draaien omdat ik nog een waterdarm mis
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

normaalgesproken worden die kabels niet warm, maar bij langdurig starten is 't niet vreemd.
rev it like a rental
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

zelfs de massa kabel dan???dat vind ik zo raar
moet wel zeggen voor de plus naar de starter heb ik een nieuwe kabel getrokken,zo een hele dikke voor een versterker,stuk dikker dan de originele maar misschien niet geschikt.........
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

de massakabel net zo hard als de voeding
rev it like a rental
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

enig gedacht als je die kabel van de plus zou willen zekeren al doen ze dit normaal gezien niet hoe veel die zekering moet zijn ,heb eentje geprobeerd van 70A maar die houd het niet lang ,kwestie van moest er kortsluiting op zitten of komen ik de hele handel hier thuis niet af fik!
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Hij trekt dus ergens veel stroom maar alles doet het wel? Dan is dus een bijna-kortsluiting ergens, met een weerstand er tussen (bij een kortsluiting horen de andere apparaten niet meer te werken). Normaal hoort die weerstand warm te worden. Zijn de contactpunten van de accu wel goed? Als daar een weerstand tussen zit, kan dat de warmte veroorzaken. Dan zou je de polen moeten schuren, dus de eventuele oxidatie er af schuren. Bij het starten zou wel meer dan 70 A gevraagd kunnen worden, dan heb je een piekspanning die eventjes gevraagd wordt, en daar kan de zekering niet tegen. Maar 70 A vind ik wel erg veel moet ik zeggen...
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Net mn 16v langdurig gestart met startkabels erop...het handvat van de startkabel begon bij de massa voorzichtig te smelten zo warm werd ie :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

jeroen.k schreef:Net mn 16v langdurig gestart met startkabels erop...het handvat van de startkabel begon bij de massa voorzichtig te smelten zo warm werd ie :p
langdurig proberen starten denk ik dan. loopt ie al?>
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Check topic :D
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

ffe info ingewonnen zekeren bijna onmogelijk ,bij starten heb je piekstromen tot 170A voor een benzine
Plaats reactie