heb daarstraks een tijdje liggen starten,kwam tot de conclusie dat de kabels van de batterij - en die naar de starter toch aardig warm worden
is dit normaal?
kon hem wel maar heel ffe laten draaien omdat ik nog een waterdarm mis
hoe warm worden kabels + en - aan de batterij???
enig gedacht als je die kabel van de plus zou willen zekeren al doen ze dit normaal gezien niet hoe veel die zekering moet zijn ,heb eentje geprobeerd van 70A maar die houd het niet lang ,kwestie van moest er kortsluiting op zitten of komen ik de hele handel hier thuis niet af fik!
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Hij trekt dus ergens veel stroom maar alles doet het wel? Dan is dus een bijna-kortsluiting ergens, met een weerstand er tussen (bij een kortsluiting horen de andere apparaten niet meer te werken). Normaal hoort die weerstand warm te worden. Zijn de contactpunten van de accu wel goed? Als daar een weerstand tussen zit, kan dat de warmte veroorzaken. Dan zou je de polen moeten schuren, dus de eventuele oxidatie er af schuren. Bij het starten zou wel meer dan 70 A gevraagd kunnen worden, dan heb je een piekspanning die eventjes gevraagd wordt, en daar kan de zekering niet tegen. Maar 70 A vind ik wel erg veel moet ik zeggen...
-
- Moderator
- Car: MB
langdurig proberen starten denk ik dan. loopt ie al?>jeroen.k schreef:Net mn 16v langdurig gestart met startkabels erop...het handvat van de startkabel begon bij de massa voorzichtig te smelten zo warm werd ie
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams