Versnellingspook korter maken?
Aangezien Renault zo'n leuk achteruitbeveiliging erop heeft zitten, kan je je versnellingspook niet simpelweg korter zagen. Heeft iemand het wel eens gedaan? Of weet ie er een oplossing voor? Ik zou de versnellingspook graag wat korter willen hebben (zo'n 5 - 8 cm korter)
-
- Contacteer:
Het kan wel een kameraad van mij heb het bij zijn R25 gedaan weet alleen niet hoe wilde het zelf ook nog doen maar mijn lijstje werk ik van het zomer wel af 

-
- Contacteer:
Het is wel mogelijk, maar ben er zelf nog niet aan begonnen omdat ik niet wil weten wat er gebeurd als het mis gaat
Check hier maar even: http://www.twingo-portal.de
Klik vervolgens op "English",
dan op "Project- and information pages",
en als laatst op "Control-levers Shorten".
Grt Stefan

Check hier maar even: http://www.twingo-portal.de
Klik vervolgens op "English",
dan op "Project- and information pages",
en als laatst op "Control-levers Shorten".
Grt Stefan
* Stefan T-SPORT *
Om sneller te schakelen. Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar lijkt me teveel werk en risicoRO 16v schreef:Misschien rare vraag maar waarom moet ie korter????
SimonBalk schreef:Om sneller te schakelen. Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar lijkt me teveel werk en risicoRO 16v schreef:Misschien rare vraag maar waarom moet ie korter????

Daar zijn speciale schakelhevels..enz voor die het scakelen verkorten, de bestelnummers van die dingen zijn te vinden op het forum.
-
- Contacteer:
Je moet wel toegeven dat een kortere pook stoerder staatRO 16v schreef:SimonBalk schreef:Om sneller te schakelen. Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar lijkt me teveel werk en risicoRO 16v schreef:Misschien rare vraag maar waarom moet ie korter????, sneller schakelen heeft niks te maken met de pook in korten.
Daar zijn speciale schakelhevels..enz voor die het scakelen verkorten, de bestelnummers van die dingen zijn te vinden op het forum.

* Stefan T-SPORT *
-
- Contacteer:
Kortere pook heb je kortere slag, of het sneller is tja wie weet maar of je 20 centimeter af moet leggen of 10 dat maakt wel verschil natuurlijk, aan de andere kant hoe groter de hefboom hoe minder kracht je hoeft te zetten
maar stond ook te denken hem wat korter te maken staat wel leuk 

Idd het is IETSJES sneller (maakt volgens mij ook geen reet uit-=Chuckie=- schreef:Kortere pook heb je kortere slag, of het sneller is tja wie weet maar of je 20 centimeter af moet leggen of 10 dat maakt wel verschil natuurlijk, aan de andere kant hoe groter de hefboom hoe minder kracht je hoeft te zettenmaar stond ook te denken hem wat korter te maken staat wel leuk

-
- Contacteer:
Heb je ook al zo'n "denk aan mij " ding op je dashboard

Maar this nog altijd degene die hem vastheeft he, lange pook gooit makkelijker erin maar kort is wat directer (vind ik)

Maar this nog altijd degene die hem vastheeft he, lange pook gooit makkelijker erin maar kort is wat directer (vind ik)
RO 16v schreef:SimonBalk schreef:Om sneller te schakelen. Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar lijkt me teveel werk en risicoRO 16v schreef:Misschien rare vraag maar waarom moet ie korter????, sneller schakelen heeft niks te maken met de pook in korten.
Een kortere pool schakelt wel degelijk sneller, maar ht verschil is vrij weinig. Dit omdat de weg die de pook aan de bovenkant (waar je had zit) aflegd, korter is. Verder staat het mooier vind ik, maar weegt het niet op tegen het werk + de risico's.
ja.. maar de afstand die je hand moet afleggen naar de pook is ook weer langer, dus langer maken die pook en de arm van het schakelstangetje die op de bak zit korter maken.
Kan iemand hiervan de juiste wiskundige/natuurkundige berekening van laten zienJeroen V schreef:ja.. maar de afstand die je hand moet afleggen naar de pook is ook weer langer, dus langer maken die pook en de arm van het schakelstangetje die op de bak zit korter maken.

kijk maar naar een cup Clio RS. Die pook hebben ze regelrecht van een R4 gejatJeroen V schreef:ja.. maar de afstand die je hand moet afleggen naar de pook is ook weer langer, dus langer maken die pook en de arm van het schakelstangetje die op de bak zit korter maken.

rev it like a rental
Alsof je aan het schakelen van een gtt wat wil veranderen ...
Dat gaat toch als een tierelier? Trouwens 2x korter = 2x zwaarder schakelen. Mindere afstand maar sneller ben je bijna zeker niet. Sowieso als je al een hakerige bak hebt. Pak je pook maar eens in het midden vast.

Ik had het bij mijn vorige auto ook gedaan en moet zeggen ik vindt het beter staan dan zo'n truck pook