ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Matijs
Contacteer:

Marcel B. schreef:Jammer van die kolk in je tank ;)
Gas :)
1 op 3 tot 1 op 5
Blijft duur ja...
maar geen wegenbelasting, dat scheelt (zeker voor 2,5 ton Detroit Steel)
Corniels
Contacteer:

Nog een vraag.
(JA we kunnen wel een topic maken over "de onbekende schumacher" :D )

had die van die donkere achterlicht units (oftewel een panty over zijn achterlichten)???????????????
GTI1-G60

clio_rally schreef:Misschien moeten mensen die het koppel/vermogen verhaal nog niet kennen even de search functie gebruiken of even de oude natuurkunde boekjes tevoorschijn trekken :lol:

In principe gaat het bij de acceleratie voornamelijk om koppel. Maar dan nog zegt max. koppel of vermogen eigenlijk vrij weinig. Het gaat meer om hoe de gehele koppelkromme is gevormd, hoe vlakker en hogere, hoe beter... Daarbij tellen de verhoudingen van de bak weer mee... Dus bij dit soort sprintjes is het vergelijken van max. vermogen en koppel leuk, maar je kunt er zo ver naast zitten...

Mooi voorbeeld is mijn delta, 2.0 8v turbo. Weegt 1200 kg en heeft max. 185 pk... Deze pk/kg verhouding is vrij laag vergeleken bij veel simpele gti-tjes... Toch win je altijd dik, niet voor niks 6.4 naar de 100, dat komt voornamelijk door de ci. 310 nm die hij reeds bij 3100 rpm heeft. Bij 2500 heeft hij volgens mij al rond de 250nm en hij houdt rond de 300nm tot ver in de toeren en daar win je het op...

Gijs

Maar op de 1/4 mile zie je de Lancia's 16V's ! Niet verder komen dan een magere 15.x sec.
Vind ik dat wel weer vreemd.

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... che=Lancia
Matijs
Contacteer:

Corniels schreef:Nog een vraag.
(JA we kunnen wel een topic maken over "de onbekende schumacher" :D )

had die van die donkere achterlicht units (oftewel een panty over zijn achterlichten)???????????????
Geen idee. Ik heb het niet goed kunnen zien omdat ik tranen in mijn ogen had van het lachen :lol: Nee ik heb er echt niet op gelet. Bovendien zat hij het meeste van de tijd achter ons 8) Het was wel een donkere kleur auto, groen of blauw ofzo. Ik geloof groen... Ken dat?
[rsi]peerke

Frank M schreef:
[rsi]peerke schreef:Zat (met mijn delta 2.0 16V turbo) achter een redelijk nieuwe 911 turbo. Tot de 180 km werd het gat zeker niet groter
dan deed ie niet heel erg z'n best vermoed ik...een 911 turbo is een maatje te groot voor een delta...ook al is het een 2.0 16v T
Als ik onze specs vergelijk, dan moet ik het inderdaad met je eens zijn Frank. Of zouden er ook in deze doelgroep bezitters zijn die er (voor de show)een turbo logootje opplakken?
Bram

[rsi]peerke schreef:
Frank M schreef:
[rsi]peerke schreef:Zat (met mijn delta 2.0 16V turbo) achter een redelijk nieuwe 911 turbo. Tot de 180 km werd het gat zeker niet groter
dan deed ie niet heel erg z'n best vermoed ik...een 911 turbo is een maatje te groot voor een delta...ook al is het een 2.0 16v T
Als ik onze specs vergelijk, dan moet ik het inderdaad met je eens zijn Frank. Of zouden er ook in deze doelgroep bezitters zijn die er (voor de show)een turbo logootje opplakken?
[img]http://forum.onlinepeople.nl/images/smiles/45_yes.gif[/img]
[rsi]peerke

Dat is een duidelijke JA, Bram.

Vertel vertel !!
gille
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:Dat is een duidelijke JA, Bram.

Vertel vertel !!
die oude porsche's met die taartschep op hun koffer(motorklep),datw aren turbospoilers,maar die model 996 geloof ik nie ,f het moet een carrera 4s zijn die hebben turbolook
[rsi]peerke

gille schreef:
[rsi]peerke schreef:Dat is een duidelijke JA, Bram.

Vertel vertel !!
die oude porsche's met die taartschep op hun koffer(motorklep),datw aren turbospoilers,maar die model 996 geloof ik nie ,f het moet een carrera 4s zijn die hebben turbolook
Het zou heel goed een carrera 4s geweest kunnen zijn. Zijn die niet extreem snel dan??
Mrtn
Car: R5GTT

Gister een stukje gesport met een Clio RS (??) met dikke bromuitlaat :)

hij kwam al met hogere snelheid mij inhalen en ik wilde aanklampen, wat alleen niet echt lukte :lol:

dat was een snel ding, zo zag ie er ook uit, laag en dik (Y)
Mrtn = Maarten
Corniels
Contacteer:

Geen idee. Ik heb het niet goed kunnen zien omdat ik tranen in mijn ogen had van het lachen Nee ik heb er echt niet op gelet. Bovendien zat hij het meeste van de tijd achter ons Het was wel een donkere kleur auto, groen of blauw ofzo. Ik geloof groen... Ken dat?
EUHHMM...... Nee eigenlijk niet.
Jammer :( anders had ik die jongen vreselijk goed kunnen fokken! :D
Corniels
Contacteer:

PORSCHE 911 4S

Zonder turbo
6 CILINDER 24V
235 KW (320 pk)
KOPPEL 370 NM

TOP 275 km/H
0-100 IN 5,6 SEC.

EN ZIJN BROER MET TURBO HEEFT 420 PK

DANK U :beer:
Robert dB.

misschien was ie wel aan 't inrijden?! :wink: :)
[rsi]peerke

Robert dB. schreef:
misschien was ie wel aan 't inrijden?! :wink: :)
Dat moet haast wel, als ik die specs lees.

Dan spaar ik gewoon nog effe door ! :lol:
Corniels
Contacteer:

Het is bijna sinterklaas :lol: :D
AZ4L

Vraag, wie van jullie heeft het wel eens mogen doen tegen een 205 1.9 GTI? En dan richt ik me met name op de Clio's en de 19's onder ons. Stoplichtrace, tussenacceleraties of wat dan ook... ?
Ollie

Hele goede vraag...wil ook wel eens weten of een standaard cliooke nu sneller is dan zo'n peugootje!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Mijn Williams was veel en veel sneller dan een 205 1.9 GTi... Ik weet niet wat een 16V doet tegen zo'n ding.
Corniels
Contacteer:

ik heb op het moment niks te doen dus hier komen de specs.

4 cilinder 8 klepper
131 Pk en 161 nM KOPPEL
Top 208 km/H
0-100 7,8

Dus het is een vrij rap auto'tje :)

Maar stel je die vraag, omdat je er vierkant bent uitgereden en wil kijken of je niet de enige bent??
Bram (vospower)

Volgens mij zijn ze toch wel behoorlijk rap, dus wees gewaarschuwd! :lol: Ze hebben wel van die lange gangen
Douwe

Hmmm kan helaas niet zeggen wat een standaard 205 tegen een 16V doet heb zelf 205 1.9 GTI gereden maar die was door de vorig eigenaar al opgefokt +/-200PK :worship: dus das niet echt vergelijkings materiaal. Heb met die tegen een williams gereden helaas om te zeggen maar bye bye willi dus een 16V was daarna niet interessant meer :lol: :p

Maar goeh it aint just the car IT's the driver :smoke: :lol:

No disrespect voor een willi of 16V look who's talking ik rijd Twingo :lol:
AZ4L

ok, I still need some feedback here... Ik las zojuist op GTI forum dat ze in tussenacceleratie het erg goed doen. 5 sec waar ik 6 sec over doe (80-120). Schrok er ook ook wel een beetje van eerlijk gezegd.

http://www.205gti.com/forum/viewtopic.p ... eb4ec6052c
Laatst gewijzigd door AZ4L op di 2 dec 2003 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
rasit..

AZ4L schreef:ok
ik neem aan dat wij nu jouw eigen ervaring krijgen met een gti, of juist niet :D
Ollie

Check die avatar van Erik Yellow :D (Y)
[rsi]peerke

Corniels schreef:Het is bijna sinterklaas :lol: :D
Die schijnt ook last van de recessie te hebben. Ik denk dat een boxster er misschien net nog af kan :lol:

Wat staat er op jouw verlanglijstje voor de Sint ??
AZ4L

Ollie schreef:
Check die avatar van Erik Yellow :D (Y)
He wat??
Laatst gewijzigd door AZ4L op di 2 dec 2003 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie

Het plaatje op dat forum van die gast die als 2e replied, die is echt cool !
AZ4L

rasit.. schreef:
AZ4L schreef:ok
ik neem aan dat wij nu jouw eigen ervaring krijgen met een gti, of juist niet :D
Nee

Ik stond een aantal weken geleden bij een stoplicht in de binnenstad van Eindhoven wel langs een 1.9 GTI met drie jonge gozers erin. Zij moesten rechtdoor en stonden links (waarschijnlijk omdat ze mij van verre zagen aankomen en ze wel zin hadden in een race), maar ik moest rechts en ging daarom ook netjes rechts van ze staan. Maar ik gaf geen richting aan. Ik dacht: ik zal die eppo's eens voor lul zetten. Stoplicht springt op groen en ik trap als een malloot mijn gas in (met koppeling nog in) zodat mijn Cliootje brult als een gek. Die Peugeot trok meteen weg alsof zijn leven er vanaf hing. Heb nog even geseind en daarna rustig rechts de bocht om gegaan. Dat was wel lullig voor ze, lijkt me :)
-Ray-
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Ollie

(Y)
Bennie

Drie maanden geleden een stoplicht sprintje gehad met een 205 1.9 gti, ik reed van m weg maar toch zijn ze snel (wegen geen ene tiet he?)
AZ4L

furious_tuning schreef:Drie maanden geleden een stoplicht sprintje gehad met een 205 1.9 gti, ik reed van m weg maar toch zijn ze snel (wegen geen ene tiet he?)
En jij rijdt in een? :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

AZ4L schreef:
furious_tuning schreef:Drie maanden geleden een stoplicht sprintje gehad met een 205 1.9 gti, ik reed van m weg maar toch zijn ze snel (wegen geen ene tiet he?)
Clio 16v

Ze zijn niet langzaam. Maar van een 1.6 GTI red ik het ook met mn CLio RT :wink:

Gr.Frits
AZ4L

Frits schreef:
AZ4L schreef:
Clio 16v

Ze zijn niet langzaam. Maar van een 1.6 GTI red ik het ook met mn CLio RT :wink:

Gr.Frits
btw, die Saxo VTS'en schijnen ook nogal hard te gaan. Accelereren van 0-100 sneller dan een Clio 16v iig.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

AZ4L schreef: btw, die Saxo VTS'en schijnen ook nogal hard te gaan. Accelereren van 0-100 sneller dan een Clio 16v iig.
Volgens mij trekken ze langzamer op. 8,7 sec ofzoiets...
Gesloten