clio_rally schreef:Misschien moeten mensen die het koppel/vermogen verhaal nog niet kennen even de search functie gebruiken of even de oude natuurkunde boekjes tevoorschijn trekken
In principe gaat het bij de acceleratie voornamelijk om koppel. Maar dan nog zegt max. koppel of vermogen eigenlijk vrij weinig. Het gaat meer om hoe de gehele koppelkromme is gevormd, hoe vlakker en hogere, hoe beter... Daarbij tellen de verhoudingen van de bak weer mee... Dus bij dit soort sprintjes is het vergelijken van max. vermogen en koppel leuk, maar je kunt er zo ver naast zitten...
Mooi voorbeeld is mijn delta, 2.0 8v turbo. Weegt 1200 kg en heeft max. 185 pk... Deze pk/kg verhouding is vrij laag vergeleken bij veel simpele gti-tjes... Toch win je altijd dik, niet voor niks 6.4 naar de 100, dat komt voornamelijk door de ci. 310 nm die hij reeds bij 3100 rpm heeft. Bij 2500 heeft hij volgens mij al rond de 250nm en hij houdt rond de 300nm tot ver in de toeren en daar win je het op...
Gijs
Maar op de 1/4 mile zie je de Lancia's 16V's ! Niet verder komen dan een magere 15.x sec.
Vind ik dat wel weer vreemd.
Corniels schreef:Nog een vraag.
(JA we kunnen wel een topic maken over "de onbekende schumacher" )
had die van die donkere achterlicht units (oftewel een panty over zijn achterlichten)???????????????
Geen idee. Ik heb het niet goed kunnen zien omdat ik tranen in mijn ogen had van het lachen Nee ik heb er echt niet op gelet. Bovendien zat hij het meeste van de tijd achter ons Het was wel een donkere kleur auto, groen of blauw ofzo. Ik geloof groen... Ken dat?
[rsi]peerke schreef:Zat (met mijn delta 2.0 16V turbo) achter een redelijk nieuwe 911 turbo. Tot de 180 km werd het gat zeker niet groter
dan deed ie niet heel erg z'n best vermoed ik...een 911 turbo is een maatje te groot voor een delta...ook al is het een 2.0 16v T
Als ik onze specs vergelijk, dan moet ik het inderdaad met je eens zijn Frank. Of zouden er ook in deze doelgroep bezitters zijn die er (voor de show)een turbo logootje opplakken?
[rsi]peerke schreef:Zat (met mijn delta 2.0 16V turbo) achter een redelijk nieuwe 911 turbo. Tot de 180 km werd het gat zeker niet groter
dan deed ie niet heel erg z'n best vermoed ik...een 911 turbo is een maatje te groot voor een delta...ook al is het een 2.0 16v T
Als ik onze specs vergelijk, dan moet ik het inderdaad met je eens zijn Frank. Of zouden er ook in deze doelgroep bezitters zijn die er (voor de show)een turbo logootje opplakken?
[rsi]peerke schreef:Dat is een duidelijke JA, Bram.
Vertel vertel !!
die oude porsche's met die taartschep op hun koffer(motorklep),datw aren turbospoilers,maar die model 996 geloof ik nie ,f het moet een carrera 4s zijn die hebben turbolook
[rsi]peerke schreef:Dat is een duidelijke JA, Bram.
Vertel vertel !!
die oude porsche's met die taartschep op hun koffer(motorklep),datw aren turbospoilers,maar die model 996 geloof ik nie ,f het moet een carrera 4s zijn die hebben turbolook
Het zou heel goed een carrera 4s geweest kunnen zijn. Zijn die niet extreem snel dan??
Geen idee. Ik heb het niet goed kunnen zien omdat ik tranen in mijn ogen had van het lachen Nee ik heb er echt niet op gelet. Bovendien zat hij het meeste van de tijd achter ons Het was wel een donkere kleur auto, groen of blauw ofzo. Ik geloof groen... Ken dat?
EUHHMM...... Nee eigenlijk niet.
Jammer anders had ik die jongen vreselijk goed kunnen fokken!
Vraag, wie van jullie heeft het wel eens mogen doen tegen een 205 1.9 GTI? En dan richt ik me met name op de Clio's en de 19's onder ons. Stoplichtrace, tussenacceleraties of wat dan ook... ?
Hmmm kan helaas niet zeggen wat een standaard 205 tegen een 16V doet heb zelf 205 1.9 GTI gereden maar die was door de vorig eigenaar al opgefokt +/-200PK dus das niet echt vergelijkings materiaal. Heb met die tegen een williams gereden helaas om te zeggen maar bye bye willi dus een 16V was daarna niet interessant meer
Maar goeh it aint just the car IT's the driver
No disrespect voor een willi of 16V look who's talking ik rijd Twingo
ok, I still need some feedback here... Ik las zojuist op GTI forum dat ze in tussenacceleratie het erg goed doen. 5 sec waar ik 6 sec over doe (80-120). Schrok er ook ook wel een beetje van eerlijk gezegd.
ik neem aan dat wij nu jouw eigen ervaring krijgen met een gti, of juist niet
Nee
Ik stond een aantal weken geleden bij een stoplicht in de binnenstad van Eindhoven wel langs een 1.9 GTI met drie jonge gozers erin. Zij moesten rechtdoor en stonden links (waarschijnlijk omdat ze mij van verre zagen aankomen en ze wel zin hadden in een race), maar ik moest rechts en ging daarom ook netjes rechts van ze staan. Maar ik gaf geen richting aan. Ik dacht: ik zal die eppo's eens voor lul zetten. Stoplicht springt op groen en ik trap als een malloot mijn gas in (met koppeling nog in) zodat mijn Cliootje brult als een gek. Die Peugeot trok meteen weg alsof zijn leven er vanaf hing. Heb nog even geseind en daarna rustig rechts de bocht om gegaan. Dat was wel lullig voor ze, lijkt me
furious_tuning schreef:Drie maanden geleden een stoplicht sprintje gehad met een 205 1.9 gti, ik reed van m weg maar toch zijn ze snel (wegen geen ene tiet he?)
furious_tuning schreef:Drie maanden geleden een stoplicht sprintje gehad met een 205 1.9 gti, ik reed van m weg maar toch zijn ze snel (wegen geen ene tiet he?)
En jij rijdt in een?
Clio 16v
Ze zijn niet langzaam. Maar van een 1.6 GTI red ik het ook met mn CLio RT
furious_tuning schreef:Drie maanden geleden een stoplicht sprintje gehad met een 205 1.9 gti, ik reed van m weg maar toch zijn ze snel (wegen geen ene tiet he?)
En jij rijdt in een?
Clio 16v
Ze zijn niet langzaam. Maar van een 1.6 GTI red ik het ook met mn CLio RT
Gr.Frits
btw, die Saxo VTS'en schijnen ook nogal hard te gaan. Accelereren van 0-100 sneller dan een Clio 16v iig.