r5 gte ombouwen tot 18 16v of 2.0 16v
[img]http://www.snoekjager.net/specials/volgdobbers/vijl.jpg[/img]Steven schreef:Zeg hoe doe je dat eigenlijk met je camber als je breder gaat?
Heeft de Willy daar andere schotels voor ofzo?
En bij ombouwtjes dan camber correctiekitjes?

rev it like a rental
die vriend van mij heeft dus, megane draagarmen, renault 19 stuurhuis, clio aandrijfas(rechts) en links een renault 19 aandrijfas, gele koni's rondom... je moet best veel aanpassen om het blok er goed in te krijgen, want hij had eerst elke keer het probleem dat zijn motorsteun brak.. na veel veilen!!
is dat wel weer goed gekomen(blok zat er scheef in) en nu gaat ie weer uit elkaar
hij wilt hem helemaal strippen, spuiten, rolkooi, motor ombouwen naar 2.0 16v turbo en nog veel meer! echt ik hoop dat het dik word! zal wel veel foto's maken!!! 



Even de specs van de 1.8 16v van pecochini racing. Dit is een bekende van me en hij heeft de motor weer helemaal aangepast. Let op het is nu een 2.0 16v lange slag motor geworden. Hij heeft nu volgens de testbank ver over de 200 pk. De versnellingsbak en koppeling hielden het niet meer. Is nu uitgerust met een ciquentieele 6 bak. Resultaat het complete hart uit de koppeling. Waarna een koppeling met een vast hart werd gemonteerd. Je weet wel zo'n heel klein koppelingetje. Laatste wedstrijd ongeveer twee weken geleden als eerste in zijn klasse geeindigd en ja het vermogen komt prima op de weg. Op de foto zie je de tweede auto van het team. Deze heeft ongeveer 190 pk en een lang inlaatspruitstuk. Bij de andete motor is dat niet zo waardoor het allemaal wat mooier past.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
met??Steven schreef:Zeg hoe doe je dat eigenlijk met je camber als je breder gaat?
Heeft de Willy daar andere schotels voor ofzo?
En bij ombouwtjes dan camber correctiekitjes?
[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... _bolts.jpg[/img]
ik weet alleen niet of het een perfect systeem is
zie ook http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1249833
Laatst gewijzigd door antoine op di 2 dec 2003 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan neem je dus je schotel, haalt het schroefdraadgedeelte weg en sleuft em open zodat je em simpel kan verstellen dus?
Wel goed vastzetten dan, en zorgen dat je schotels niet draaien bij het schuiven.
Hmm interxante...
En draagarmen, wat zijn de afmetingen daar dan van?
Voor de clio kun je met 19-16v draagarmen 34mm extra spoorbreedte (neem ana in totaal?) krijgen.
En hoe zit het dan met de clio draagarm en die van een 5? Hetzelfde?
En de megane?
En dan aandrijfassen, maar das gewoon meten en loeren in dialogycs neem ik aan.
Wel goed vastzetten dan, en zorgen dat je schotels niet draaien bij het schuiven.
Hmm interxante...
En draagarmen, wat zijn de afmetingen daar dan van?
Voor de clio kun je met 19-16v draagarmen 34mm extra spoorbreedte (neem ana in totaal?) krijgen.
En hoe zit het dan met de clio draagarm en die van een 5? Hetzelfde?
En de megane?
En dan aandrijfassen, maar das gewoon meten en loeren in dialogycs neem ik aan.