Middendemper verwijderen veel herrie? (winst in vermogen?)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Chris@R5

Hij doet dat nu ook al, maar ik neem aan dat ie dat zonder middendemper meer (lees harder) gaat doen. :wink:
limburgio

hm ik ga terug een middendemper steken en men remus eruit flikkeren, dan rechte buis, DAT brult pas lekker, de echte rallysound ;-)
Derby

een middendempertje wordt ook vaak een vlam dovertje genoemd. en een vlam zorgt voor de plof. dus het zou moeten helpen...

Derby
Chris@R5

//zelfspotmodus//

:D :lol: een vlammende 1.4 TR :lol: .
Heino

Ik had op mijn clio S een demperloze tussenpijp van een 1.2 gemonteerd (standaard renault)koste toen 60 gulden.Met een remus einddemper maakte dat iets meer lawaai en dat is dan ook het enige.Voor mijn GT heb ik gewoon standaard uitlaatbuis gekocht,dempers weggezaagd en met sokken de buis gemonteerd,das pas erg leuk.
Matijs
Contacteer:

Ik heb het voor mijn GTT zo bedacht:
Mijn middenpijp was helemaal doorgerot, dus er moet een nieuwe onder. Kan je naar de kwitfit gaan en voor weethoeveel honderd euro een mooie nieuwe kopen, maar die roest er in 5 jaar weer onderuit. Dus toen dacht is: RVS. Ben je voor 20 jaar van het gezeik af. Alleen die jongens van EPS, die zijn zo duur :@ :wink: Nou is die hele middendemper natuurlijk toch al overbodig, en als je die weg laat houd je eigenlijk alleen maar een kale buis over. En gewoon ergens wat RVS buis kopen is natuurlijk niet duur. Dus nu heb ik voor 35 euro een paar stukkies RVS zuivelbuis op maat laten zagen, met daarbij een paar lasbochten voor de benodigde knikken. Et voila, een middenpijp-bouwpakket! 8) Dan heb je alleen nog even iemand nodig die kan lassen, en dan ben je er :)

En voor de mensen die denken "waarom doe ik dat ook niet?": ik heb buis gekocht in de maat 50,8 x 1,5. Dit is eigenlijk ietsjes te ruim, maar dat moet met wat firegum wel passen (moeilijk op te meten als de hele boel weggeroest is :lol: ). Waarschijnlijk is 49 x 1,5 precies de goed maat, als je het precies pas wilt hebben.

Succes! :D (Y)
Steven
Car: M536

Fire- aka gungum moet je niet proberen om tussen je downpipe en voorste uitlaatdeel te doen, dat werkt wel 30 minuten :p

En jah dat heb ik al uitgetest :)
r5alpine-turbo

wel handig voor de apk,gungum
Matijs
Contacteer:

Je bedoelt dat kogelscharnier, of die eerste verbinding onder de auto? Anders maak ik nog wel een stukkie plaatstaal om de kier op te vullen. Beetje jammer dat het niet precies pas is geworden. Ik had 50mm als maat opgegeven, maar dat bleek dus 50,8 te zijn. Tsja dat heb je met die handelsmaten... 49 was waarschijnlijk precies goed geweest, zeker als dat ook 49 komma nog iets is.
Maar dat komt wel goed. En anders maak ik gewoon een nieuwe. Voor dat geld... :)
Chris@R5

ik heb nu een stukje uitlaatbuis (45cm) voor 16 euro gescoort. Bak het er woensdag tussen en dan zien we het wel.
Chris@R5

nou hij zit, maar het is wel wennen :s. Hij roffelt nu erg na, maar het geluid in de auto is erg hard...
Mijn middendemper had als je er door keek een soort kruisachtige doorgang. Die blokkerde toch wel 50% van de doorgang. Vandaar dat ie nu ook veel harder klinkt. Ik ben nu alleen bang voor te weinig tegendruk, of zal dat mee vallen?
Jasper16v

Als ie goed afsluit valt dat echt wel mee lijkt me.
Chris@R5

Ik bedoel dat meer ivm die vernauwing in de middendemper. Hij ploft nu ook meer en je kunt merken dat ie harder de gassen uit de uitlaat stuwt.
Ollie

Mooi, weten we nu voor eens en altijd dat dat toch uitmaakt op het roffelen van de uitlaat...I was wrong about that :D
Maar zoals voorspeld, flinke herrie in de auto...
Chris@R5

:bang: + :gun: das het effect zo'n beetje :~
Derby

merk je iets in respons van je gas? bij plots volgas geven (warm uiteraard) houdt die dan in. zo niet is er niks an de hand.

Derby
-=Chuckie=-
Contacteer:

Dus... ik wil mijn middendemper er ook onderweg hebben, mijn Sebring einddemper is al leeg maar nog weinig(niks) geluid, de Sebring middendemper zal dit dus tegenhouden :(
Chris@R5

geen idee:s, ik heb gewoon een stuk RVS. Kleurt ook nog leuk :D . ik heb de kofferbak nu gedempt met dempend materiaal en dat helpt al een heel stuk :wink: .
Matijs
Contacteer:

Nu bij mij te koop:
RVS demperloze middenpijpen voor de GTT

zie hier:
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=780
sikkie

zeker wel leuk spul dat rvs,ik werk er de hele dag mee! (foto lasser) maar echt merkbaar vermoge winst heb je niet echt met een 50mm syseempje heb je niet echt!ik heb zelf 2 komplete 60mm systemen gemaakt vanaf downpipe met eind demper!+ nog 2 met sitepipe!het koppel gaan daar wel mee omhoog,maar ik zou dan aanraden een dikkere downpipe te monteren!wat je aan pk's wint weet ik niet precies,maar wel wat!het is maar net hoe ver je wilt gaan!grotere turbo spruitstuk,maar dan komen er ook nog andere aanpasingen bij.
ik bouw ze gewoon van 304 rvs das goed genoeg
sikkie

voor de gene die er oren naar hebben kunnen altijd een pm sturen om te vragen naar de mogenlijkheden, maar ik ben morgen met vakantie dus reactie kan even duren
Plaats reactie