[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Tom schreef:ik was net effe bij de brezan voor remvloeistof en heb mijn ogen eens effe de kost gegeven maar kon niet zo'n soort dop vinden
We leveren ze wel, moeten alleen besteld worden en zijn de volgende dag in huis. (mits op voorraad in CM, maar das met dit soort dingen wel zo).
Haas
Car: Megane RS

wat een faggits, hier zeggen ze doodleuk: sorry meneer, hebben we niet en kunnen we ook niet leveren...Stelletje luie honden!
Steven
Car: M536

Hmm weird, zal het zaterdag nog es nakijken, ik weet het toch bijna zeker.

Ik werk zelf trouwens ook met een gemodificeerde deurkruk :)
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Alles gaat er beter en beter uitzien,mooi (nieuw) motortje.ben zeer benieuwt naar het eind resultaat.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Mrtn
Car: R5GTT

weet je de maat al van die plug Jeroen?
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Shit helemaal vergeten te meten :p Hahaha...was ook een beetje druk zeg maar :p

Overigens is hij nu wat ruimer zeg maar... :(
PtrGte
Contacteer:

oke jeroen.k zou foto's in het "1.8-->2.0 ombouwen" topic plaatsen, ken je zien wat er aan gebeurt zeg maar... :p

(of niet jeroen!? :D )
Mrtn

jeroen.k schreef:Overigens is hij nu wat ruimer zeg maar... :(
Oppassen hoor, strax moet je met een beiteltje een kerf maken en 'm zo losslaand losdraaien.... (I) ??
Mrtn = Maarten
jeroen.k

PtrGte schreef:oke jeroen.k zou foto's in het "1.8-->2.0 ombouwen" topic plaatsen, ken je zien wat er aan gebeurt zeg maar... :p

(of niet jeroen!? :D )
Klopt...was gisteren een beetje laat klaar met de auto en erg moe...vanavond gooi ik ze online :D
RO 16v

Jeroen ik weet dat het nog niet van toepassing is maar weet je al hoe je hem gaat inrijden??

Hiermee doel ik op de nokkenassen die erin zitten, als je onder het toerental komt waar de nokkenassen beginnen te werken krijgt de motor niet de juiste opbrengst, hierdoor gaat de motor schokken wat funest voor een blok is.
Dus vraag aan Patrick op welk toerental de nokkies werken en ga daar niet onder rijden ook als ie al is ingereden.
Mrtn

zou je dan bv. niet onder de 4000tpm mogen rijden?

op snelweg, Bweg, stad etc?
Mrtn = Maarten
RO 16v

Mrtn schreef:zou je dan bv. niet onder de 4000tpm mogen rijden?

op snelweg, Bweg, stad etc?
4000 tpm is wel heel erg veel, praat je snel over nokken van meer dan 290 graden (kleplift ga ik het maar niet over hebben)dat is meer DTCC stijl, dat soort motoren worden meestal ingereden op een testbank, na 500 km wordt er dan vol gebruld met die motoren.
Normaal gesproken zitten ze tussen de 2200~2500 tpm, een standaard 2 liter moet je eigenlijk ook niet onder de 1800 tpm laten komen.
[rsi]peerke

Dus eigenlijk zouden deze modificaties de auto minder geschikt maken voor het dagelijks verkeer?!?

Dus investeren en er qua drivability op achteruitgaan?? Wie doet nou zoiets :lol:
jeroen.k

RO 16v schreef:Jeroen ik weet dat het nog niet van toepassing is maar weet je al hoe je hem gaat inrijden??

Hiermee doel ik op de nokkenassen die erin zitten, als je onder het toerental komt waar de nokkenassen beginnen te werken krijgt de motor niet de juiste opbrengst, hierdoor gaat de motor schokken wat funest voor een blok is.
Dus vraag aan Patrick op welk toerental de nokkies werken en ga daar niet onder rijden ook als ie al is ingereden.
Ik heb begrepen dat hij bij mijn nokkenassen wel redelijk moet lopen nog...hij zal vooral naar mn werk toe ingereden worden...dus continu 90 rijden...afremmen voor stoplicht en weer 90...maar moet ik nog ff kijken...nog niet in die zin over nagedacht eigenlijk...weet ook niet of die nokkenassen van mij zo erg zijn...volgens mij niet eigenlijk...

mijn 1.7 moet overigens wel boven de 2500 toeren blijven soms :p Anders gaat ie ook schokken enzo...
RO 16v

Ik vermoed dat het een soort van Willy nokken dan zijn maar daar moet Patrick dan maar uitsluitsel van geven.
jeroen.k

ik zal vanavond de gegevens wel ff posten...als patrick het niet eerder doet...ik weet niet zeker meer welke het waren namelijk...
Haas

jeroen, foto's ontvangen?
jeroen.k

Hmzz..nee nog niks...welk mail-adres heb je gebruikt? :)
PtrGte
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:Dus eigenlijk zouden deze modificaties de auto minder geschikt maken voor het dagelijks verkeer?!?

Dus investeren en er qua drivability op achteruitgaan?? Wie doet nou zoiets :lol:
eeuuhh....

excuse me....

ligt aan je doel toch??? :wink:
PtrGte
Contacteer:

http://www.catcams.be/renault/prod0103_pag.htm

het zijn de 5502208 nokkies...

en over dat inrijden...

eeuuhhmmm....

tja over dat inrijden...

naar MIJN weten moet je gewoon gaan rije met dat ding... en je eigen niet blind staren op een bepaald toerental, maar das MIJN MENING!!!!!

deze nokkenassen zijn volgens de fabrikant nog net geschikt voor straat gebruik...het zijn inderdaad geen extreme dingen, maar het zijn ook niet de "standaard" "drop-in" nokkenassen, zoals je die op iedere hoek van de straat ken krijgen...

verder moet ik toegeven dat ik op het advies van de fabrikant af ben gegaan, aangezien we die mensen al lang kennen en weten dat zij daar veel ervaring mee hebben...dus...meer info ken ik je echt niet geven...

de groeten
RO 16v

PtrGte schreef: naar MIJN weten moet je gewoon gaan rije met dat ding... en je eigen niet blind staren op een bepaald toerental, maar das MIJN MENING!!!!!
Je moet ook gewoon gaan rijden, je moet er alleen voor zorgen dat je niet onder het toerental komt waar de nokken niet meer werken, je kan zelf wel invullen wat dat inhoud.
jeroen.k

Maar bijvoorbeeld 3500 rpm continu draaien is dan niet slecht met inrijden? Of 4000?
PtrGte
Contacteer:

don't worry man...be happy :D
Haas

jeroen.k schreef:Hmzz..nee nog niks...welk mail-adres heb je gebruikt? :)
het adres uit je profiel...pm anders ff je adres :)
jeroen.k

Adres uit me profiel zou toch moeten werken...heb alleen niks gehad :s

Mail um nog es? :p Misschien issie met de Spam verdwenen :)
Haas

probeer t vanavond nog wel ff als ik tijd heb...

pm
jeroen.k

Vandaag weer ff bezig geweest en zo staat het blokje er nu bij...

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag1.jpg[/img]

Motorsteun op de motor zit er nieuw op...oude was verlseten (thnx Bart V).

De dikke Magnecor Bougiekabels...iemand een idee of ze zo goed aangesloten zitten op de verdeelkap? :)

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag2.jpg[/img]

Wel jammer dat het F16 kapje met deze kabels niet meer past...maar ff de dremel erbij halen 8)

Gaan we over naar de versnellingsbak, koppeling en een lagertje... :)

Ik wil dus de versnellingsbak er weer opzetten, maar heb ik dus nog nooit gedaan en geen fluw idee hoe alles hoort...

Deze dingen horen in/op de bak...zit de koppelingskabel aan vast...hoe krijg ik die er weer juist op? Met een bout? Hangt hij los in het rubber? En hoe? Rubber is overigens iets gescheurd...nieuw bestllen? Of maakt dat niet uit?

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag3.jpg[/img]

De nieuwe koppeling...is helaas niet te zien wat ik wilde laten zien hier, maar dat middenstuk van de koppeling loopt aan 1 zijde vlak en steekt aan de andere kant iets uit...welke kant moet dan tegen het vliegwiel aan? De vlakke kant neem ik aan?

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag4.jpg[/img]

Het lagertje hoe monteer ik deze en waar? :)

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag5.jpg[/img]

De versnellingsbak van binnen...misschien wel ff makkelijk voor de uitleg :)

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag6.jpg[/img]

Dan nog een vraagje...dit steuntje waar hoort die? :s :p

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag7.jpg[/img]

Overzichtje van waar ik denk dat hij ergens hoort...

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag8.jpg[/img]

Al met al schiet het wel redelijk op :) Morgen wil ik de bak eraan hebben. Dan kan ik de kabelboom verder aansluiten, nwe startmotor en nwe hitteschild startmotor monteren, de rest van de koelslangen aansluiten, V-snaar erop zetten kappen eroverheen, Oliepeilstokhouder erop zetten, thermostaathuis van een clio monteren ivm kleine verschil in kop en geen zin om te moeten boren in de kop. en dan is hij naar mijn mening afgemonteerd voor inbouw :D na ongeveer 60 keer alles nagelopen te hebben dan :p

Alvast bedankt voor de antwoorden weer :)
Christian

druklager kan er maar op 1 manier op
Jasper16v

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag3.jpg[/img]
Die steun lijkt erg op de steun die op het standaard uitlaatspruitstuk zit, die heb ik nu over omdat ik een andere spruitstuk heb. Kan er morgen eens naar kijken als het antwoord nog niet gevallen is dan :)

En het kleppendeksel kapje gevalletje past idd niet echt goed met de magnecor kabels. Heb jij ook de 85mm's ?

De bougiekabels zitten goed, tis hier net te zien:

[img]http://www.stevens.cistron.nl/motor/inb ... 20new1.jpg[/img]
jeroen.k

Christian schreef:druklager kan er maar op 1 manier op
Ja ok, maar hoe...in de vraagbaak hebben ze het over een koppelingsvork ofzo? :s En daar moet zo'n haakje overheen vallen? En dan moet dat "mehanisme" nog op de bak en dan op welke wijze moet de koppeling ertussen :) Dit is de eerste keer dat ik een bak en koppeling van dichtbij zie...dus tjah :p

@Jasper...de 85mm idd :) Die zijn altijd rood namelijk :) Waar heb jij ze vandaan? Ik bij improve...120 euro incl verzendk. viel me reuze mee! :) O ennuh...heb jij het F16 kapje heel gelaten? Bij mij steekt hij echt een cm naar boven ongeveer...geen porum...maar bij jou ziet het er redelijk uit :) gewoon hard gedrukt ofzo? :p
Laatst gewijzigd door jeroen.k op ma 17 nov 2003 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
chris-mc
Contacteer:

Waar kan je die magnecore bougiecabels vinden,en hoe bestel je die?
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Jasper16v

chris-r19 schreef:Waar kan je die magnecore bougiecabels vinden,en hoe bestel je die?
JL tuning o.a.
jeroen.k

Zie edit in post...improve..kosten voor de 16v 120 euro incl. verzendk. Volgens mij zijn ze bij de dealer nog duurder :p
Jasper16v

jeroen.k schreef:
Christian schreef:druklager kan er maar op 1 manier op
@Jasper...de 85mm idd :) Die zijn altijd rood namelijk :) Waar heb jij ze vandaan? Ik bij improve...120 euro incl verzendk. viel me reuze mee! :) O ennuh...heb jij het F16 kapje heel gelaten? Bij mij steekt hij echt een cm naar boven ongeveer...geen porum...maar bij jou ziet het er redelijk uit :) gewoon hard gedrukt ofzo? :p
De kabels zitten er strak in ja :) steekt nog wel wat uit aan de kant v/d kabels, maar tis te doen. Heb wel wat lopen vijlen bij het kapje, maar dat scheelt nie veel. Heb alle kapjes gespoten e.d. dus wel strak geheel :) moet nog ff foto maken.
Ik heb ze dus bij JL weg.
chris-mc
Contacteer:

jeroen.k schreef:Zie edit in post...improve..kosten voor de 16v 120 euro incl. verzendk. Volgens mij zijn ze bij de dealer nog duurder :p
aaah oke thx,zal eens gaan informeren.
Plaats reactie