We leveren ze wel, moeten alleen besteld worden en zijn de volgende dag in huis. (mits op voorraad in CM, maar das met dit soort dingen wel zo).Tom schreef:ik was net effe bij de brezan voor remvloeistof en heb mijn ogen eens effe de kost gegeven maar kon niet zo'n soort dop vinden
[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!
wat een faggits, hier zeggen ze doodleuk: sorry meneer, hebben we niet en kunnen we ook niet leveren...Stelletje luie honden!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Alles gaat er beter en beter uitzien,mooi (nieuw) motortje.ben zeer benieuwt naar het eind resultaat.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
oke jeroen.k zou foto's in het "1.8-->2.0 ombouwen" topic plaatsen, ken je zien wat er aan gebeurt zeg maar...
(of niet jeroen!?
)

(of niet jeroen!?

Klopt...was gisteren een beetje laat klaar met de auto en erg moe...vanavond gooi ik ze onlinePtrGte schreef:oke jeroen.k zou foto's in het "1.8-->2.0 ombouwen" topic plaatsen, ken je zien wat er aan gebeurt zeg maar...![]()
(of niet jeroen!?)

Jeroen ik weet dat het nog niet van toepassing is maar weet je al hoe je hem gaat inrijden??
Hiermee doel ik op de nokkenassen die erin zitten, als je onder het toerental komt waar de nokkenassen beginnen te werken krijgt de motor niet de juiste opbrengst, hierdoor gaat de motor schokken wat funest voor een blok is.
Dus vraag aan Patrick op welk toerental de nokkies werken en ga daar niet onder rijden ook als ie al is ingereden.
Hiermee doel ik op de nokkenassen die erin zitten, als je onder het toerental komt waar de nokkenassen beginnen te werken krijgt de motor niet de juiste opbrengst, hierdoor gaat de motor schokken wat funest voor een blok is.
Dus vraag aan Patrick op welk toerental de nokkies werken en ga daar niet onder rijden ook als ie al is ingereden.
4000 tpm is wel heel erg veel, praat je snel over nokken van meer dan 290 graden (kleplift ga ik het maar niet over hebben)dat is meer DTCC stijl, dat soort motoren worden meestal ingereden op een testbank, na 500 km wordt er dan vol gebruld met die motoren.Mrtn schreef:zou je dan bv. niet onder de 4000tpm mogen rijden?
op snelweg, Bweg, stad etc?
Normaal gesproken zitten ze tussen de 2200~2500 tpm, een standaard 2 liter moet je eigenlijk ook niet onder de 1800 tpm laten komen.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
Dus eigenlijk zouden deze modificaties de auto minder geschikt maken voor het dagelijks verkeer?!?
Dus investeren en er qua drivability op achteruitgaan?? Wie doet nou zoiets
Dus investeren en er qua drivability op achteruitgaan?? Wie doet nou zoiets

Ik heb begrepen dat hij bij mijn nokkenassen wel redelijk moet lopen nog...hij zal vooral naar mn werk toe ingereden worden...dus continu 90 rijden...afremmen voor stoplicht en weer 90...maar moet ik nog ff kijken...nog niet in die zin over nagedacht eigenlijk...weet ook niet of die nokkenassen van mij zo erg zijn...volgens mij niet eigenlijk...RO 16v schreef:Jeroen ik weet dat het nog niet van toepassing is maar weet je al hoe je hem gaat inrijden??
Hiermee doel ik op de nokkenassen die erin zitten, als je onder het toerental komt waar de nokkenassen beginnen te werken krijgt de motor niet de juiste opbrengst, hierdoor gaat de motor schokken wat funest voor een blok is.
Dus vraag aan Patrick op welk toerental de nokkies werken en ga daar niet onder rijden ook als ie al is ingereden.
mijn 1.7 moet overigens wel boven de 2500 toeren blijven soms

jeroen, foto's ontvangen?
eeuuhh....[rsi]peerke schreef:Dus eigenlijk zouden deze modificaties de auto minder geschikt maken voor het dagelijks verkeer?!?
Dus investeren en er qua drivability op achteruitgaan?? Wie doet nou zoiets
excuse me....
ligt aan je doel toch???
http://www.catcams.be/renault/prod0103_pag.htm
het zijn de 5502208 nokkies...
en over dat inrijden...
eeuuhhmmm....
tja over dat inrijden...
naar MIJN weten moet je gewoon gaan rije met dat ding... en je eigen niet blind staren op een bepaald toerental, maar das MIJN MENING!!!!!
deze nokkenassen zijn volgens de fabrikant nog net geschikt voor straat gebruik...het zijn inderdaad geen extreme dingen, maar het zijn ook niet de "standaard" "drop-in" nokkenassen, zoals je die op iedere hoek van de straat ken krijgen...
verder moet ik toegeven dat ik op het advies van de fabrikant af ben gegaan, aangezien we die mensen al lang kennen en weten dat zij daar veel ervaring mee hebben...dus...meer info ken ik je echt niet geven...
de groeten
het zijn de 5502208 nokkies...
en over dat inrijden...
eeuuhhmmm....
tja over dat inrijden...
naar MIJN weten moet je gewoon gaan rije met dat ding... en je eigen niet blind staren op een bepaald toerental, maar das MIJN MENING!!!!!
deze nokkenassen zijn volgens de fabrikant nog net geschikt voor straat gebruik...het zijn inderdaad geen extreme dingen, maar het zijn ook niet de "standaard" "drop-in" nokkenassen, zoals je die op iedere hoek van de straat ken krijgen...
verder moet ik toegeven dat ik op het advies van de fabrikant af ben gegaan, aangezien we die mensen al lang kennen en weten dat zij daar veel ervaring mee hebben...dus...meer info ken ik je echt niet geven...
de groeten
Je moet ook gewoon gaan rijden, je moet er alleen voor zorgen dat je niet onder het toerental komt waar de nokken niet meer werken, je kan zelf wel invullen wat dat inhoud.PtrGte schreef: naar MIJN weten moet je gewoon gaan rije met dat ding... en je eigen niet blind staren op een bepaald toerental, maar das MIJN MENING!!!!!
don't worry man...be happy 

het adres uit je profiel...pm anders ff je adresjeroen.k schreef:Hmzz..nee nog niks...welk mail-adres heb je gebruikt?

probeer t vanavond nog wel ff als ik tijd heb...
pm
pm
Vandaag weer ff bezig geweest en zo staat het blokje er nu bij...
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag1.jpg[/img]
Motorsteun op de motor zit er nieuw op...oude was verlseten (thnx Bart V).
De dikke Magnecor Bougiekabels...iemand een idee of ze zo goed aangesloten zitten op de verdeelkap?
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag2.jpg[/img]
Wel jammer dat het F16 kapje met deze kabels niet meer past...maar ff de dremel erbij halen
Gaan we over naar de versnellingsbak, koppeling en een lagertje...
Ik wil dus de versnellingsbak er weer opzetten, maar heb ik dus nog nooit gedaan en geen fluw idee hoe alles hoort...
Deze dingen horen in/op de bak...zit de koppelingskabel aan vast...hoe krijg ik die er weer juist op? Met een bout? Hangt hij los in het rubber? En hoe? Rubber is overigens iets gescheurd...nieuw bestllen? Of maakt dat niet uit?
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag3.jpg[/img]
De nieuwe koppeling...is helaas niet te zien wat ik wilde laten zien hier, maar dat middenstuk van de koppeling loopt aan 1 zijde vlak en steekt aan de andere kant iets uit...welke kant moet dan tegen het vliegwiel aan? De vlakke kant neem ik aan?
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag4.jpg[/img]
Het lagertje hoe monteer ik deze en waar?
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag5.jpg[/img]
De versnellingsbak van binnen...misschien wel ff makkelijk voor de uitleg
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag6.jpg[/img]
Dan nog een vraagje...dit steuntje waar hoort die?

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag7.jpg[/img]
Overzichtje van waar ik denk dat hij ergens hoort...
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag8.jpg[/img]
Al met al schiet het wel redelijk op
Morgen wil ik de bak eraan hebben. Dan kan ik de kabelboom verder aansluiten, nwe startmotor en nwe hitteschild startmotor monteren, de rest van de koelslangen aansluiten, V-snaar erop zetten kappen eroverheen, Oliepeilstokhouder erop zetten, thermostaathuis van een clio monteren ivm kleine verschil in kop en geen zin om te moeten boren in de kop. en dan is hij naar mijn mening afgemonteerd voor inbouw
na ongeveer 60 keer alles nagelopen te hebben dan 
Alvast bedankt voor de antwoorden weer
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag1.jpg[/img]
Motorsteun op de motor zit er nieuw op...oude was verlseten (thnx Bart V).
De dikke Magnecor Bougiekabels...iemand een idee of ze zo goed aangesloten zitten op de verdeelkap?

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag2.jpg[/img]
Wel jammer dat het F16 kapje met deze kabels niet meer past...maar ff de dremel erbij halen

Gaan we over naar de versnellingsbak, koppeling en een lagertje...

Ik wil dus de versnellingsbak er weer opzetten, maar heb ik dus nog nooit gedaan en geen fluw idee hoe alles hoort...
Deze dingen horen in/op de bak...zit de koppelingskabel aan vast...hoe krijg ik die er weer juist op? Met een bout? Hangt hij los in het rubber? En hoe? Rubber is overigens iets gescheurd...nieuw bestllen? Of maakt dat niet uit?
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag3.jpg[/img]
De nieuwe koppeling...is helaas niet te zien wat ik wilde laten zien hier, maar dat middenstuk van de koppeling loopt aan 1 zijde vlak en steekt aan de andere kant iets uit...welke kant moet dan tegen het vliegwiel aan? De vlakke kant neem ik aan?
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag4.jpg[/img]
Het lagertje hoe monteer ik deze en waar?

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag5.jpg[/img]
De versnellingsbak van binnen...misschien wel ff makkelijk voor de uitleg

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag6.jpg[/img]
Dan nog een vraagje...dit steuntje waar hoort die?


[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag7.jpg[/img]
Overzichtje van waar ik denk dat hij ergens hoort...
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag8.jpg[/img]
Al met al schiet het wel redelijk op



Alvast bedankt voor de antwoorden weer

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Maandag3.jpg[/img]
Die steun lijkt erg op de steun die op het standaard uitlaatspruitstuk zit, die heb ik nu over omdat ik een andere spruitstuk heb. Kan er morgen eens naar kijken als het antwoord nog niet gevallen is dan
En het kleppendeksel kapje gevalletje past idd niet echt goed met de magnecor kabels. Heb jij ook de 85mm's ?
De bougiekabels zitten goed, tis hier net te zien:
[img]http://www.stevens.cistron.nl/motor/inb ... 20new1.jpg[/img]
Die steun lijkt erg op de steun die op het standaard uitlaatspruitstuk zit, die heb ik nu over omdat ik een andere spruitstuk heb. Kan er morgen eens naar kijken als het antwoord nog niet gevallen is dan

En het kleppendeksel kapje gevalletje past idd niet echt goed met de magnecor kabels. Heb jij ook de 85mm's ?
De bougiekabels zitten goed, tis hier net te zien:
[img]http://www.stevens.cistron.nl/motor/inb ... 20new1.jpg[/img]
Ja ok, maar hoe...in de vraagbaak hebben ze het over een koppelingsvork ofzo?Christian schreef:druklager kan er maar op 1 manier op



@Jasper...de 85mm idd





Laatst gewijzigd door jeroen.k op ma 17 nov 2003 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Waar kan je die magnecore bougiecabels vinden,en hoe bestel je die?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
De kabels zitten er strak in jajeroen.k schreef:@Jasper...de 85mm iddChristian schreef:druklager kan er maar op 1 manier opDie zijn altijd rood namelijk
Waar heb jij ze vandaan? Ik bij improve...120 euro incl verzendk. viel me reuze mee!
O ennuh...heb jij het F16 kapje heel gelaten? Bij mij steekt hij echt een cm naar boven ongeveer...geen porum...maar bij jou ziet het er redelijk uit
gewoon hard gedrukt ofzo?


Ik heb ze dus bij JL weg.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
aaah oke thx,zal eens gaan informeren.jeroen.k schreef:Zie edit in post...improve..kosten voor de 16v 120 euro incl. verzendk. Volgens mij zijn ze bij de dealer nog duurder
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!