Ik heb dus een Clio 16V met centrale vergrendeling, zit alleen geen afstandsbediening bij. Wel zit er een sensor bij de achteruitkijkspiegel maar ik weet dus niet zeker of ie werkt. Ik kan voor 50 euro een setje kopen met nieuwe sloten nieuwe sensor en 1 sleutel.. Eigenlijk ben ik op zoek naar iets met 2 sleutels erbij maar dat zal wel wat lastig worden om te vinden.
Heeft iemand enig idee of het lastig is om alle nieuwe sloten in te bouwen of wat het zou kosten als je het laat doen bij een bedrijf of iemand van het forum die er ervaring mee heeft?
Of heeft er iemand nog een setje met 2 sleutels met afstandsbediening voor een leuk prijsje?
Dankjulliewel
Centrale vergrendeling Clio 16V
-
- Moderator
- Car: MB
als je auto al cpv heeft dan zitten de motortjes er volgens mij al in. Lijkt mij een beetje nutteloos om de sloten te vervangen. Ik meen dat er van die after-market relais op de markt zijn met ab.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Oke heb nu dus een setje gekocht, krijg hem zondag met dank aan Frits.
Dit is compleet met sloten enzo erbij. Maar kan ik niet alleen de sensor erinzitten boven m'n achteruitkijk spiegel en dan de huidige sleutels overzetten in de sleutel met ab...?
Bij voorbaat dank
Dit is compleet met sloten enzo erbij. Maar kan ik niet alleen de sensor erinzitten boven m'n achteruitkijk spiegel en dan de huidige sleutels overzetten in de sleutel met ab...?
Bij voorbaat dank
-
- Contacteer:
Lijkt me wel, maar weet niet of het gedeelte wat bepaalt welke zender de deur mag openen hier ook inzit, maar je ken het zo ff proberen das minder werk als alles omwisselen.
Als je alleen de sensor vervangt dan doet je cv het weer gewoon lijkt me..
De sensor stuurt de sloten aan dus het lijkt mij niet nodig om de sloten zelf te vervangen.
Sluit hem aan zou ik zeggen is het proberen waard
gr. Emiel
De sensor stuurt de sloten aan dus het lijkt mij niet nodig om de sloten zelf te vervangen.
Sluit hem aan zou ik zeggen is het proberen waard

gr. Emiel
De infrarood afstandsbedieningen van Renault zijn gecodeerd, dwz iedere ontvanger (in console bij interieur verlichting) reageerd alleen op zenders met bijbehorende code. Er zijn 3 tot de macht 10 verschillende codes (59049)! Van de oudere types kan ik de code hardwarematig veranderen. Koop dus altijd alleen maar zender(s) met bijbehorende ontvanger. De sloten zelf en het besturignsrelais (temporisateur) hebben geen invloed op de werking van de afstandbediening.
Groet,
Evert
Groet,
Evert