Heb dus het volgende probleem, na een tijdje rijden wordt mijn achterwiel rechts heet (vergeleken met de linker).
De hitte komt naar mijn mening van de remschijf af.
ook als ik rijd bij snelheden lager dan 60 dan hoor ik een regelmatige tik.
Zou dit het lager van de remschijf kunnen zijn?
Heb al gecontroleerd op speling maar die zat er niet veel op.
Misschien heeft er iemand anders nog een idee over, wil het nl. wel gemaakt hebben voor zondag...
gr. Emiel
[R5GTT] achterwiel wordt warm
Ik heb laatst de remblokken vervangen achter, hiervoor deed hij het ook al.
De velg zelf wordt warm de band niet...
Heb dus ook het vermoeden dat de hitte van de remschijf zelf afkomt.
is er een manier om te controleren of je lagers gaar zijn??
gr. Emiel
De velg zelf wordt warm de band niet...
Heb dus ook het vermoeden dat de hitte van de remschijf zelf afkomt.
is er een manier om te controleren of je lagers gaar zijn??
gr. Emiel
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
als een remschijf echt zo warm word en dat blijft dan zul je dat wel aan je schijf zien denk ik. Lagers kun je vaak horen of voelen als je auto effe opkrikt en de band rond draait
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
kan je mee doorrijden hoor ht is alleen vervelend. maar ik snap niet dat het lager kan zijn. Heb je alu velgen? heb je al wel eens een lager vervangen aan die kant. het lager moet je kunnen horen als je je wiel rond draait.
derby
derby
Ik heb er de "gewone" ph2 velgen onder liggen.
Als ik het wiel rond draai dan hoor ik eingelijk niks speciaals, alleen een beetje roest van de remschijf...
Als je vervolgens een beetje met het wiel gaat vrikken dan meende ik hetzelfde geluid te horen.
Het lager heb ik zelf nog nooit vervangen, heb de auto nu al zo'n 3 weken en er zit nog meer werk aan... maarja dat is de hobbie
Dus ik kan zondag rustig naar de meern rijden zonder bang te zijn dat mijn wiel eraf vliegt gelukkig
gr. Emiel
Als ik het wiel rond draai dan hoor ik eingelijk niks speciaals, alleen een beetje roest van de remschijf...
Als je vervolgens een beetje met het wiel gaat vrikken dan meende ik hetzelfde geluid te horen.
Het lager heb ik zelf nog nooit vervangen, heb de auto nu al zo'n 3 weken en er zit nog meer werk aan... maarja dat is de hobbie

Dus ik kan zondag rustig naar de meern rijden zonder bang te zijn dat mijn wiel eraf vliegt gelukkig

gr. Emiel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
hoe zagen je blokken er uit toen je ze er onderuit haalde?? Aan een kant goed de ander totaal af?? Want het zou ook nog een vastgeslagen remklauw kunnen zijn.Emiel5 schreef:Ik heb laatst de remblokken vervangen achter, hiervoor deed hij het ook al.
of misschien een kromme remschijf?
als ze warm worden zou ik eerst je remmen na kijken. je lagers zou ook kunnen maar dat moet je horen normaal.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
dit klinkt meer als een rem die lichtjes blijft hangen of ligt dat aan mij?maar oke als je de blokjes pas hebt vervangen en het was daarvoor ook al.Ik heb de auto al opgekrikt gehad, en het wiel zelf loopt stroef (vergeleken met de andere kant).
Zou dit een goede aanwijzing kunnen zijn van een gare lager??
gr. Emiel
alleen hoor je nu ook echt een "kapot lager"geluid want dat heb ik nergens bevestigd gezien.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (ja ja ik kijk ook naar Peter R de Vries
) te zeggen dat je remklauw blijft hangen en dat er daardoor continu geremd wordt.
Waarschijnlijk zit je remzuiger dus vast.
Al is een wiellager nog zo versleten, je wiel gaat er niet stroef van draaien!

Waarschijnlijk zit je remzuiger dus vast.
Al is een wiellager nog zo versleten, je wiel gaat er niet stroef van draaien!
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
precies!Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (ja ja ik kijk ook naar Peter R de Vries ) te zeggen dat je remklauw blijft hangen en dat er daardoor continu geremd wordt.
Waarschijnlijk zit je remzuiger dus vast.
Al is een wiellager nog zo versleten, je wiel gaat er niet stroef van draaien!
misschien je klauw eraf halen,wiel erop zetten en dan nog een kijken of hij stroef loopt.
Zou idd eerst eens ff je klauw nakijken voordat je veel geld in n lager gaat stoppen terwijl dat t waarschijnlijk niet is. Gewoon ff Klauwtje gangbaar maken; Paar keer je zuiger heen weer laten gaan; dus van de schijf afhalen! Probleem waarschijnlijk opgelost;
Tip voel ff of deschijf na rondje rijden warmer is dan de andere kant (ga nou niet keihard lopen remmen want dan blijft je vel op de schijf zitten)
Tip voel ff of deschijf na rondje rijden warmer is dan de andere kant (ga nou niet keihard lopen remmen want dan blijft je vel op de schijf zitten)
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
kan t de handrem niet zijn?
De remblokken waren zeer dun, ze waren echter wel aan beide kanten gelijkmatig versleten.Frits schreef: hoe zagen je blokken er uit toen je ze er onderuit haalde?? Aan een kant goed de ander totaal af?? Want het zou ook nog een vastgeslagen remklauw kunnen zijn.
of misschien een kromme remschijf?
als ze warm worden zou ik eerst je remmen na kijken. je lagers zou ook kunnen maar dat moet je horen normaal.
GR.Frits
vanavond ga ik er nog aan sleutelen dan zal ik de remklauw ook wel eens nakijken.
Als ik rijdt hoor ik dus bij snelheen onder 60 wel een geluid wat van een lager zou kunnen komen.
Maar kan dit dan verklaren dat het wiel stroef loopt??
gr. Emiel
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
zeker de zelfde gedachte hier!canonballman schreef:Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (ja ja ik kijk ook naar Peter R de Vries) te zeggen dat je remklauw blijft hangen en dat er daardoor continu geremd wordt.
Waarschijnlijk zit je remzuiger dus vast.
Al is een wiellager nog zo versleten, je wiel gaat er niet stroef van draaien!
Goed een kwaaltje van Toyota MR2's van het modeljaar 90-92 is dat de remzuigers vaak te ver naar buiten komen waardoor het beschermrubber van de remzuiger scheurt. Gevolg is dat er vocht op de zuiger komt waardoor er roest ontstaat en op een gegeven moment de zuiger helemaal niet meer naar binnen wil.
Vriend van me heeft dit gehad en z'n hele remschijf is aan de achterkant helemaal weggesleten.
Dus ik zou die remklauw maar even (laten) reviseren en je remschijf even goed inspecteren.
Vriend van me heeft dit gehad en z'n hele remschijf is aan de achterkant helemaal weggesleten.
Dus ik zou die remklauw maar even (laten) reviseren en je remschijf even goed inspecteren.
Ik heb er gisteren naar gekeken en het bleek dat het remblok niet helemaal goed in de uitsparing van de zuiger viel.
Nadat ik dit goed heb gemonteerd was het tik geluid bij rechtuit rijden weg.
Alleen in bochten en als ik rem hoor ik die tikken weer.
Het wiel wordt dus nog steeds warm, ik weet nu wel zeker dat het de remschijven zijn.
De remblokken lopen op een of andere manier aan op de schijf.
Zou het kunnen zijn dat de schijf niet meer recht is o.i.d?
De remzuiger kon ik goed terug zetten, dus deze lijkt mij ok.
iemand enig idee wat ik nog meer kan chekken??
m.v.g. Emiel
Nadat ik dit goed heb gemonteerd was het tik geluid bij rechtuit rijden weg.
Alleen in bochten en als ik rem hoor ik die tikken weer.
Het wiel wordt dus nog steeds warm, ik weet nu wel zeker dat het de remschijven zijn.
De remblokken lopen op een of andere manier aan op de schijf.
Zou het kunnen zijn dat de schijf niet meer recht is o.i.d?
De remzuiger kon ik goed terug zetten, dus deze lijkt mij ok.
iemand enig idee wat ik nog meer kan chekken??
m.v.g. Emiel