
[R5GTT] Klein vraagje ivm regeling op filterhuis
Boven op het filterhuis zit een klepje om de luchtinlaat te regelen op winter of zomer. Het veertje is gesneuveld vorige week. Hoe moet die eigenlijk staan ?


Laatst gewijzigd door H8bal op wo 29 okt 2003 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Aaaaaaaaaah, het begint door te dringenTom schreef:er is geen normale positie, die wisselt tijdens het rijden

Kzal mij eens wa balpennen opendraaien

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
gewoon zelfde lengte en sterkte veertje zien te scoren als origineel (of effe bestellen maar dat is denk ik niet nodig). Ik zou hem iig niet te strak kiezen (de veer), dan krijgt ie de klep misschien niet meer open
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Heb laatst ook weer gelachen bij de dealer. Ik wilde dat thermostaatje nieuw hebben omdat die bij mij vast zat. Ik eerst in de dialogys gezocht, en daar kon ik het niet vinden. Nou, dan weet je het eigenlijk al, maar ik ging toch nog ff langs de dealer. Staan ze toch een partij appelig te kijken als je om een thermostaat voor je luchtfilterhuis vraagt... Nee en als ik het niet in de Dialogys kan vinden, dan weten zij het ook niet. De befaamde uitspraak "ik ben bang dat wij dezelfde informatie hebben als u..." 
Heb er maar 1 van de sloop meegenomen, kijken of dat werkt.

Heb er maar 1 van de sloop meegenomen, kijken of dat werkt.
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Bij mij is dat veertje ook gestopt met werken...
Ik heb hem nu open gezet, maar nu ik dit hoor weet ik niet of dat wel verstandig is??..
Kan het klepje ook gewoon open blijven staan (of dicht) of is het noodzakelijk dat het werkt?

Ik heb hem nu open gezet, maar nu ik dit hoor weet ik niet of dat wel verstandig is??..
Kan het klepje ook gewoon open blijven staan (of dicht) of is het noodzakelijk dat het werkt?
don't be a fool, wrap your tool
Je zuigt dan ook warme lucht aan, van boven de turbo. Voor de winter zal dit niet zo'n probleem zijn. Maar je weet toch dat warme lucht minder zuurstof bevat en dus minder vermogen levert bij verbranding. Daarom zet men meestal die warme klep dicht.GTT__Geert schreef: Kan het klepje ook gewoon open blijven staan (of dicht) of is het noodzakelijk dat het werkt?
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Oke dan weet ik dat
Dan gaat ie weer dicht

Dan gaat ie weer dicht
don't be a fool, wrap your tool
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Ik weet het, maar het veertje is op een vreemde manier verdwenen
Dus ik heb de klep OPEN gezet, met het idee dat het niet zo heel veel zou uitmaken.
Maar onder de KOUDE stand versta jij dat ie dus beter open kan staan?

Dus ik heb de klep OPEN gezet, met het idee dat het niet zo heel veel zou uitmaken.
Maar onder de KOUDE stand versta jij dat ie dus beter open kan staan?
don't be a fool, wrap your tool
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik weet zo uit mijn hoofd niet meer ofdat koud open of dicht was. Ik meen van wel. Maar anders effe de bovenkant van je filterbak los halen (twee vleugelmoeren) en je ziet het meteen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik lees net in het Alpine Magazine dat die thermostaatklep bij temperaturen lager dan 26C, lucht boven de turbo aanzuigt, en boven de 32C wordt alleen buitenlucht gebruikt.
Bij mij heb ik die klep een dag los gehad, bij stationair draaien (op warmte dus ook) hoor je die klep serieus in je auto rammelen. Net of er iets loshangt.
Bij mij heb ik die klep een dag los gehad, bij stationair draaien (op warmte dus ook) hoor je die klep serieus in je auto rammelen. Net of er iets loshangt.
Ik heb het dus zo:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/MVC-414F.JPG[/img]
En zonder dat zwarte bandje is het rammelen geblazen. Ik denk dat de warme lucht toch in staat is om lichte druk op te bouwen waardoor er altijd wel warme lucht binnenkomt. Tenminste, aan het gerammel te horen
...of de veer/thermostaat was gaar.
En over die 6 graden zeggen ze niks trouwens.
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/MVC-414F.JPG[/img]
En zonder dat zwarte bandje is het rammelen geblazen. Ik denk dat de warme lucht toch in staat is om lichte druk op te bouwen waardoor er altijd wel warme lucht binnenkomt. Tenminste, aan het gerammel te horen

En over die 6 graden zeggen ze niks trouwens.
Laatst gewijzigd door Dennis VK op do 30 okt 2003 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
????????????????????????????????????????????????Tom schreef:hmm, dit ziet er een beetje vreemd (niet GTT) uit. Ik had volgens mij heel die "zooi" er niet onder hangen en zat het veertje gewoon aan de bovenkant
het zal toch niet ??????????????????????????????
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
toen ik er eentje in me handen had zag ie er ook anders uit...
Jah zo zie je dat die ouwe rommel dus niet echt betrouwbaar was, ik heb ook al heel wat GT's gezien en deze thermostaatopstelling heb ik ook nog nooit gezien.
Ik heb dat gat voor de kouwe luchttoevoer dichtgepropt en ik rijd lekker zonder, na een km of 2-3 als ie een beetje warm wordt loopt ie alweer normaal.
Ik heb dat gat voor de kouwe luchttoevoer dichtgepropt en ik rijd lekker zonder, na een km of 2-3 als ie een beetje warm wordt loopt ie alweer normaal.
Mijn Ph1 heeft ook dit mechaniekje. Ik heb de klep vastgezet op de koude stand en nog nooit problemen gehad.
Dat kan best wel eens kunnen kloppen, bij de fase2 is de warme-luchtslang ook vele malen kleiner en dan had je de klep die met dat veertje gesloten was, die ging dan open boven de 2000 toeren. (dan kreeg ie te weinig door die warme luchtslang)kevinb schreef:bij een ph1 die ik afgebroken heb stond er ook zo een hele construktie op,
bij mijn ph 2 zat er een gewoon veertje op,
verschil ph1 & ph 2 ?misschien?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
klopt idd, die slang was veel dunner. Bij mij was het veertje altijd wel aangesloten maar lag de slang naar de turbo los. Ik heb echter NOOIT problemen gehad met een koude motor ofzo, dat ie niet mooi liep
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Achja ik moet altijd ff choken bij het starten, zodra ik de straat uit ben kan die al bijna uit.
En na 2 km ofzo haal ik em ook van verhoogd stationair af.
verder heb ik nu wel een gefreeflowde intercooler, maar dat merk je wel. Dan issie opeens veel giftiger op het gas als je in 1x volgas geeft.
En na 2 km ofzo haal ik em ook van verhoogd stationair af.
verder heb ik nu wel een gefreeflowde intercooler, maar dat merk je wel. Dan issie opeens veel giftiger op het gas als je in 1x volgas geeft.
