Ben momenteel bezig met het opknappen motor en motorruimte e.d. Nu worden alle boutjes en moertjes e.d. van RVS. Alleen nu weet ik uit ervaring dat als je slangenklemmen vernieuwd, deze naar een jaar alweer iets beginnen te roesten. Nu is mijn vraag weet iemand of deze ook in RVS uitvoeringen te krijgen zijn?
Emiel
Zijn er RVS slangenklemmen verkrijgbaar?
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek

Ben zelf ook nog aan het dubben of ik ze allemaal ga vervangen.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
is verzinken geen idee..?
Op die site heb ik op de link geklikt naar de Engelse fabrikant, hier zie je heel duidelijk bij Prices dat die daalt bij afname van meer. Misschien als er meer zijn die het willen dat we flinke korting kunnen krijgen.
Uiteraard moet er dan eerst worden geinventariseerd welke en hoeveel we nodig hebben. Ik wil ze dan ook op de de leidingen en slangen van mijn stuurbekrachtiging, en heb momenteel nog geen inzicht in hoeveel er dat zijn, maar met een paar weken als ik alles heb gedemonteerd weet ik dit.
Emiel
Uiteraard moet er dan eerst worden geinventariseerd welke en hoeveel we nodig hebben. Ik wil ze dan ook op de de leidingen en slangen van mijn stuurbekrachtiging, en heb momenteel nog geen inzicht in hoeveel er dat zijn, maar met een paar weken als ik alles heb gedemonteerd weet ik dit.
Emiel
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
dan draai je em een keer los en vast en binnen een jaar is ie dan weer verroest. volgens mij kun je het beste deze nemen:
[img]http://www.groenclamps.nl/images/begin.18.jpg[/img]
de rechtse is van rvs
[img]http://www.groenclamps.nl/images/begin.18.jpg[/img]
de rechtse is van rvs
Laatst gewijzigd door Johan op di 28 okt 2003 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan, die afbeelding van jouw, waar komt die vandaan? Ook van Overtoom, of ergens anders? Beetje prijzen vergelijken
Heb inderdaad ook even bij overtoom gekeken:
http://webshop.overtoom.nl/is-bin/INTER ... 477&Image=
Dit zijn de normale alleen dan in RVS uitvoering.
[img]http://static.manutangroup.com/OIN/picts/ZO_A31001.jpg[/img]
Emiel

Heb inderdaad ook even bij overtoom gekeken:
http://webshop.overtoom.nl/is-bin/INTER ... 477&Image=
Dit zijn de normale alleen dan in RVS uitvoering.
[img]http://static.manutangroup.com/OIN/picts/ZO_A31001.jpg[/img]
Emiel
Laatst gewijzigd door Emiel op di 28 okt 2003 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
En in dit PDF bestandje kun je mooi het prijsverschil bekijken tussen normaal en RVS:
http://static.manutangroup.com/OIN/nl_NL/PDF/358.pdf
Emiel
http://static.manutangroup.com/OIN/nl_NL/PDF/358.pdf
Emiel
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
zoals aan de eigenschappen van de foto van johan te zien is
komen ze hier vandaan:
http://www.groenclamps.nl

http://www.groenclamps.nl
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
nice stuf, was ik ook van plan te gebruiken 

rvs is heel mooi alleen gaat snel kapot als het elke keer warm koud word
ik gebruikte ook rvs boutjes en moertjes voor mijn katvervangers nou als je je kat er weer onder wil hebben moet je ook gelijk nieuwe bouten mee nemen ze knappen zo af met het los draaien
ik gebruikte ook rvs boutjes en moertjes voor mijn katvervangers nou als je je kat er weer onder wil hebben moet je ook gelijk nieuwe bouten mee nemen ze knappen zo af met het los draaien
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
maar slangklemmen worden (hopelijk) geen 500 graden.Christian schreef:rvs is heel mooi alleen gaat snel kapot als het elke keer warm koud word
ik gebruikte ook rvs boutjes en moertjes voor mijn katvervangers nou als je je kat er weer onder wil hebben moet je ook gelijk nieuwe bouten mee nemen ze knappen zo af met het los draaien
nadeel van rvs is dat schroefdraad helemaal vastvreet als er rommel tussen komt.
Dat is het verhaal van brekende bouten op de uitlaat. Daarom gebruik je bij een uitlaat waarvan de tapeinden heel moeten blijven geen rvs maar koperen moeren. Halen bij de brezan.
Uitlaatklemmen doe je met gewoon stalen moeren, die breken toch steeds af en gebruik dab steeds een nieuwe klem.
Als je dan toch rvs wil gebruiken (een lambdasensor is vaak ook van rvs!) dan moet je voldoende kopervet ertussen smeren. Bij de lambdasensor niet teveel, want de sensor kan daar niet tegen.
Bij rvs slangenklemmen smeer je er ook wat vet in, niet echt als smeermiddel, maar het houd zand uit het inwendige.
Dat is het verhaal van brekende bouten op de uitlaat. Daarom gebruik je bij een uitlaat waarvan de tapeinden heel moeten blijven geen rvs maar koperen moeren. Halen bij de brezan.
Uitlaatklemmen doe je met gewoon stalen moeren, die breken toch steeds af en gebruik dab steeds een nieuwe klem.
Als je dan toch rvs wil gebruiken (een lambdasensor is vaak ook van rvs!) dan moet je voldoende kopervet ertussen smeren. Bij de lambdasensor niet teveel, want de sensor kan daar niet tegen.
Bij rvs slangenklemmen smeer je er ook wat vet in, niet echt als smeermiddel, maar het houd zand uit het inwendige.
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
- Locatie: zierikzee/goes (zeeland)
Emiel ben je al voorzien??? anders kan ik je wel helpen..... 
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Wist u dat deze gewoon bij de MEGA Praxis te koop zijn.
Aleen wil je echt goede klemmen hebben die druk kunnen houden.
Dan moet je opzoek naar Mikalor.
Bij Prinstechniek (even google) o.a. te koop, maar ERG duur.
Reken op een 5Euro perstuk EX.
Aleen wil je echt goede klemmen hebben die druk kunnen houden.
Dan moet je opzoek naar Mikalor.
Bij Prinstechniek (even google) o.a. te koop, maar ERG duur.
Reken op een 5Euro perstuk EX.
Verf valt er net zo hard weer af als je ze aandraait. En om nou die dingen in gemonteerde toestand te gaan spuiten lijkt me ook geen succes, word een kliederboel.jeroen.k schreef:Zwart dus?speedline schreef:Voor een mooie afwerking in dezelfde kleur spuiten als de slangen...Op zich wel een idee
Ik ga namelijk geen RVS slangenklemmen gebruiken...
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb er ook een godsvermogen aan rvs inzitten nu.
Ik heb ze gewoon bij de Brezan gehaald.
Maar reken op een mooi prijskaartje voor een GTT...
Ga maar na.
+-20 slangen maal 2 klemmen van 5-7Euro p/stk.
Plus nog wat extra klemmen (thermostaat, etc.)
.....
Maar het ziet er (in het begin...
) erg goed uit.
Ik heb ze gewoon bij de Brezan gehaald.
Maar reken op een mooi prijskaartje voor een GTT...
Ga maar na.
+-20 slangen maal 2 klemmen van 5-7Euro p/stk.
Plus nog wat extra klemmen (thermostaat, etc.)
.....
Maar het ziet er (in het begin...

Dit hangt wel van de kwaliteit af die je gebruikt.........als je het op plekken gaat gebruiken die erg warm worden moet je rvs 316i gebruiken.Christian schreef:rvs is heel mooi alleen gaat snel kapot als het elke keer warm koud word
ik gebruikte ook rvs boutjes en moertjes voor mijn katvervangers nou als je je kat er weer onder wil hebben moet je ook gelijk nieuwe bouten mee nemen ze knappen zo af met het los draaien
Weet alleen niet of je rvs slangenklemmen heb van 316i !?!?!
En Chris je moet eens proberen om ze van te voren met een anti vreet pasta in te smeren de bouten dat doen wij op ons werk ook