hallo
mijn koppakking was blijkbaar niet correct op de plaats gezet en vooral aan cylinder nr 3 was de verstevigingsring geplet waardoor er onder hoge druk koelvloeistof in de cylinder kwam, blijkbaar is die gaan pingelen(heb een phase1 dus) en dit veroorzaakt
kan dit gefikst worden? das een volledig bewerkte kop
[img]http://users.pandora.be/gtturbo/kop/kop-geraakt.jpg[/img]
5gtt kop geraakt, wat nu?
met spijt,maar de vuilbak is de enige optie nog,tja maat op zoek naar een andere culas en laten prepareren terug.
Valt nog wel te lassen lijkt mij. Hiero in de buurt zit een man die dat kan en doet. Gescheurde koppen last hij ook. Maar goed, groningen is ver weg voor de meesten 

There will be plenty of time to rest when your dead
kop is getuned ,en hij wil met dikke turbo gaan rijden,dan is die optie ook nie aan te raden.opnieuw bij die tuner gaan klagen,is pas nieuw culas en slecht gemonteerde pakking ,mag toch nie voor een zogezegde tuner(foefelaar)catrinus schreef:Valt nog wel te lassen lijkt mij. Hiero in de buurt zit een man die dat kan en doet. Gescheurde koppen last hij ook. Maar goed, groningen is ver weg voor de meesten
Hallo heren,
Gewoon laten lassen! Getuned of niet. Goed laswerk en een goede nabewerking leveren het gewenste eindresultaat. Dan kan er gewoon weer gereden worden met deze cilinderkop.
Eventueel uitliteren van de verbrandingskamers na reparatie kan noodzakelijk zijn maar is een kleine investering vergeleken met een nieuwe bewerkte kop.
Grtz,
Speedline.
Gewoon laten lassen! Getuned of niet. Goed laswerk en een goede nabewerking leveren het gewenste eindresultaat. Dan kan er gewoon weer gereden worden met deze cilinderkop.
Eventueel uitliteren van de verbrandingskamers na reparatie kan noodzakelijk zijn maar is een kleine investering vergeleken met een nieuwe bewerkte kop.
Grtz,
Speedline.
ZzZpeedie, dan heb ik nog een andere vraag. Ik heb hier nog een perfecte cilinderkop liggen die nog vrij jong is en ik had alle klepseals vervangen.
Alleen de jojo die eem zou moeten schoondraaien (dus 3-5 honderste) draaide er 3 tiende millimeter af!
Nu had Jeroen L. al gezegd dat ik de verbrandingskamers kon laten indraaien om weer op de orignele inhoud te komen. Alleen was dat wel weer 120 eur ofzo.
Kan ik dit dan ook zelf hobbyen door de kop dan af te dekken met een plexiglasplaat en vullen met een injectiespuit?
Alleen de vraag is dan waar haal ik het materiaal dan weg?
Alleen de jojo die eem zou moeten schoondraaien (dus 3-5 honderste) draaide er 3 tiende millimeter af!
Nu had Jeroen L. al gezegd dat ik de verbrandingskamers kon laten indraaien om weer op de orignele inhoud te komen. Alleen was dat wel weer 120 eur ofzo.
Kan ik dit dan ook zelf hobbyen door de kop dan af te dekken met een plexiglasplaat en vullen met een injectiespuit?
-
Heb zelf ook een tijdje koppen gereviseerd bij een revisiebedrijf, en wat Speedline al zegt: is gewoon te lassen.
Kan bij Bols en Kooijman in Tilburg. Doen al een jaar of 15 zon beetje al het alu laswerk in de regio.
Wordt eerst een stukje (handmatig)weggefreesd en dan dichtgelast.
Vervolgens handmatig de las bijgewerkt, en de kop gevlakt en klaar is klara.
Zal niet eens HEEL erg duur zijn....... 200 euro?
Kan bij Bols en Kooijman in Tilburg. Doen al een jaar of 15 zon beetje al het alu laswerk in de regio.
Wordt eerst een stukje (handmatig)weggefreesd en dan dichtgelast.
Vervolgens handmatig de las bijgewerkt, en de kop gevlakt en klaar is klara.
Zal niet eens HEEL erg duur zijn....... 200 euro?
-
Steven schreef:ZzZpeedie, dan heb ik nog een andere vraag. Ik heb hier nog een perfecte cilinderkop liggen die nog vrij jong is en ik had alle klepseals vervangen.
Dat indraaien heb ik zelf ook ooit gedaan bij een serie koppen. Werd gedaan met een speciale (halfbolvormige) frees. Waren alleen wel koppen met halfbolvormige verbrandingskamers, en een GTT kop heeft dat niet.
Mijns inziens is dit dus ook niet te doen op een freesbank.
Wat je wel kan doen is met een luchtfrees of dremel bij elke verbrandingskamer wat weghalen en daarna uitliteren. Leuk en ideaal is het echter niet.
monteer gewoon een dikkere koppakking.Steven schreef:Alleen de jojo die eem zou moeten schoondraaien (dus 3-5 honderste) draaide er 3 tiende millimeter af!
@ limburgio: dit is prima te lassen.
Als het alleen 'putjes' waren die niet in contact stonden met de verbrandingskamer,
dan had je ze nog wel uit kunnen krabben en vullen met kneedbaar alu,(araldite ofzo) daarna voorzichtig
een beetje vlakken met schuurpapiertje op een blokje.
Dat houdt prima.
Maar een van de putjes staat in contact met de verbrandingskamer en dan voldoet
kneedbaar alu niet meer.
Dus lassen.