ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Ivo
Über-Spammer

Lex schreef:Je kunt ook nergens meer rustig rijden :lol:
Ja en ik wilde gewoon rustig naar huis toe weet je nog....., maar hij begon :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Op de ene of andere manier geloof ik niet dat hij begon :wink:
Robert dB.

We hadden het gisteravond ook nog ff over die Chingshongcento's. Toevallig...

Wel van je kraantje afgebleven?
Ivo
Über-Spammer

@Haas, echtwaar ik was lui, en had geen zin om hard te gan rijden in die drukte, maarja als ivo wordt uitgedaagt...... >-)

@Robert, ja deze ronde wel, op 0.9 bar rijd ie gewoon lekker vlot.......toch... :wink:
Menno

Ivo8hoven schreef: @Robert, ja deze ronde wel, op 0.9 bar rijd ie gewoon lekker vlot.......toch... :wink:
wordt je niet helemaal schijtziek van dat geouwehoer met zo'n kraantje?

1 afstelling die altijd OK is lijkt me veel praktischer. Als je niet knalhard wilt heb je toch een rechtervoet die dat regelt?
rev it like a rental
Ivo
Über-Spammer

Ja soms wel, want je krijgt altijd een reactie van "was ie open of dicht" :lol:
Maar inprincipe wil ik mn blok een keer optimaal laten afstellen met de juiste spoeier, en IC, en dan gaan kijken op welke druk je het meeste rendement eruit kan halen....!!!
Zoiets als Job turbo zeg maar :wink:
-Ray-
Contacteer:

Menno schreef:
Ivo8hoven schreef: @Robert, ja deze ronde wel, op 0.9 bar rijd ie gewoon lekker vlot.......toch... :wink:
wordt je niet helemaal schijtziek van dat geouwehoer met zo'n kraantje?

1 afstelling die altijd OK is lijkt me veel praktischer. Als je niet knalhard wilt heb je toch een rechtervoet die dat regelt?
als ik op de snelweg rij, issie altijd dicht, dus max druk van 0.7 bar. als ik dan inhaal of wat ook, issie wel wat zuiniger dan bijvoorbeeld op 1 bar max afgesteld.

als ik ff wil knallen geven we dr een slinger aan, is de pret over ken die weer dicht. mooi systeem toch?
Immer wieder die verdammte Holländer
tom2turbo

kijk dat wil ik dus ook :wink:
Riël
Über-Spammer

Ik heb er dan een knopje voor. Normaal 0.7 bar, druk op de knop voor als je er echt niet langs komt 1 bar onder de klep. maarja, zo wil je niet blijven rijden, trouwens in de 1 en de 2 heb ik daar niet veel aan. Super trouwens, als je in de 5 zit en je drukt bij 150 eens op die knop, dan sleurt ie toch serieus hard door.

tom2turbo -> als je dat ook wil, moet je op de sloop eens zoeken naar een lpg-afsluiter of een andere electronich geregelde gas-afsluitklep. Deze zet je voor of achter de bleedvalve, als ie dicht is bleedt ie niets af, dus originele druk, zet je hem open, bleedt die af zoveel als de bleedvalve staat afgesteld. Simpel. Relais erbij, vrij knopje in je dash pakken en klaar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
clio_rally
Contacteer:

Sowieso mooi om meer knoppen in je dash te hebben! :lol:

Als de delta beetje opschiet moet erin komen:

-ALS (aan/uit)
-Overboost (aan/uit)
-Koeling (aan/uit)
-Programma schakeling (vier standen)

Nou ja, wordt toch een knip en plak dashboard, dus alles komt op nieuwe schakelaars. Zekering moeten ook op schakelaars komen, blijven toch bar weinig zekeringen over :D

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
limburgio

vorig weekend ff getest tegen een willi met 150pk, ik met m'n 5je (geprepareerd) op 800gram ernaast tegen 140 in 5de, dan allebei terug naar 4 gegooit en plankgas! wel ik verschoot, bleef mooi gelijk tot aan de 200, toen moest ik remmen voor vrachtewagen voor me
Florus

limburgio schreef:vorig weekend ff getest tegen een willi met 150pk, ik met m'n 5je (geprepareerd) op 800gram ernaast tegen 140 in 5de, dan allebei terug naar 4 gegooit en plankgas! wel ik verschoot, bleef mooi gelijk tot aan de 200, toen moest ik remmen voor vrachtewagen voor me
Ik wil het ook wel eens tegen je proberen met m'n williams :lol: :lol: hehehe :D
limburgio

no prob, die williams zen motor is ook geprepareerd, cylinders, bussen, nokkenassen, enz... enkel zen ecu was binnen bij kempower, als die terugkomt heeft die willie 200pk :worship:
nu schat hij 150pk toen hij tegen me getrokken had, maar kwil gerust eens tegen een andere willie trekken ;-) 400m in 13.68 op 1.1bar :wink:
Edwin16v
Contacteer:

limburgio schreef:no prob, die williams zen motor is ook geprepareerd, cylinders, bussen, nokkenassen, enz... enkel zen ecu was binnen bij kempower, als die terugkomt heeft die willie 200pk :worship:
nu schat hij 150pk toen hij tegen me getrokken had, maar kwil gerust eens tegen een andere willie trekken ;-) 400m in 13.68 op 1.1bar :wink:
Ik wil het ook wel een keer proberen hoor :D :D :D
Florus

limburgio schreef:no prob, die williams zen motor is ook geprepareerd, cylinders, bussen, nokkenassen, enz... enkel zen ecu was binnen bij kempower, als die terugkomt heeft die willie 200pk :worship:
mmmm toch maar een keer proberen
Williams:179pk/6300rpm op ....bar :lol: :lol:
Riël
Über-Spammer

Ja? Ik ook :):) tót 200 dan, harder loopt ie niet aangezien ik dan al 6750 toeren draai in de 5
limburgio

tuurlijk wil ik wel ins proberen tegen een willie met +170pk, maar dan ga ik ook ff druk op schroeven he, toen tegen die willie was op 800gram, dus had ik toen 1.1bar had ik wel voorsprong genomen denk ik, turbo wordt regelbaar tot 1.5 bar, ben aant wachten op m'n T28 :worship: maar kwil ins een sprint tegen een willie doen stilstaand vertrekken ;-) misschien in utrecht als m'n koppakking in orde is, heb nu een reinz pakking gehaald, lekker alpine materiaal :worship:
Riël
Über-Spammer

wtf is 800 gram?
Alleycat
Contacteer:

hahahaha gaspedaaldruk???
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Coke in de kofferbak? ;)
Tom
Moderator
Car: MB

jij komt zeker uit Oss :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Dat wel, maar ik heb er een gastank achterin liggen! ;)
RENESI

GTT5 VS Porsche Turbo 944

De jongens van de garage naast me werk hebben me altijd al uitgedaagd om tegen zijn Porsche Turbo te sporten. Voor de duidelijkheid het is een 944 Turbo, bouwjaar 1985. Hij heeft het hele blok gereviseerd
(staat nog geen 10.000 KM op). De Turbo druk is wat opgeschroefd en de intercooler hebben ze aangepast.
Ze hebben altijd al lopen roepen dat ik het van leven niet bij zou kunnen houden.
De Porsche Turbo moet geschat worden op 250 PK zeiden ze. Wat ik uiteraard best geloofde.
IK zei dat ik de uitdagiging wel aandurfde waarna ze me voor gek verklaarde.
IK wou wel eens zien hoe zo'n ding weg blies.
Helaas was het wegdek nat. Wat er voor zorgde dat ik tot in zijn vier wielspin had :D. Ondanks dat ben ik hem minstens tot de 120 voor gebleven.
We hebben 3 keer gesprint over een stuk van ongeveer 200 meter. En ik bleef hem elk keer voor (een wagen lengte dan he)
Door zijn achterwiel aandrijving had hij helemaal geen wielspin. Dus ik wil wel eens een keer met droog weer proberen. Dan moeten ik hem zeker pakken.
Maar nu geloven ze wel GTT :D :worship:
Ivo
Über-Spammer

Heeeel erg wijs....... :wink:

Das pas lache als je van die wise guys pakt .... :)
Merijn
Über-Spammer

Ik heb ook al eens een oud collega (vrouwelijk) in d'r Porsche 944 S2 afgetroefd in mijn oude GTT! :) Heerlijk! Eerst een grote mond, maar naderhand was het allemaal niet zo leuk meer. ;)

Een S2 is overigens niet zo snel als een Turbo.
RENESI

Ik had verwacht dat dat ding ging op stijgen. Maaar dat viel allemaal wel mee. :smoke:
Merijn
Über-Spammer

Op papier is die Porsche bijna 2 seconden sneller naar de 100 km/h dan de GT. :) Goed gedaan, Rene! :worship:
RENESI

Merijn schreef:Op papier is die Porsche bijna 2 seconden sneller naar de 100 km/h dan de GT. :) Goed gedaan, Rene! :worship:
ah das leuk om te horen.Ik wil het nog wel eens tegen een Impreza op nemen. Daar ben ik wel benieuwd naar
limburgio

voor de mensen die niet wisten wat 800 gram is, gewoon ff nadenken, 800gram=0.8 kilo, turbodruk misschien????? :lol:
Bram (vospower)

:s beetje weird :lol:
frank_williams

limburgio schreef:voor de mensen die niet wisten wat 800 gram is, gewoon ff nadenken, 800gram=0.8 kilo, turbodruk misschien????? :lol:
dan vraag ik me als turbo-leek toch af waarom iedereen zich hier dan uitdrukt in bar ipv. kilo/gram... (S)
Marcel B.

limburgio schreef:voor de mensen die niet wisten wat 800 gram is, gewoon ff nadenken, 800gram=0.8 kilo, turbodruk misschien????? :lol:
zo kan je dat niet zeggen
Don't walk the grass... smoke it
Marcel J.

Misschien dat het wel heel logisch is om het zo te omschrijven (Y)
Menno

1 bar = 1kg/cm2
als je lui bent kort dat je dat gewoon af tot 1 kg. 't klopt natuurlijk niet, maar is best te begrijpen :)
rev it like a rental
Marcel B.

Dat wel maar ik wilde gewoon ff moeilijk doen en geleerd over komen :)
Don't walk the grass... smoke it
Gesloten