Nurburgring
Vraag, wie van jullie heeft op de Nurburgring gereden? Ik ben van plan om er ook een keer gas te gaan geven maar ik vraag me af hoe de slijtage van de auto is na een rondje planken
:):):) (Banden, remmen, schokbrekers, stoelen enz)

Tjah het slijt misschien wat sneller, maar of het nou merkbaar is...banden zul je het snelst merken (en je benzine peil
). Maar je stoelen ofzo natuurlijk niet, tenzij je de vangrail opzoekt misschien.
Er zijn hier wel een redelijk aantal mensen op de ring geweest. Er is ook al eens een uitstapje gemaakt naar de ring (of meerdere zelfs?)...

Er zijn hier wel een redelijk aantal mensen op de ring geweest. Er is ook al eens een uitstapje gemaakt naar de ring (of meerdere zelfs?)...
Is het misschien een idee om een keer met een grote groep daarheen te rijden? Is wel lachen al die Renaultjes over de ringJasper16v schreef:Tjah het slijt misschien wat sneller, maar of het nou merkbaar is...banden zul je het snelst merken (en je benzine peil). Maar je stoelen ofzo natuurlijk niet, tenzij je de vangrail opzoekt misschien.

Die foto met gecrashte wagens geeft ook veel hoopJasper16v schreef:Bovenaan in het menu FORUM => SEARCH
suc6

Thnx for the advise!
Greetz Bennie
-
- Moderator
- Car: MB
zo zo. Rob en ik zijn vandaag even een dagje naar de ring geweest. We zijn met mijn auto gegaan. Was erg leuk en ook lekker gereden. Eerst één ronde maar toen vond ik het toch wel erg leuk en hebben we nog een rondje gemaakt. De tweede al een stuk harder, maar het blijft oppassen als je de "weg" niet kent.
Daarna nog even staan kijken ergens langs de baan en toen reed er iemand een Xsara total loss. Was ook wel apart om te zien gebeuren
komen nog een paar fotokes aan
Daarna nog even staan kijken ergens langs de baan en toen reed er iemand een Xsara total loss. Was ook wel apart om te zien gebeuren

komen nog een paar fotokes aan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
Tja, ik weet niet ofdat je daar verzekerd bent. Je moet gewoon blijven opletten. Tis iig erg vet kan ik je zeggen en het is ook best verslavend (je zou wel kunnen blijven rijden).
Verder nog wat nieuws gezien.
nieuwe astra (ongecamoufleerd)
nieuwe golf (ongecamoufleerd)
nieuwes SLK (gecamoufleerd en was flink aan het gassen op de ring)
nieuwe ML (ook gecamoufleerd en gespot net naast de ring)
nog een beetje gecamoufleerde SL..(500 ofzo). Die was effe stevig aan het testen. Op het rechte stuk reden wij op een geven moment ongeveer 180 en die gast liep uit en was flink aan het sturen van links naar rechts. Was echt vet om te zien, zo'n glijdende Mercedes bij 200 km/u
Verder heeft de clio het erg goed gedaan vind ik. Wegligging was ook wel ok
(kw verlaagd)
Verder nog wat nieuws gezien.
nieuwe astra (ongecamoufleerd)
nieuwe golf (ongecamoufleerd)
nieuwes SLK (gecamoufleerd en was flink aan het gassen op de ring)
nieuwe ML (ook gecamoufleerd en gespot net naast de ring)
nog een beetje gecamoufleerde SL..(500 ofzo). Die was effe stevig aan het testen. Op het rechte stuk reden wij op een geven moment ongeveer 180 en die gast liep uit en was flink aan het sturen van links naar rechts. Was echt vet om te zien, zo'n glijdende Mercedes bij 200 km/u
Verder heeft de clio het erg goed gedaan vind ik. Wegligging was ook wel ok

de nordschleife geldt als openbare weg (je ziet er zelf touringcars rond rijden..serieus dus)
in principe ben je dan verzekerd.
maar als jij zegt:ik ben ter hoogte van de Föchsrogre op de Nordschleife de vangrail in gedenderd en heb daarbij die auto beschadigd die mij inhaalde... tja dan wordt het moeilijk
en vergis je niet in de ring...elke week wel ongelukken en niet altijd met fijne afloop
in principe ben je dan verzekerd.
maar als jij zegt:ik ben ter hoogte van de Föchsrogre op de Nordschleife de vangrail in gedenderd en heb daarbij die auto beschadigd die mij inhaalde... tja dan wordt het moeilijk

en vergis je niet in de ring...elke week wel ongelukken en niet altijd met fijne afloop
-
- Moderator
toen wij net wilde rijden was er een ongeluk gebeurd en mochten we niet de ring op, later dus die xsara total loss. En zo gebeuren er elke dag verschillende dingen denk ik.
En idd, vergis je niet!! Er zitten een paar linke knikjes in. Met name de heuvelachtigheid (en de lift die daar uit voort komt) zijn er veraderlijk
En idd, vergis je niet!! Er zitten een paar linke knikjes in. Met name de heuvelachtigheid (en de lift die daar uit voort komt) zijn er veraderlijk
-
Ja en reken er dan ook nog op dat je schade aan het circuit maakt en dus ook gulzig moet dokken!
-
- Moderator
- Car: Megane
gaaf hoor 

-
- Moderator
robclio16V schreef:Het was inderdaad erg gaaf, volgende keer rijd ik.![]()
Ik ben benieuwd naar de foto's.
de foto's zullen denk ik niet meer on-line komen vandaag

Enne, ik hoor het wel wanneer je van plan bent te gaan

-
En dan laat het mij ook maar weten!!
-
In November kan het nog, daarna gaat de ring dicht tot???februari???maart??
-
Mm, das wel heel snel, kzal eens kijken.
Zorg wel dat je er niet te vroeg bent. Afgelopen zondag ging de ring pas om 13.30 uur open ivm plaatselijke ijsvorming.
Zorg wel dat je er niet te vroeg bent. Afgelopen zondag ging de ring pas om 13.30 uur open ivm plaatselijke ijsvorming.
-
Goeie signature!!!!!! 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
daarom weet ik van mezelf dat ik het niet moet doen.Rory schreef:Eingelijk zou ik het ook weleens ooit willen doen, maar ben zo bang dat ik mn eigen weer eens te ver laat gaan en mn wagen reduceer tot een hoopje metaalIncl. mezelf dus
kijken kan ook leuk zijn....
En als jullie zondag gaan gaan er meer mee van de FNO??? Ik wil wel maar alleen kijken dan.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport