Schade gereden met de 19...

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
jeroen.k

Net een schade gereden met mijn 19...ongelukkige ontmoeting met een Peug 205...

Ik reed in een bocht en in die bocht zit een weg van rechts...maar deze weg heeft geen voorang, heeft dik verhoogde stoeprand....volgens een oog-getuige reed ik te hard, maar volgens mij reed ik niet harder dan 50 (hooguit 55)...en die peug rijdt rustig de weg op...ik probeer te remmen raak in een slip en het lijkt alsof ik de auto net ontwijk...(rij op dat moment door het slippen dus al op de verkeerde weghelft) stuiter ik net iets terug op de stoeprand waardoor ik net tegen het puntje van zijn neus uit kom...resultaat een mooie striping op mijn auto! :@

Foto's...

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/schade1.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/schade2.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/schade3.jpg[/img]

Waarschijnlijk gaat de auto nu dus in onderdelen weg...zijnde...

Motor, uitlaat, verlagingsveren, velgen, sportstuur+naaf en alles wat verder bruikbaar kan zijn...
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Da's klote man! :(
Bas Blue Sport

`t Is wel een unieke striping, maar `t is en bijft zonde.

RIP :worship:

Sterkte met het afscheid
Bart V

Dat is zeker vervelende schade. Is niet echt makkelijk om dat zijscherm te herstellen.

Ik heb overigens een strak rechter deurtje liggen in jouw kleur, hoeft niet veel te kosten. Mischien interessant als je de auto in 1 stuk gaat verkopen. Denk dat je er in delen niet veel voor gaat vangen omdat het geen 16V is.

Gr Bart
Ollie

Balen man, ziet er minder uit :(

Maar waarom meteen deze drastische conclusie ?
Tom
Moderator
Car: MB

balen zeg,

maar jij was dus niet fout, das beter !!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

jeroen.k schreef:Net een schade gereden met mijn 19...ongelukkige ontmoeting met een Peug 205...

Ik reed in een bocht en in die bocht zit een weg van rechts...maar deze weg heeft geen voorang, heeft dik verhoogde stoeprand....volgens een oog-getuige reed ik te hard, maar volgens mij reed ik niet harder dan 50 (hooguit 55)...en die peug rijdt rustig de weg op...ik probeer te remmen raak in een slip en het lijkt alsof ik de auto net ontwijk...(rij op dat moment door het slippen dus al op de verkeerde weghelft) stuiter ik net iets terug op de stoeprand waardoor ik net tegen het puntje van zijn neus uit kom...resultaat een mooie striping op mijn auto! :@

Foto's...

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/schade1.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/schade2.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/schade3.jpg[/img]

Motor, uitlaat, verlagingsveren, velgen, sportstuur+naaf en alles wat verder bruikbaar kan zijn...
Voorrang gaat voor snelheid toch ??? DIRK WAAR BEN JE ??
jeroen.k

Mwaa...drastische conclusie...wil ik de auto kunnen verkopen had ik eerst 2 aandrijfassen moeten vervangen, thermostaat is sinds 3 dagen stuk, tankvlotter is stuk, remsysteem moet goed ontlucht worden...dus hoop kosten plus de schade die al op de auto zat is hij bij verkoop niet veel meer waard...schade-bedrag plus een leuk prijsje voor die onderdelen is dan altijd nog meer denk ik dan :)

Bart..mocht hij toch gerepareed worden hou ik die deur in de gaten ;)

Ennuh...tis idd geen 16v, maar een Devil-uitlaat (past onder elke niet 16v), verlagingsveren, en de motor (GTE ;) ) moeten toch wel wat op kunnen brengen :)
jeroen.k

@ Matthijs....dat dacht ik dus ook :) Mn vader heeft op Exact dezelfde manier ook een aanrijding gehad daar...alleen regende het toen heel hard en reed mn vader minimaal 65/70 (hoef je in mijn auto niet eens bij droog weer te proberen) en die krijg ook gelijk :)
Anonymous

jeroen.k schreef:@ Matthijs....dat dacht ik dus ook :) Mn vader heeft op Exact dezelfde manier ook een aanrijding gehad daar...alleen regende het toen heel hard en reed mn vader minimaal 65/70 (hoef je in mijn auto niet eens bij droog weer te proberen) en die krijg ook gelijk :)
Als je nee hebt kunt je in deze gevallen vaak geen ja meer krijgen helaas :(
jeroen.k

Matthijs schreef:
jeroen.k schreef:@ Matthijs....dat dacht ik dus ook :) Mn vader heeft op Exact dezelfde manier ook een aanrijding gehad daar...alleen regende het toen heel hard en reed mn vader minimaal 65/70 (hoef je in mijn auto niet eens bij droog weer te proberen) en die krijg ook gelijk :)
Huh hoe bedoel je? :s

EN idd...DIRK!!!!! :D
Anonymous

Matthijs schreef:
OMdat er een getuige is geweest die zegt dat als je rustiger had gereden omdat hij dacht dat je toch echt te hard reed vaak gezien wordt al bewijs... :(
jeroen.k

Wat ik begrepen heb wordt dit vaak weggewuifd omdat met het blote oog niet valt te zien of iemand te hard reed of niet...daarbij ontken ik te hard gereden te hebben (kijk niet continu op mn km-teller, maar weet zeker dat ik max. 55 reed, maar volgens mij nog niet eens...) En voor de verzekeringsmaatschappij is snelheid niet zo van belang volgens mij en voorrang wel...en die man had me makkelijk op tijd kunnen zien...
Dirk (CRX)

Jaja, ben ik dan.. sorry was effe in gesprek met mijn moeder.. krijg je dat..

Net effe gelezen, maar geen voorrang verlenen staat altijd en immer boven te hoge snelheid rijden.. zeker met zoiets als 5km/h.. mocht je nu echt BELACHELIJK hard gereden hebben hoeft de tegenpartij vanaf die kant geen verkeer te verwachten.. maar goed.. niet ter zake..

Gewoon aansprakelijk stellen die hap... Heb je RB (Rechtsbijstand) op je verzekering? Zo ja, inschakelen.. zo nee? Contact mij en ik kan wel effe een conceptbrief voor je inelkaar timmeren qua deugdelijke aansprakelijkheidsbrief..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
jeroen.k

Heb Rechtsbijstand (als ik het goed heb) en mn tussenpersoon regelt altijd alles, dus is even afwachten...
-=Chuckie=-
Contacteer:

Succes man (Y)
Robert Turbo

Als je hem in onderdelen verkoopt, wil ik je motorkap wel kopen.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

baluh man suc6 met afwikkeling
jeroen.k

RobertR19 schreef:

Als je hem in onderdelen verkoopt, wil ik je motorkap wel kopen.
Weet je dat zeker? Ding zit onder de deuken...kun je er beter 1 van de sloop trekken denk ik...mocht ie in onderdelen weggaan mag je zo'n krater van een motorkap wel hebben...

Net bij de schade-expert geweest...2000 euro schade...oftewel totall-loss!

Ook even bij de tegenpartij geweest om de schade-formulieren te regelen...heeft ie in ene wel veel praatjes...ik had mn auto moeten laten staan (en de weg blokkeren zeker) en ik had me niet voorgesteld (ok vergeten, ik was ook niet echt vrolijk ofzo) en vervolgens was ik zomaar weg-gereden volgens hem. Terwijl we afgesproken hadden dat ik vandaag langs zou komen met een schade-formulier...maar ja, moet voor de verzekering niks uitmaken lijkt me...enige echt nare is dat hij beweert dat hij al half op de weg stond (en de getuige met hem) en dat ik hem al zag toen hij de weg nog niet op was gedraaid...hoop dat het allemaal correct afgehandeld word en ik dus gewoon mn geld krijg...

Ook raar is dat die pipo me wel 100 euro aanbiedt voor de schade :lol: Eigenlijk bekend die dan al een beetje schuld...maar ja...ik blijf maar even hopen...
Bart V

Dan krijg je dagwaarde met behoud van voertuig terug. Dat was bij mijn 19 16V uit 1990 met 145.000 op de teller 750 euro, wel met behoud van de auto dus. Hou je hart maar vast. Maar alles wat jij krijgt is mooi meegenomen, aangezien hij toch in delen weg gaat.

Wat ik hier overigens van geleerd heb is DAT JE JE OUDE BARREL MOET LATEN TAXEREN. Vooral al mooie strakke gtt'tjes, maar ook clio's. Ze zijn stuk voor stuk geen reet waard voor de verzekering, en je krijgt dus nooit wat hij daadwerkelijk waard is als hij totall loss verklaard word. Voor 90 euro kan je hem laten taxeren zoals hij echt is, en dan krijg je tenminste de rieele waarde voor de auto als hij totall loss is. Mijn volgende 19 word meteen getaxeerd als hij uit de garage komt :)

Gr Bart
Ivo
Über-Spammer

Zonde joh van je 19...., rijd ie nog wel, of moet je nu die 16V versneld afbouwen....?
jeroen.k

Hij rijdt nog gewoon...op zich is de schade niet gigantisch..alleen zo.n zijscherm is veel spuit en plamuurwerk...
FrankR19

heeft ie in ene wel veel praatjes

Dat hebben ze altijd als ze schuldig zijn en denken met een getuigenverklaring hun no-claim te kunnen redden. Gewoon voet bij stuk houden, dat jij voorang had. Hij kan altijd al half op de weg zitten, ook als ie 5 meter voor je op de weg draait. Hij is gewoon schuldig, moet ie maar niet denken ff snel de weg op te draaien als er iemand aan komt.
Ik kan altijd erg boos worden om dit soort dingen, omdat je zelf nog genaaid kan worden door dat een ander keihard staat te liegen! :evil:

Maar goed, in ieder geval suc6 (Y)
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

das een lelijke striping,is het nog een beetje weg te werken of moeten er andere deuren in?

In iedergeval sterkte met de reparatie.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Jeroen RS
Contacteer:

FrankR19 schreef:
heeft ie in ene wel veel praatjes

Dat hebben ze altijd als ze schuldig zijn en denken met een getuigenverklaring hun no-claim te kunnen redden. Gewoon voet bij stuk houden, dat jij voorang had. Hij kan altijd al half op de weg zitten, ook als ie 5 meter voor je op de weg draait. Hij is gewoon schuldig, moet ie maar niet denken ff snel de weg op te draaien als er iemand aan komt.
Ik kan altijd erg boos worden om dit soort dingen, omdat je zelf nog genaaid kan worden door dat een ander keihard staat te liegen! :evil:

Maar goed, in ieder geval suc6 (Y)
ik heb altijd een wegwerpcamera in de auto liggen zodat ik ff foto's kan maken. als je dan een foto maakt van de situatie kunnen ze je nooit een oor aannaaien door de situatie te verdraaien

Blijft altijd klote als je schade hebt! succes ermee
Laatst gewijzigd door Jeroen RS op do 16 okt 2003 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
bartuitlauwe
Contacteer:

Balen voor je.

Sterkte ermee.

(gaat de auto nu in onderdelen weg?)
jeroen.k

chris-r19 schreef:das een lelijke striping,is het nog een beetje weg te werken of moeten er andere deuren in?

Als het alleen andere deuren waren zag ik geen probleem :) Maar ik heb een 3-deurs he..dus zijscherm kapot...die zijn vrij prijzig en behoorlijk gelast zeg maar...

Waarschijnlijk gaat hij in onderdelen...maar eerst de verzekering afwachten...
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

jeroen.k schreef:
chris-r19 schreef:das een lelijke striping,is het nog een beetje weg te werken of moeten er andere deuren in?

Als het alleen andere deuren waren zag ik geen probleem :) Maar ik heb een 3-deurs he..dus zijscherm kapot...die zijn vrij prijzig en behoorlijk gelast zeg maar...

Waarschijnlijk gaat hij in onderdelen...maar eerst de verzekering afwachten...
echt balen dus...

nogmaals veel sterkte
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
MissKiss
Contacteer:

Echt zwaar klote altijd kut zulk soort dingen.

Hoop iig dat het een beetje mee gaat vallen mbt de verzekering (voor zover je het een meevaller kan noemen)

En anders iig succes met het verkopen van de onderdelen!
jj

heeeel erg kut man
kunnen we het er niet uit WASSEN hahah
kom morgen ff bij me langs
Mrtn
Car: R5GTT

Sjeemig wat zonde :( Lijkt wel of het ongeluk je volgt sinds je de 16V hebt. Als het met de 16V maar beter gaat allemaal :wink:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Idd Maarten...de auto lijkt te voelen dat hij weg gaat ofzo... :s Blijft maar gebreken vertonen en dan dit ook nog eens... :(

Hopelijk met de 16v alleen maar voorspoed! :D Nou ja, het blijft toch renault...dus zal wel niet! :lol:

Gisteren eindelijk een compleet schade-formulier in kunnen leveren bij mn tussenpersoon dus nu even afwachten :)
Tazzman

Jeroen,

Hoe gaat het nu met je 16V dan?
jeroen.k

Morgen de hele dag vrij dan ga ik het blok eruit klussen (heb alleen geen hulp...dus wordt flink beunen in mn eentje...) dan kan de startmotor naar het revisie-bedrijf en dan hopelijk op tijd het blok binnen dat ik zaterdag het nieuwe blok kan inbouwen! :)
Tazzman

Vervang je ook meteen de koppeling etc?
Plaats reactie