[GTT] kan het carter onder de auto uit?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Matijs
Contacteer:

Na wat uurtjes in een berg pagina's searchresultaten te hebben doorgebracht ga ik het toch maar gewoon vragen:

Als je een GTT op een brug zet, kan je dan het carter er onderuit krijgen om de drijfstanglagers te inspecteren? Of krijg je de carterpan niet langs het subframe, of is het misschien zelfs al niet mogelijk om bij alle boutjes te komen?
canonballman

Heb het nooi gedaan, maar moet volgens mij heel goed mogelijk zijn.

Desnoods de rv motorsteun los en de motor iets op krikken/takelen.
canonballman

en nog een tipje:

Als je ze TOCH controleert, vervang ze dan meteen. Is niks meer werk, en je speelt op zeker. Drijfstanglagers zijn toch al zwaar belast.

En duur zijn ze niet, enkele tientallen euros.
Matijs
Contacteer:

canonballman schreef:Heb het nooi gedaan, maar moet volgens mij heel goed mogelijk zijn.

Desnoods de rv motorsteun los en de motor iets op krikken/takelen.
Ja zoveel wist ik ook al :p :lol:

Maareh krikken of takelen terwijl de auto op de brug staat, hoe ga ik dat doen dan?

En lagers vervangen was wel al het plan ja, maar daar heb ik nu even geen geld voor wegens de andere kosten die ik al moet maken om de auto uberhaupt door de APK te krijgen. Ik wil alleen even zeker weten dat de boel niet binnen een week vastloopt als ik eenmaal ga rijden. Want dan wacht ik nog wel wat langer en doe ik het in een keer goed...
Vervangen doe ik in ieder geval zodra ik weer geld heb.
Ik heb alleen geen zin om het hele blok eruit te takelen om een paaar van die stomme lagertjes te vervangen.
Menno

yeps, kan er zo onderuit. Wel ff voor nieuwe afdichtingen zorgen (en lagers vervangen :) )
rev it like a rental
Matijs
Contacteer:

Okeej, dan gaan we dat eens even proberen (Y)
Anonymous

Je zal ws wel je deksel eraf krijgen met een beetje werk. Maar heb je al is gedacht hoe je er m weer opkrijgt? Denk aan, niet vetvrij kunnen krijgen, pakking blijft slecht zitten enz enz. Word nooit dicht naar mijn mening. Iig succes. :)
canonballman

Oftewel: Niks controleren!!

Gewoon rustig aan met de turbodruk en hoge toerentallen de komende maand(en).

En dan, als je je beurs weer hebt gevangen (uitzuiger! :wink: ) in 1 keer een nieuw setje lagers inzetten.
Daarna kun je gaan schroeven en trappen!
canonballman

stephan schreef:Je zal ws wel je deksel eraf krijgen met een beetje werk. Maar heb je al is gedacht hoe je er m weer opkrijgt? Denk aan, niet vetvrij kunnen krijgen, pakking blijft slecht zitten enz enz. Word nooit dicht naar mijn mening. Iig succes. :)

Nou, dat zal niet zon heel groot probleem zijn.

Motor goed warmrijden, en dan olie aftappen (uitkijken: HOT). Dan zodra je de carterpan vast kunt pakken de pan eronder uit.

Dan het zaakje een nacht uit laten lekken.
Matijs
Contacteer:

beurs? die krijg ik al jaren niet meer :s

Iedereen bedankt voor de info in ieder geval :)
Anonymous

canonballman schreef:
stephan schreef:Je zal ws wel je deksel eraf krijgen met een beetje werk. Maar heb je al is gedacht hoe je er m weer opkrijgt? Denk aan, niet vetvrij kunnen krijgen, pakking blijft slecht zitten enz enz. Word nooit dicht naar mijn mening. Iig succes. :)

Motor goed warmrijden, en dan olie aftappen (uitkijken: HOT). Dan zodra je de carterpan vast kunt pakken de pan eronder uit.

Kan, blijft prutsen.
gille
Contacteer:

stephan schreef:
canonballman schreef:

Kan, blijft prutsen.
als ik elke keer dat ik de lagers vervang of pakking carterpan vervang de motor eruit neem ben ik stinkend rijk van de uren die ik kan rekenen met een motor te takelen,en dit om een carterpan los te nemen,wat een half uurtje werk is.
zoals cannonbalman zegt,nachtje laten uitlekken,en dan is er geen sprake van prutsen.
canonballman

stephan schreef:
canonballman schreef:

Kan, blijft prutsen.

Je gaat mij niet een prutser noemen he!! :( :wink:

Ik snap ook wel dat als je het blok eruit haalt, op zn kop zet/legt je dan makkelijker het spul vervangt, maar om er nou een hele motor voor uit te halen.........

Ik doe het niet, heb het nooit gedaan, enkele keren op eerdergenoemde wijze, en is altijd goed gegaan dwz geen lekkages.

Maar iedereen is vrij om te doen wat ie wil!
Plaats reactie