welke autoradio ?

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Floris schreef:mooi ding hierboven... bij de ALDI verkopen ze autoradio's voor 90 pleuro's, die ook MP3 kunnen afspelen... kwaliteit is denk ik echter ver te zoeken... (maarja, wat boeit het ook..)
welk merk floris?? Als het medion is dan kan je je er flink in vergissen. Dat is in duitsland wel een redelijk merk. hier alleen onbekend.
Thierry

Ik ben gister nog ff in een audiozaak geweest waar ze veel alpine verkopen. Ik was nog niet zo bekend met het merk, maar ik moet zeggen dat ik er al serieus over nadenk om alpine spul aan te schaffen. Vooral die zilverkleurige boxen zijn zeer mooi. Ik moet wel zeggen dat ik de radio's kwa uiterlijk wat minder vind, maar kwa geluid zijn ze volgens mij wel een van de beste (4x60W).
Tom
Moderator
Car: MB

ik heb deze nu een ruime week in de auto zitten. Erg fijn apparaatje kan ik je zeggen. En die 4x60w heb je alleen wat aan als je geen versterkers gebruikt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Thierry

Tom schreef:
ik heb deze nu een ruime week in de auto zitten. Erg fijn apparaatje kan ik je zeggen. En die 4x60w heb je alleen wat aan als je geen versterkers gebruikt.
Ik ga dan alleen een versterker nemen om mn sub aan te sturen, voor de andere boxen is da niet nodig.
Dirk (CRX)

Dat is echt wel nodig.. de radio trekt echt hogere volumes niet.. en 60w komt er echt never nooit niet uit hoor..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Mr.A
Contacteer:

Wat vinden jullie van de

Clarion DB 538 RMP

Deze is in de aanbieding voor 249 pleuros bij Automat :) Het leek me wel een goeie radio, iemand hier ervaringen mee ?
Mr.A / Alrik is in bezit van een blauwe Renault Clio RSi Longchamp uit 1997 !
Mr.A
Contacteer:

niemand? :)
Mr.A / Alrik is in bezit van een blauwe Renault Clio RSi Longchamp uit 1997 !
-Ray-
Contacteer:

leg 50 euro bij en koop die Pioneer met MP3, die is als een van de beste getest voor de "low-budget" MP3 players :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Marc

De DEH-P6400R is nu bij Correct Rotterdam im sonderangebot! voor 199,- ex btw, dus dat is nog geen 240,-:

[img]http://www.vangelderenhifi.nl/media/DEH_P6400R.jpg[/img]

Cheers 8)
marco

[img]http://www.letsbuycaraudio.com/dbImages ... Pic411.jpg[/img]

Deze heb ik dus net nieuw,is dus de mp3 versie.Tis de pioneer DEH-7400mp.En ik moet zeggen het ding speelt super.Is dus een echte aanrader.Ik heb ervoor betaald 359€

greetz marco
limburgio

kheb ook altijd pioneer gehad, als je een hele muziekinstallatie gaat inbouwen zou ik pioneer aanbevelen, kun je enorm veel mee affilteren an regelen! abnormaal veel. dit gecombineer µd met lanzar materiaal klinkt GODDELIJK
John B
Contacteer:

Gecko298 schreef:
Dirk (CRX) schreef: en Sony, waarom niet? je hebt 1 goede serie van sony.. die C90.. die klinkt wel zwaar okay.. de rest is troep.. geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen..
mmmmmmmm........mag toch echt niet klagen hoor.
komt zat MOOI geluid uit (Y)
K*T K*T na +/- 6 jaar goede dienst ga ik ook maar eens kijken naar een nieuwe radio........hij begint raar te doen.
dus ook maar eens naar tip van de kenners kijken :D :D
Dirk (CRX)

limburgio schreef:kheb ook altijd pioneer gehad, als je een hele muziekinstallatie gaat inbouwen zou ik pioneer aanbevelen, kun je enorm veel mee affilteren an regelen! abnormaal veel. dit gecombineer µd met lanzar materiaal klinkt GODDELIJK
Sorry maar dan heb jij nog nooit een goddelijke installatie beluisterd.. Lanzar is tegenwoordig NIETS meer.. qua speakers niet, amps niet, subs niet.. nope, nada.. JUNK.. en voor redelijk gebruik is zo'n Pioneer HU wel okay, maar GODDELIJK? NAH..

Binnenkort WEER nieuwe versterkers in mijn auto in combinatie met ander composet:

GENESIS DualMono's op een Realite composet (zijn er slechts 10 gemaakt)..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Ron RS

Marc schreef:De DEH-P6400R is nu bij Correct Rotterdam im sonderangebot! voor 199,- ex btw, dus dat is nog geen 240,-:

[img]http://www.vangelderenhifi.nl/media/DEH_P6400R.jpg[/img]

Cheers 8)

Heb ik vandeweek gekocht voor in de twingo,is echt een mooi ding klinkt ook goed. :D
Thierry

Ik ben vanmiddag ook eens wezen kijken naar een fatsoenlijke autoradio en ik denk dat ik 1 van de volgende 2 ga nemen:

Deze met active black panel:
[img]http://www.caraudiodiscount.com/acatalo ... 083n_l.jpg[/img]

Of deze met zo'n cool schermpje:
[img]http://www.caraudiodiscount.com/acatalo ... 983n_l.jpg[/img]

Ze kosten ongeveer beiden even duur, want de bovenste is nu tijdelijk in de aanbieding. Ik twijfel nu nog best wel, maar ik neig toch meer naar die met dat touch screen. Qua geluid schijnt panasonic toch wel tot de beste te horen heb ik horen zeggen.
Laatst gewijzigd door Thierry op do 26 feb 2004 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan S.

Ai, waarom panasonic :s
Thierry

Ik heb het in een auto horen spelen en het geluid was echt enorm strak. En ze zien er nogeens mooi uit ook :p
Laatst gewijzigd door Thierry op do 26 feb 2004 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik vind Panasonic zelf heel erg krachtig klinken en ze hebben ook erg veel vermogen. Qua klank zijn ze niet de besten, maar ook zeker niet de slechtsten.
Het is gewoon een goede middenmoot radio. :)

Wil je een goede cd klank, zul je toch echt een Clarion of Alpine moeten hebben.
Stefan S.

Oke, waar bemoei ik me ook me :lol:
Thierry

Ik zou ook graag Alpine willen, maar ik vind die modellen niet zo heel erg mooi.
Stefan S.

robclio16V schreef:Ik vind Panasonic zelf heel erg krachtig klinken en ze hebben ook erg veel vermogen. Qua klank zijn ze niet de besten, maar ook zeker niet de slechtsten.

Wil je een goede cd klank, zul je toch echt een Clarion of Alpine moeten hebben.
Vergeet niet de Pioneer DEH-P77MP :p , qua klank zit echt tegen de Alpine aan.
Robke

Panasonic radio's zijn gewoon goede toestellen, je kunt ze gewoon vergelijken met een JVC, Kenwood of Pioneer. Dus er is absoluut niks mis mee.
Stefan S.

Ai Rob, je scheert nu wel heel gemakkelijk de diverse merken over 1 kam
Robke

dtune_stefan schreef:
robclio16V schreef:Ik vind Panasonic zelf heel erg krachtig klinken en ze hebben ook erg veel vermogen. Qua klank zijn ze niet de besten, maar ook zeker niet de slechtsten.

Vergeet niet de Pioneer DEH-P77MP :p , qua klank zit echt tegen de Alpine aan.
Dat is gewoon toevallig een goed klinkende radio, de rest van de Pioneer lijn van tegenwoordig klinkt niet zo goed meer.
De OEL schermpjes kosten teveel geld denk ik....
Als je alle radio's apart gaat bekijken heeft Sony zelfs nog een extreem goed klinkende radio in z'n programma gehad!
Thierry

Ik zou er dan wel een Alpine versterker aan hangen en de boxen waarschijnlijk ook Alpine. Ik heb vanmiddag ongeveer zo'n setup in die auto gehoord en klonk echt enorm strak (en hard :p ).
Stefan S.

Klopt, die radio's met OEL schermpjes zijn belachelijk duur en dan klinken de radio's vaak ook nog bagger. Net een Alto motor in een ferrari. Tegenwoordig overheersen de looks ipv de kwaliteit van het geluid.
Stefan S.

SToRM666 schreef:Ik zou er dan wel een Alpine versterker aan hangen en de boxen waarschijnlijk ook Alpine. Ik heb vanmiddag ongeveer zo'n setup in die auto gehoord en klonk echt enorm strak (en hard :p ).
Ga eens naar een audiozaak en luister vooral naar meer merken dan alleen Alpine, ik kan je garanderen dat je snel op deze keuze terug komt :D
Proline Mobile
Contacteer:

de gehele lijn van alpine is gewoon goed,en er kennen weinig toestellen aan tippen.
alles van wat ik hier verkoop is 90% alpine....

de cda 9812 is het meest verkochte toestel,
en dat is niet voor niets zo..... :)

en je ken het altijd nog upgraden,naar de wat duurdere merken qua versterkers en dergelijke....

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UwCiAi4Z ... 7511266584[/img]
see you soon @ proline!
evo
Contacteer:

SToRM666 schreef:Ze kosten ongeveer beiden even duur...
... kost veel ...

... is duur ... :lol:

sorry :p
Tom
Moderator
Car: MB

alpine (Y) . Ben er nog steeds erg tevreden mee. Zowel cd-kwaliteit als van de tuner zijn top!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arjen

Het voordeel van Panasonic radio's is inderdaad dat ze meestal veel vermogen leveren. Ze klinken dus ook zonder versterker al erg "krachtig". Sommige Panasonic radio's komen soms al aan 4x25 echte Watts. Dat komt omdat er dan een losse omvormer aan de radio aangesloten zit. Soms geeft dit wel een probleem met het inbouwen ivm met ruimtegebrek.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb nu een Sony aangeschaft voor mijn project en tot voor kort was ik absoluut niet een Sony-man, In de clio zit dan ook een steengoeie Pioneer. Maar ik moest een vrij specifieke radio hebben voor mijn project en geen Pioneer kon me dat bieden, en ook de kwaliteit van de huidige serie draaiknoppen bevallen me niet, ben ik gaan zoeken naar een alternatief, Sony viel eerst voor me af (vooroordelen) Panasonic en JVC vielen ook al gauw af, De nieuw Kenwood's zien er goed uit, klinken mooi. Maar hadden de features niet die ik moest hebben. Clarion had het wel, maar alleen in de high-end series en die waren me net iets te duur.

Toen gaan surfen op het internet en de Sony kwam voorbij, is een model van vorig jaar, maar dat boeit absoluut niet. Het is de CDX-CA900 en die had dus alles. Omdat het een model is van vorig jaar zijn de prijzen ook stuk aantrekkelijker.
Groot nadeel is dat hij met 2 afstandsbedieningen werkt en maar 4 knoppen op het paneel heeft, Aan de andere kant lijkt het wel ontzettend wreed, als je hem uit hebt is het een groot zwart vlak, en heb je hem aan dan heeft ie een groot display.
Nu heb ik een aantal muziek cd's en Dvd's gedraaid, verschillende genre's. Maar ik kan gewoon concluderen dat Sony absoluut niet onder doet voor Pioneer. Of dit ook zo is met de basis serie betwijfel ik. Maar Sony is dus echt goed geworden.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Turbo-Peer

olijnsma schreef:Ik heb nu een Sony aangeschaft voor mijn project en tot voor kort was ik absoluut niet een Sony-man, In de clio zit dan ook een steengoeie Pioneer. Maar ik moest een vrij specifieke radio hebben voor mijn project en geen Pioneer kon me dat bieden, en ook de kwaliteit van de huidige serie draaiknoppen bevallen me niet, ben ik gaan zoeken naar een alternatief, Sony viel eerst voor me af (vooroordelen) Panasonic en JVC vielen ook al gauw af, De nieuw Kenwood's zien er goed uit, klinken mooi. Maar hadden de features niet die ik moest hebben. Clarion had het wel, maar alleen in de high-end series en die waren me net iets te duur.

Op basis van welke features heb je dan uiteindelijk voor de sony gekozen?

Ik zie namelijk dat je via de HU o.a. DVD's afspeelt en aangezien ik binnenkort toe ben aan een multimedia install, zou ik graag willen weten waarom je bepaalde features van belang vindt.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik had een aantal vereisten:

-Auxingang(logisch)
-3 uitgangen (front, rear, sub)
-Sub intern regelbaar
-Zwart uiterlijk
-Rode of oranje bediening
-Moest geschikt zijn voor SQL
-Wisselaarbediening
-Afstandsbediening(optioneel)
-En natuurlijk goed klinken :wink:

Een aantal van deze dingen zijn erg belangrijk en een aantal niet belangrijk. Dus ga je opzoek naar iets wat zoveel mogelijk heeft. Pioneer heeft een mogelijkheid om een Aux te krijgen via de P-bus. Deze is een bagger oplossing van Pioneer. Ik heb in de Clio die aux in de wagen liggen en dan kan het net voldoen. In de GTT absoluut niet, want wat wil het geval: als je met de pioneer een cd van de wisselaar wilt beluisteren en iemand anders wil een dvd bekijken. Dan heb je altijd dat het geluid door elkaar speelt. Dit is natuurlijk zeer hinderlijk, in de Clio gebruik ik maar 1 source tegelijk en kan dat wel. In de GTT zal het voorkomen dat ik cd beluister en een passagier dvd bekijkt.
Door dit en een aantal andere dingetjes viel de Pioneer toch al gauw af, Pioneer lijkt een andere koers te gaan varen en richt meer op speeltjes. En minder op de echte serieuze gebruikers.

De sony had dit allemaal wel, en is kwalitatief goed, wat je mag verwachten van een groot concern. De looks zijn super, het contrast is zo in te stellen dat in de GTT het display normaal is af te lezen. En de Aux ingang beviel me super.

En tot slot ook het prijskaartje was netjes met 269,- Euro. dit kwam omdat het een oud model is, maar boeie!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Turbo-Peer

olijnsma schreef: ...Pioneer heeft een mogelijkheid om een Aux te krijgen via de P-bus. Deze is een bagger oplossing van Pioneer...
Ik heb dus een van de duurdere modellen van pioneer op het oog en wil dus via die ip-bus een dvd speler aansluiten (via een overgangsstuk van ip-bus naar bijvoorbeeld cinch). Aangezien het me nix interesseert wat de passagiers in m'n auto willen beluisteren, zou die pioneer dan volstaan, toch?
Of is die dvd via de ip-bus ook kwalitatief een minder goede oplossing?
Laatst gewijzigd door Turbo-Peer op zo 7 mar 2004 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Plaats reactie