ANWB erbij, die even flink gas gaf met mijn "Renault 5 Gti"

Na even afkoelen kan je er gewoon weer probleemloos mee rijden, pas als ie warmer wordt ellende....
Wie kan mij duidelijkheid en hoop geven??????
mzl jack
Ik dacht dat er geen lambda sonde op een GTT zat ?jackel schreef:heb ik al vervangen, net als de katalysator en de lambda-sonde![]()
jackel schreef:Maaruh, iemand nog slimme tips/aanwijzigingen?
Hoe kan een zo'n ontstekingsmodule kapot gaan??? 't zijn toch geen bewegende delen ofzo die aan slijtage onderhevig zijn????
Bdp sensor is verantwoordelijk voor de vonk. deze meet de stand van de krukas en aan de hand daarvan geeft de ontsteking een vonk.jackel schreef:ja, maar als ik even wacht en de motor is weer afgekoeld werkt alles weer perfect, het is alleen als ie warm begint te worden....lijkt mij dat de bdp-sensor het doet of het niet doet of heb ik het fout??
heb je met een defecte bdp-sensor wel of niet een vonk? er is nl. geen vonk aanwezig als ie het eenmaal niet doet![]()
![]()
Dat relais kan er wel mee te maken hebben. maar volgens mij is dat zo'n standaard relais. (zelde als de mistlamen bv.)jackel schreef:ok, als ik al die bdp-verhalen lees ga ik eigenlijk meer de bdp-sensor verdenken..., dat relais (MIXO Relais 8 staat erop) bij mijn krik vlak bij de ontstekingsmodule zou ook nog een oorzaak kunnen zijn??
of kan ik beter eerst die renix wisselen met een goeie? weet nie waar ik moet beginnen...![]()
![]()
JAckel kom je uit de buurt van Arnhem dan?? Zo ja kom dan eens kijken op de FNO eens in de 2 weken. kijk maar in het topic. is over 2 weken weer op vrijdag.jackel schreef:alleycat![]()
:
Ik ben de volgende keer eindelijk ook weer eens van de partij, ik ben één keer geweest, vond het heel gezellig, maar ben de hele tijd #$@%druk....Frits schreef:JAckel kom je uit de buurt van Arnhem dan?? Zo ja kom dan eens kijken op de FNO eens in de 2 weken. kijk maar in het topic. is over 2 weken weer op vrijdag.jackel schreef:alleycat![]()
:
Gr.Frits
qua blok zit er in PH1 en Ph2 weinig verschil. De standaard turbo druk bij een Ph1 was lager dan bij een Ph2, daar om is een pingelsensor gemonteerd.laguna2 schreef:Ik heb een GTT Ph1 met een 209 erop. is het noodzakelijk/wenselijk dat ik hier en pingelsensor op monteer of hoeft dat niet met een Ph1 blok?