Tussenacceleratie 80 > 120
Normale omstandigheden (geen regen enzo), overdag
RSi Longchamp:
80-120 III: 6,0 s
80-120 IV: 7,5 s
80-120 III: 5,8 s
80-120 IV: 7,3 s
Zal het nog wat vaker checken, om een echt goed beeld te krijgen.
RSi Longchamp:
't Is een td-rode-i, met chip en zonder kat. (en 290 gelopen). Eerlijk gebied me wel te zeggen dat m'n waste-gate vast lijkt te zitten.AZ4L schreef:Wat zijn de specs van de motor, Steven?StevenK schreef:M'n golfje TDI ('96) doet ongeveer 7 sec, geijkte km's.
Hoe kan dat nou dan? Het koppel is nagenoeg gelijk en de 16v heeft 20 pk meer? Gewichtsverschil is nog geen 40 kilo?turboman schreef:Normale omstandigheden (geen regen enzo), overdag
RSi Longchamp:
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Een RSI heeft veel eerder veel meer koppel onderin. het ideale toerengebied is dan dus langer. op zoŽn tussen sprint ga je niet voor PK maar voor koppel. correct me if iŽm wrong please.AZ4L schreef:Hoe kan dat nou dan? Het koppel is nagenoeg gelijk en de 16v heeft 20 pk meer? Gewichtsverschil is nog geen 40 kilo?
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Max koppel is toch bij zowel 16v als RSi toch bij het hetzelfde aantal toeren?Frits schreef:Een RSI heeft veel eerder veel meer koppel onderin. het ideale toerengebied is dan dus langer. op zoŽn tussen sprint ga je niet voor PK maar voor koppel. correct me if iŽm wrong please.AZ4L schreef:Hoe kan dat nou dan? Het koppel is nagenoeg gelijk en de 16v heeft 20 pk meer? Gewichtsverschil is nog geen 40 kilo?
GR.Frits
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
ehhh ja zou kunnen.AZ4L schreef:Max koppel is toch bij zowel 16v als RSi toch bij het hetzelfde aantal toeren?
Maar zoals gezegd hebben die 8v motoren onderin veel sneller veel meer koppel. gaat dus niet om max. koppel. Maar wie weet kan een ander het je beter uitleggen.Ik weet ook niet alles precies
Project: GTT Blue Sport
Ik denk dat je bedoelt de koppelkrommeFrits schreef:ehhh ja zou kunnen.AZ4L schreef:Max koppel is toch bij zowel 16v als RSi toch bij het hetzelfde aantal toeren?
Maar zoals gezegd hebben die 8v motoren onderin veel sneller veel meer koppel. gaat dus niet om max. koppel. Maar wie weet kan een ander het je beter uitleggen.Ik weet ook niet alles precies

correct! en ik persoonlijk vind een RSi leuker rijden, is een erg onderschatte auto vind ik.
Immer wieder die verdammte Holländer
Ikke begrajpe nu, ik denk dat een chipje van Menno dit voor me mag oplossen, om dat enge gat weg te halen.marcel16v schreef:Het nadeel van de 16v machine is dat die op gang komt bij 4200 toeren (of zoiets), en doe je de sprint van 80 naar 120 zit je hier waarschijnlijk net onder (en heb je dus geen vermogen).
had ik 't al eens over een gtt gehad ? 

goed
want dan gaan jullie huilen 

Mja is wel zo, maar als een 16v motor eenmaal op gang is, gaat ie toch wel even meer door... alleen rijdt een RSi dus voor je gevoel lekkerder omdat je dus eerder veel trekkracht hebt.AZ4L schreef:Ik denk dat je bedoelt de koppelkrommeFrits schreef:ehhh ja zou kunnen.AZ4L schreef:Max koppel is toch bij zowel 16v als RSi toch bij het hetzelfde aantal toeren?
Maar zoals gezegd hebben die 8v motoren onderin veel sneller veel meer koppel. gaat dus niet om max. koppel. Maar wie weet kan een ander het je beter uitleggen.Ik weet ook niet alles preciesMaar toch valt het me dan tegen van een 16v. Zo erg raket is zo'n 16v dus niet...
Ik had net zo goed een RSi kunnen aanschaffen
Het zijn gewoon 2 totaal verschillende motoren en niet met elkaar te vergelijken, maar inderdaad... onderschat een RSi niet!
Het enige voordeel wat een 16v overduidelijk heeft is zijn looks

Don't walk the grass... smoke it
Ik wil wel ff gaan meten, maar weet niet of je daar veel aan hebtSilverRS schreef:Is er al iets bekent van een clio sport of moet ik maar even met de stopwatch aan de gang?

Met wat voor wagen ?Marcel B. schreef:Net nog even getest, en kwam zo op 5,9 secs in 3, daarna had ik geen zin meer om en in z'n 4 te testen want ik reed alweer zo lekker
De RSi (953 kg) heeft max. 150 Nm bij al 2750 toeren, de 16V heeft max. 158 Nm echter pas bij 4250 tpm (997 kg).AZ4L schreef:Hoe kan dat nou dan? Het koppel is nagenoeg gelijk en de 16v heeft 20 pk meer? Gewichtsverschil is nog geen 40 kilo?turboman schreef:Normale omstandigheden (geen regen enzo), overdag
RSi Longchamp:
Voor zover ik weet zijn peekaas goed voor een hoge topsnelheid en koppel voor acceleratie.
precies-Ray- schreef:correct! en ik persoonlijk vind een RSi leuker rijden, is een erg onderschatte auto vind ik.

mmm, toch wel, 16V 0-100 in 8,0 sec (fabrieksopgave) en de RSi in 8,9 sec. (fabrieksopgave)... tis de totale handling van een auto wat het zo interessant maakt (acceleratie vind ik persoonlijk veel interessanter dan topsnelheid)AZ4L schreef:Ik denk dat je bedoelt de koppelkrommeFrits schreef:ehhh ja zou kunnen.AZ4L schreef:Max koppel is toch bij zowel 16v als RSi toch bij het hetzelfde aantal toeren?
Maar zoals gezegd hebben die 8v motoren onderin veel sneller veel meer koppel. gaat dus niet om max. koppel. Maar wie weet kan een ander het je beter uitleggen.Ik weet ook niet alles preciesMaar toch valt het me dan tegen van een 16v. Zo erg raket is zo'n 16v dus niet...
Ik had net zo goed een RSi kunnen aanschaffen
Een standaard GTT moet het in 5,5 seconden kunnen doen, in z'n 3.Menno schreef:hmm, dat maakt nieuwsgierig.
onder de 3 seconden?
Yep, wel 25 nm meer dan een RSi, maar dan ook nog eens later dan de 16V (4250)... natuurlijk is 250 tpm verschil niet baanbrekend, maar alle beetjes helpen... wellicht kan ik een soort van diagram maken in excel, RSi, 16V, WilliamsTom schreef:een willi verkrijgt zijn max. koppel ook pas bij 4500 tpm. Dat is dan 175nm.