misschien staat er al ergens een topic over maar ik vind er niet in wat ik zoek, reeds geruime tijd werkt mijn km teller niet meer, dus ik kan niet meer zien hoe snel ik rijd, mijn toerenteller werkt maar af entoe maar heeft het nu ook al een tijdje laten afweten, ik heb al een hele andere tellerbak geprobeerd dus aan de metertjes ligt het niet, het contact onder de turbo op de boite wat sommige beweren dat de teller is is dus NIET dat is de sensor voor je achteruitrijlicht!!!
km sensor is dus aan linkeraandrijfas ergens, kan je er zo bij? of moet je vanalles uitbouwen
waar zit de sensor van de toerenteller en hoe lopen die kabels enz???
wie kan mij helpen
thx
5GTT toerenteller en kmteller
je kan de sensor die op het luchtfilter zit.
als je bij je linker voorwiel staat, en dan rechts naast het standaard luchtfilter lijkt.
daar zit ook een km stekker. met 3 of 4 pennetjes binnenin.
die ff open maken, en dan ff filnk wat wd40 erin spuiten. dat heeft bij mij ook gewerkt.
die van mij deed het ook niet meer. ingespoten en geen probs meer.
ik heb een 5gtt, geen id wat jij hebt.
als je bij je linker voorwiel staat, en dan rechts naast het standaard luchtfilter lijkt.
die ff open maken, en dan ff filnk wat wd40 erin spuiten. dat heeft bij mij ook gewerkt.
He! nu is die weer rood.
-
- Moderator
- Car: MB
km sensor zit op de bak toch?
Ik zou eerst de stekkers van je tellerbak eens kontroleren. Als je je hand een beetje wurt kun je via het gat aan de linker kant zo bij die stekker (niets demonteren), dan een beetje spelen tijdens het rijden. Daar zat bij mij nog wel eens het probleem
Ik zou eerst de stekkers van je tellerbak eens kontroleren. Als je je hand een beetje wurt kun je via het gat aan de linker kant zo bij die stekker (niets demonteren), dan een beetje spelen tijdens het rijden. Daar zat bij mij nog wel eens het probleem
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wise guy..._Martijn_ schreef:je kan de sensor die op het luchtfilter zit.

van de slimste wezen op deze aardkloot 

He! nu is die weer rood.
dank je
Immer wieder die verdammte Holländer

He! nu is die weer rood.
en nu weer ontopic aso's
He! nu is die weer rood.
nou
Immer wieder die verdammte Holländer
Vaak zijn het gewoon die stekkers, dus alles op je tellerbak ff lostrekken, bijbuigen en inspuiten met contactpsray.
Die stekker bij je luchtfilterhuis kan ook en als ie dan nog nix doet moet je de sensor eruit halen die tussen je diff en je startmotor zit. En das beswel een minder prettig plekje om te sleutelen. Hij zit iig vast met inbus 6mm
Toerenteller komt vanaf je ontsteking, kweenie precies welke je kabel dan moet hebben, je kan ze iig allemaal ff lostrekken en inspuiten, kan nooit kwaad
Die stekker bij je luchtfilterhuis kan ook en als ie dan nog nix doet moet je de sensor eruit halen die tussen je diff en je startmotor zit. En das beswel een minder prettig plekje om te sleutelen. Hij zit iig vast met inbus 6mm
Toerenteller komt vanaf je ontsteking, kweenie precies welke je kabel dan moet hebben, je kan ze iig allemaal ff lostrekken en inspuiten, kan nooit kwaad

is lastig dat editten. niet helemaal goed gegaan dus.Tom schreef:van de slimste wezen op de aardkloot
van het slimste wezen op de aardkloot

He! nu is die weer rood.
De kilometer teller is de GRIJZE 3 aderige draad (stekker tenhoogte van het luchtfilter) die loop door die L vormige hitteschild voor bedrading onder de turbo door dat ronde oog op de versnellings bak boven de aandrijf as aan de bijrijders kant.
en de toeren teller haalt zijn info van de ontsteking
en de toeren teller haalt zijn info van de ontsteking