[Williams] Turbo project: update 8-11-03

Vertel hier alles over je project.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

qua uiterlijk is ie in grote lijnen standaard, misschien bedoelt ie dat ?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

uiterlijk vooral de velgen ja
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

fcuk standaard :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hee, fcuk staat ook ergens op de muur "getagd" :lol:

fcuk originality, ik ken nog zo iemand :lol::lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

:lol: ik weet waar 8)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Robert dB. schreef:fcuk standaard :p
mee eens...... :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bla bla bla
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

-Ray- schreef:hee, fcuk staat ook ergens op de muur "getagd" :lol:

fcuk originality, ik ken nog zo iemand :lol::lol:
ja een of andere dweeb had dat zo gespeld... :lol:
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

maja, back on topic pleez
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Robert dB. schreef:Net met de tuner (JL) gesproken. Deze spec's komen van een gelijke constuctie / set-up maar dan gemeten aan de wielen!
Oftewel aan de krukas 300pk en 400Nm :lol: >-)

Wellicht een beetje overkill gezien de aandrijflijn dat geweld niet gaat weerhouden...dus dat betekend eerst met lage druk rijden (0,6 bar), wellicht in de toekomst hogere druk (lees 1 bar).
spec voor de 2 liter:
185 pk & 290 Nm aan de krukas bij 0.6 bar.
rev it like a rental
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

dat klopt aardig ja.
Maar dat is nog zonder lage compressie zuigers?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

yep, wel met enigszins verlaagde compressie.
Verwacht met die andere zuigers een wat lager koppel.
rev it like a rental
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik weet niets anders... (Y) :worship: (Y) :worship: (Y) :worship: (Y) :worship: (Y)

Ben zeeeeeer benieuwd hoe het gaat worden :D

Succes
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Robert dB. schreef:fcuk standaard :p
(Y) (Y)
There will be plenty of time to rest when your dead
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

catrinus schreef:
Robert dB. schreef:fcuk standaard :p
(Y) (Y)
count me in ;)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik leef voor standaard :lol:
Mrtn = Maarten
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Menno schreef:yep, wel met enigszins verlaagde compressie.
Verwacht met die andere zuigers een wat lager koppel.
lager?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

yeps lager. Hoe lager de compressieverhouding, hoe minder prik. 't laat echter weer meer turbodruk toe, en dan heb je uiteindelijk meer power.
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maar onderin voor je turbo inslaat rijd ie dus wat minder soepel. Dus zorgen dat je een beetje klein turbogat hebt, maar ik las al iets over een GT series en chargecooler etc., dus zal wel goedkomen.

T3 neem ik aan?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Steven schreef:T3 neem ik aan?
GT22 wordt het dan, komt overeen met een T28
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah spint weer net ff sneller op als T3 :)

Ben benieuwd...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is dat ook gewoon een garett turbo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Robert, wordt die van BB performance als voorbeeld gebruikt? Voor die van jou
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ja nieuwe serie van garrett

T3 is te groot. T28 is :worship: voor 2 liter :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

ja, anders heb je zo'n verdomd groot turbogat, in z'n 1 heb je er al helemaal nix aan :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

das dan ook zonde, als je dan bijne tegen je max toerental aan zit dan komt ie er ineens in
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

@ Tom: ja

@ Wouter: heb je het over de turbo of de complete set-up?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:ja nieuwe serie van garrett

T3 is te groot. T28 is :worship: voor 2 liter :p
Jaja nou T3 zit toch wel vaka standaard op 2 liter hoor.
Trouwens T25 is er ook nog wel eens op te vinden, dus een standaard ervoor is er niet.

Dikke Impreza's hebben weer een T4, dussss...
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Robert dB. schreef:@ Tom: ja

@ Wouter: heb je het over de turbo of de complete set-up?
De complete set-up, zeg maar die zwarte die laatst in de Max Power stond.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat was toch geen willie?
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

wouter 16v schreef: De complete set-up, zeg maar die zwarte die laatst in de Max Power stond.
Nope, waarschijnlijk enkel het uitlaatspruitstuk. De rest is 'made (lees: bedacht) in holland'
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Nee, was geen willie, maar het principe is toch het zelfde, of niet?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

-Ray- schreef:dat was toch geen willie?
ja, volgens mij was dat ook een 1.8 16v
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

wouter 16v schreef:Nee, was geen willie, maar het principe is toch het zelfde, of niet?
2.0 is net ff andere koek. Maar je hebt wel gelijk, het principe voor een turboconvessie is wel gelijk te noemen, onderdelen zijn alleen anders.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Steven schreef:
-Ray- schreef:ja nieuwe serie van garrett

T3 is te groot. T28 is :worship: voor 2 liter :p
Jaja nou T3 zit toch wel vaka standaard op 2 liter hoor.
Trouwens T25 is er ook nog wel eens op te vinden, dus een standaard ervoor is er niet.

Dikke Impreza's hebben weer een T4, dussss...
En me maat rijdt een T5 :p :D
Plaats reactie