Overspuiten van GTT

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
RENESI

Wie heeft ooit zijn Gtt weleens over laten spuiten zonder dat er veel werk zat aan dorpels en verdere roest plekken? En wat was je hier aan kwijt ongeveer?
Derby

ik heb voorgerekend gekregen dat ik +/- 650 euro kwijt ben aan materiaal. Dus schuurpapier, plamuur verf. Daarbij moet ik dan wel zelf schuren. mogelijk ook nog zelf grondlak spuiten. Dus veel zelf doen. dus ik verwacht met 1200 euro wel klaar tezijn. (rubbers voor ramen enzo nieuw)

Dit is dan overgens voor spuiten van alles. De buitenkant(zonder alles helemaal kaal te halen) en spuiten van motorruimte en natuurlijk binnenkant.

Derby
Laatst gewijzigd door Derby op di 23 sep 2003 9:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn
Car: R5GTT

de binnenkant hoef je niet te spuiten, zie je toch nix van :)

en als de auto in de zelfde kleur wordt overgeblaast hoef je onder de kap ook niet te doen, maak dit maar eens goed schoon.... gaat er ook een wereld voor je open :)
Mrtn = Maarten
RENESI

Derby schreef:ik heb voorgerekend gekregen dat ik =/- 650 euro kwijt ben aan materiaal. Dus schuurpapier, plamuur verf. Daarbij moet ik dan wel zelf schuren. mogelijk ook nog zelf grondlak spuiten. Dus veel zelf doen. dus ik verwacht met 1200 euro wel klaar tezijn. (rubbers voor ramen enzo nieuw)

Dit is dan overgens voor spuiten van alles. De buitenkant(zonder alles helemaal kaal te halen) en spuiten van motorruimte en natuurlijk binnenkant.

Derby
Ja ik wil hem dan alleen van buiten laten spuiten in ook gewoon de zelfde kleur Zilvergrijs. En motor ruimte hoeft ook niet. Het plaatwerken en het voorbewerken ken ik ook zelf met een maatje die plaatwerker is. maar we hopen binnenkort een garage te hebben. Hopen maar dat t :wink: door gaat.
RENESI

Tis wel ff wat geld maar er is niets lekkerders als een nieuwe verse lak op je wagen in de zon en met misschien een pareltje er door! :foto:
RENESI

Maar Derby kan jij hem dan voor ongeveer 650 laten overspuiten?
Derby

RENESI schreef:Maar Derby kan jij hem dan voor ongeveer 650 laten overspuiten?
Nee. Dat niet. Ik spuit zelf niet maar ik werk in een spuiterij en ik kan een hoop zelf doen. Alleen het spuiten en strak maken laat ik over aan iemand anders over. ik lever zelf zoveel mogelijk strakken en roest vrij onderdelen aan. Het over spouiten zelf zal iets van 300 kosten. Hangt er van af wat ik zelf mag doen. Misschien spuit ik zelf de motorruimte wel. Binnenkant bodem kwasten. dus alleen het buitenkantje laat ik spuiten.

Derby
Benny_R

Alacar doet het goedkoper als hem zelf voorbewerkt, maaja das natuurlijk niet nix zelf voorbewerken!

Tot nu toe het goedkoopste bedrijf dat ik gevonden heb. Pas trouwens op met als je zelf de voorbewerking laat doen. (anders is het 1179 euro)

Spreek eerst met de spuiter af of hij het resultaat van je voorbewerking strak vindt. Dan voorkom je achteraf gezeik als het resultaat niet goed is. Hij kan dan niet meer zeggen dat het aan de voorbewerking ligt!

Kijk maar eens op http://www.alacar.nl voor een prijopgave en wat daaronder valt.
Anonymous

http://www.alacar.nl

Op die site kun je zelf je spuitwerk bepalen en de prijs uitrekenen.
Zitten bijvoorbeeld in Rotterdam op de Waalhaven.
Heb er geen ervaring mee maar de site ziet er profi uit.
Floris
Contacteer:

Zozozo, de nieuwe eigenaar gaat er werk van maken!
:D
RENESI

Floris schreef:Zozozo, de nieuwe eigenaar gaat er werk van maken!
:D
Bemoei je er niet mee! :D
RENESI

Ik laat hem dan spuiten bij een maat van me op ze werk zijn baas zal ook wel minder rekenen maar ik wil gewoon beetje de prijs verschillen horen.
Anonymous

Benny,..het kan goedkoper kijk maar onder Total Paintjob

vanaf 799.- euro voor auto's zonder schade.
Marcel J.

Zaterdag geweest voor prijsopgave: € 1400.- Das wel zonder er zelf iets aan te doen :D en waarschijnlijk word het wel wat meer :( nieuwe ramen enzo
Lotti

Mijn gtt wordt laat is strak zetten+ oppervlakkige roest zandstralen en overspuiten. Hiervoor moet ik tegen de 2000 euro voor betalen.
[rsi]peerke

Eigenlijk vind ik de hier genoemde prijzen allemaal erg laag.

Hopelijk is het bij dit soort prijzen kwalitatief nog een beetje acceptabel, anders raak je van de wal in de sloot............
Marcel J.

[rsi]peerke schreef:Eigenlijk vind ik de hier genoemde prijzen allemaal erg laag.

Hopelijk is het bij dit soort prijzen kwalitatief nog een beetje acceptabel, anders raak je van de wal in de sloot............
Kvind het wel meevallen. Kweet van mijn spuiter dat het een goede is...daarbij wat gebeurt er allemaal? Bij mij word er nix aan de binnekant gedaan ofzo. Alleen maar de buitenkant strak maken en roest weg werken. Tis trouwens wel het minimumbedrag, wat het precies word moet nog worden afgesproken. Tis wel zo dat er niet op een paar honderd € gekeken moet worden, als daardoor het resultaat veel beter word.
Benny_R

sur5all schreef:Benny,..het kan goedkoper kijk maar onder Total Paintjob

vanaf 799.- euro voor auto's zonder schade.
Klopt maar dan laten ze erg elk miezerig deukje ook zitten. Ze den hem volgens mij dan gewoon licht opschuren en gelijk overspuiten met een andere kleur. En een GTT zonder enig deukje? :lol: :lol: :lol:
Anonymous

Die zal inderdaad moeilijk te vinden zijn.
Weet er zelf alles van,.. :( :( :D
RENESI

SUR5ALL kom je ook 26 september naar Mac op Spijkenisse? :) :) toch in de buurt voor of nie?
Ivo
Über-Spammer

Een GT is een hele lastige auto om over te spuiten, want het is vreselijk dun plaatwerk :@
Je kunt beter 500 euro meer uitgeven dat het goed en netjes gebeurt, als bij een beun haas voor weinagh... :wink:
martin rs

denk dat dat voor meer dingen geld...

strak maken is erg veel werk niet meer normaal zou er ook zeker goed de tijd voor nemen.

meteen alle roest weg werken en evt lassen. maar resultaat is er dan wel (Y)
Ivo
Über-Spammer

Als je een goed adres wilt hebben, waar ze met liefde aan een franse auto werken, moet je is bij T & W MOTORS in Uithoorn informeren.

Deze gasten hebben de Bleu Sport GTT van Tjabel gespoten, en nu ook de GTT van Jochem (haas) in een hele mooie zilvergrijze metallic lak.... (Y)
Echt heel errug net werk wat hun leveren, en ze zijn helemaal gek van Renault en Peugeot >-)
martin rs

dat moet je hebben.
zal ook wel wat kosten maar wie mooi moet zijn moet pijn lijden (in de portomonee :p)
Steven
Car: M536

Ivo8hoven schreef:Als je een goed adres wilt hebben, waar ze met liefde aan een franse auto werken, moet je is bij T & W MOTORS in Uithoorn informeren.

Deze gasten hebben de Bleu Sport GTT van Tjabel gespoten, en nu ook de GTT van Jochem (haas) in een hele mooie zilvergrijze metallic lak.... (Y)
Echt heel errug net werk wat hun leveren, en ze zijn helemaal gek van Renault en Peugeot >-)
Kosda? ;)
Ivo
Über-Spammer

Tjabel was stukken minder kwijt dan Jochem, maar bij die van Jochem is de gehele carr. gespoten in kleur, en bij Tjabel was het alleen de buitenkant.
Het verschilt per auto, hun komen eerst kijken en geven dan een richtprijs af, maar houd maar als indicatie aan rond de 1600 1700 euro voor de buitenkant strak maken spuiten, etc.
Dat is dus incl. dorpels, deuren, noem maar op!
Er gaat bij hun net zoveel lak op de skirts en bumpers als op een normale auto.... :p
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Het lijkt mij verstandiger om de auto kaal aan te leveren en tevens in stukjes zodat echt alles gespoten word en er geen deeltjes worden overgeslagen of gemist. :wink: 8)
Ivo
Über-Spammer

Dat hebben we bij deze beiden heren ook gedaan.... :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Ivo8hoven schreef:Dat hebben we bij deze beiden heren ook gedaan.... :)
Oke tnx voor de opheldering. Ik zag het nergens staan geloof ik :D
RickGT TURBO
Contacteer:

Benny heeft gelijk.
Laat de spuiter eerst goed blij zijn met de voor bewerking.
Daar zit echt heel erg veel verschil in.

Mijn auto kost qua materiaal kosten ongeveer 600 pleuro. Maar het voorbewerken is gedaan (betaald) en is voor een normaal spuit jobje goed genoeg.
Wij waren er niet blij mee en zijn zelf veel strakker aan het schuren. Om dan zeer binnen kort de grondverf er op te spuiten....

Kleur ben ik nog niet uit... maar de binnenkant en motor ruimte worden mee genomen bij mij....
Drive it like you stole it
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

very intresting peeps.

Denk dat ik maar hard gaat sparen begin volgend jaar :D
catrinus

Voor mijn gt turbo ben ik een beetje meer dan 2700 euro kwijt voor binnen en buitenkant spuiten + laswerk. Dan heb je het originele uiterlijk nog. Als je zoals ik je hele gtt verbouwd kost het iets meer als 2700 euro :p Ik zeg maar niet wat mijn gtt nu heeft gekost maar ik kan wel zeggen dat het ietsje uit de hand gelopen is :p
There will be plenty of time to rest when your dead
SimonBalk
Contacteer:

ik zit er ook erg over na te denken om mijn auto helemaal over te laten spuiten in 1 van de tinten die nu al op de auto zit. Het is nu net een lappendeken :(

Dus dan hoeft van mij de binnen kant niet, als de rand wel een beetje kan overlopen. Anders zie je gelijk waar het spuiten is opgehouden :(

Als ik zo de prijzen hoor, moet ik ff een paar maandjes van geld opzij leggen en als straks me auto is zoals ik hem wil, ga ik ff rond kijken voor een spuitbeurtje :D
-Ray-
Contacteer:

voor een GT helemaal spuiten in een mooie kleur en echt net werk hou ik me een prijs voor van rond de 2000 euro.

maar dan issie ook wel af!
Immer wieder die verdammte Holländer
catrinus

das dan strak maken en spuiten. Gemiddeld met laswerk, strak maken, en spuiten ben je rond de 2600 a 2700 euro kwijt.
There will be plenty of time to rest when your dead
Plaats reactie