Blue Vision lampen
Hallo,
ik wil graag Philips Blue Vision lampen in m'n clio II (dubbele koplampen) plaatsen.
Heeft hier iemand ervaring mee?? Kwa licht opbrengst enz.?
En is het type dat ik o.a. nodig heb; HB3, makkelijk aan te komen??
Alvast bedankt.
Gr,
ClioSi
ik wil graag Philips Blue Vision lampen in m'n clio II (dubbele koplampen) plaatsen.
Alvast bedankt.
Gr,
ClioSi
Ik heb Philips Vision Plus en die lijken wel witter qua licht en meer licht te geven (zoals ook op de verpakking staat) Wel aan de prijs trouwens.
In de nieuwsgroepen staat trouwens meer dan genoeg info over blue vision & vision plus lampen. Ze gaan wel wat korter mee.
In de nieuwsgroepen staat trouwens meer dan genoeg info over blue vision & vision plus lampen. Ze gaan wel wat korter mee.
bedankt voor de reacties.
Groeten,
Roel

Waarom zou ik dan nog voor Blue kiezen als Plus witter en meer licht opbrengst heeft?Panoramix schreef:Ik heb Philips Vision Plus en die lijken wel witter qua licht en meer licht te geven (zoals ook op de verpakking staat)

Groeten,
Roel
Feit1: bij nacht gebeuren meer ongelukken.
Feit2: 's nachts heb je weinig zonlicht.
produkteigenschap van blue vision: het frequentiespectrum van blue vision licht lijkt meer op zonlicht dan de gewone h4 lamp.
reclame uiting:
Met blue vision heb je meer licht dat op zonlicht lijkt
DUS
heb je minder kans op ongelukken.
yeah right
leuk voor de tegenliggers
, die ASO blue light rijders.
Feit2: 's nachts heb je weinig zonlicht.
produkteigenschap van blue vision: het frequentiespectrum van blue vision licht lijkt meer op zonlicht dan de gewone h4 lamp.
reclame uiting:
Met blue vision heb je meer licht dat op zonlicht lijkt

yeah right

leuk voor de tegenliggers

Ik paste even wat uit een nieuwsgroep:
"Het waarnemen van meer licht is logaritmisch, zodat 50% meer licht nog niet direct opvalt.
In mijn auto gebruik ik Blue Vision H1. De Vision Plus waren toen nog niet verkrijgbaar in H1-uitvoering, zodat ik die niet kan vergelijken. Toen onderweg, na ca 40k 1 lampje het begaf, had ik
slechts een normale H1 lamp in mijn reserveset zitten, welke ik er toen instopte. Het verschil, 1 kant Blue Vision en aan de andere kant een normale H1 lamp, was zeer duidelijk waarneembaar.
De Blue Vision kant gaf een wit lichtbeeld voor me en de andere kant leek wel verlicht te worden met het geelachtige schijnsel van een petroleumlamp. De volgende dag heb ik direct een setje nieuwe Blue Visions gekocht en gebruik het oude nog werkend
exemplaar nu als reserve. De lampen met verhoogde lichtopbrengst gaan helaas niet zo lang mee. Een vuistregel is: 30% meer lichtopbrengst (Blue Vision) is een 30% kortere levensduur en 50% meer lichtopbrengst (Vision Plus) heeft een 50% kortere
levensduur. Verder is het verschil in boordspanning erg belangrijk voor de levensduur. Met 13.8 V gaat een lamp aanzienlijk langer mee dan met 14.4 Volt (komen beiden voor).
Blue Vision schijnt echter een meer heldere lichtkleur te hebben, waardoor je contrasten eerder opmerkt."
Ik heb mijn R25 met Vision Plus laatst naast een R25 gezet zonder vision plus, maar ik zag wel duidelijk het verschil in kleur. Leens eens een lampje van iemand
"Het waarnemen van meer licht is logaritmisch, zodat 50% meer licht nog niet direct opvalt.
In mijn auto gebruik ik Blue Vision H1. De Vision Plus waren toen nog niet verkrijgbaar in H1-uitvoering, zodat ik die niet kan vergelijken. Toen onderweg, na ca 40k 1 lampje het begaf, had ik
slechts een normale H1 lamp in mijn reserveset zitten, welke ik er toen instopte. Het verschil, 1 kant Blue Vision en aan de andere kant een normale H1 lamp, was zeer duidelijk waarneembaar.
De Blue Vision kant gaf een wit lichtbeeld voor me en de andere kant leek wel verlicht te worden met het geelachtige schijnsel van een petroleumlamp. De volgende dag heb ik direct een setje nieuwe Blue Visions gekocht en gebruik het oude nog werkend
exemplaar nu als reserve. De lampen met verhoogde lichtopbrengst gaan helaas niet zo lang mee. Een vuistregel is: 30% meer lichtopbrengst (Blue Vision) is een 30% kortere levensduur en 50% meer lichtopbrengst (Vision Plus) heeft een 50% kortere
levensduur. Verder is het verschil in boordspanning erg belangrijk voor de levensduur. Met 13.8 V gaat een lamp aanzienlijk langer mee dan met 14.4 Volt (komen beiden voor).
Blue Vision schijnt echter een meer heldere lichtkleur te hebben, waardoor je contrasten eerder opmerkt."
Ik heb mijn R25 met Vision Plus laatst naast een R25 gezet zonder vision plus, maar ik zag wel duidelijk het verschil in kleur. Leens eens een lampje van iemand

Volgens mij is de Blue Vision niet te krijgen voor jouw type lamp. Ik heb voor mijn Cliko ook behoorlijk gezocht, maar alleen de standaardlampen :-* bij de dealert gevonden.
Hmmm ik heb H4, dus makkelijk.
Kijk anders even hier:
http://www.eur.lighting.philips.com/aut ... types.html
BlueVision
Philips Type Description Packaging
9006 BVB1 HB4 BV Single Blister
9005 BVB1 HB3 BV Single Blister
12342 BVB1 H4 BV Single Blister
12258 BVB1 H1 BV Single Blister
12972 BVB1 H7 BV Single Blister
12336 BVB1 H3 BV Single Blister
12036 BVB2 H6W BV Double Blister
12961 BVB2 W5W BV Double Blister
12929 BVB2 T4W BV Double Blister
12342 BVKIT H4/W5W BV Kit
12258 BVKIT H1BV Kit
12972 BVKIT H7 BV Kit
Kijk anders even hier:
http://www.eur.lighting.philips.com/aut ... types.html
BlueVision
Philips Type Description Packaging
9006 BVB1 HB4 BV Single Blister
9005 BVB1 HB3 BV Single Blister
12342 BVB1 H4 BV Single Blister
12258 BVB1 H1 BV Single Blister
12972 BVB1 H7 BV Single Blister
12336 BVB1 H3 BV Single Blister
12036 BVB2 H6W BV Double Blister
12961 BVB2 W5W BV Double Blister
12929 BVB2 T4W BV Double Blister
12342 BVKIT H4/W5W BV Kit
12258 BVKIT H1BV Kit
12972 BVKIT H7 BV Kit
Heb vandaag HB3 lampjes bij Brezan besteldlaguna2 schreef:Volgens mij is de Blue Vision niet te krijgen voor jouw type lamp. Ik heb voor mijn Cliko ook behoorlijk gezocht, maar alleen de standaardlampen :-* bij de dealert gevonden.

Al werdt mij wel eerst verteld dat hij die niet had, maar naar even zoeken kon hij ze toch bestellen

Nu het verschil maar afwachten kwa lichtopbrengst

Vannacht (lees: vanmorgen
) getest.
Het scheelt inderdaad aanzienlijk aan licht!!
Veel witter en leek ook wat feller te zijn.
Het lijkt nu ook een beetje op xenon licht.
Heb er nog niet meegereden in het donker, was daar niet nuchter genoeg voor
, maar ik kon zo al wel zien dat het licht ook verder scheen.
Het kijkt ook veel mooier vindt ik vooral om dat mn koplampunits (semi-)helder zijn. Maar dat is persoonlijk.
En wat helemaal mooi is, is dat ze bij Brezan mij twee blue vision voor de prijs van gewone HB3 lampjes hebben verkocht
scheelt toch weer de helft!!!
Moet nu alleen ook weer nieuwe stadslampjes erin zetten, het leken net kaarsjes. Zo geel was dat licht in vergelijking met de dimlichten.
Het verschil tussen grootlicht (H7) en dimlicht (HB3 blue v.) kwa kleur licht, is niet groot.
Misschien dat je met grootlicht H7 blue vision wel méér ziet.

Het scheelt inderdaad aanzienlijk aan licht!!

Het lijkt nu ook een beetje op xenon licht.
Heb er nog niet meegereden in het donker, was daar niet nuchter genoeg voor

Het kijkt ook veel mooier vindt ik vooral om dat mn koplampunits (semi-)helder zijn. Maar dat is persoonlijk.
En wat helemaal mooi is, is dat ze bij Brezan mij twee blue vision voor de prijs van gewone HB3 lampjes hebben verkocht

Moet nu alleen ook weer nieuwe stadslampjes erin zetten, het leken net kaarsjes. Zo geel was dat licht in vergelijking met de dimlichten.
Het verschil tussen grootlicht (H7) en dimlicht (HB3 blue v.) kwa kleur licht, is niet groot.
Misschien dat je met grootlicht H7 blue vision wel méér ziet.
Heb geen Vision plus maar die volgens mij iets goedkoper als Blue vision lampjes.Panoramix schreef:Die vision plus lampen zijn wel aardig aan de prijs trouwens
Ze zijn inderdaad goed aan de prijs, maar je hebt gegarandeerd resultaat!

Vanmiddag W5W lampjes van blue vision erin gezet een daarbij zie je het verschil nog beter als bij de dimlichten! Het gewone lampje was in vergelijking het nieuwe lampje wel een kaarsje wat brande!!
-
Nu zie ik steeds meer auto's rijden met blauwe lampen (ala xenon) en die wil ik ook
maar welk merk is dit? heb nu bleu vision maar wil toch iets blauwer
zijn dit ze misschien:
[img]http://www1.nl.conrad.com/m/8000_8999/8 ... FB.EPS.jpg[/img]
klik hier
onder:auto-accessoires, halogeenlampen (auto), pagina 2 (Osram H4 "Cool bleu" X)

zijn dit ze misschien:
[img]http://www1.nl.conrad.com/m/8000_8999/8 ... FB.EPS.jpg[/img]
klik hier
onder:auto-accessoires, halogeenlampen (auto), pagina 2 (Osram H4 "Cool bleu" X)
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
haan schreef:bij de conrad is ook vanalles te bestellen.
http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate ... ~cookies=1

maar laten we het op lampen houden
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
heb in mijn vorige auto wel eens van die rally 100w h4 lampen gehad van philips dat gaf ook al een berg meer licht dan de gewone h4. alleen werd het licht beeld wel een stuk waziger. als ik nieuwe lampen nodig heb ook mah es van die blue vision proberen
R5GTT. Drive it like you stole it
Vraag de Brezan verkopers eens wat beter is, vision plus of blue vision.
9 van de 10x zullen ze zeggen dat Blue Vision gewoon een lachertje is. Ik zou ook lekker voor vision plus gaan, maja me huidige lampen doen het nog, dus ik wacht nog ff lekker
9 van de 10x zullen ze zeggen dat Blue Vision gewoon een lachertje is. Ik zou ook lekker voor vision plus gaan, maja me huidige lampen doen het nog, dus ik wacht nog ff lekker

-
maar dat is m'n vraag toch ook niet de vraag was:
Nu zie ik steeds meer auto's rijden met blauwe lampen (ala xenon) en die wil ik ook maar welk merk is dit? heb nu bleu vision maar wil toch iets blauwer
vision plus is totaal niet blauw
Nu zie ik steeds meer auto's rijden met blauwe lampen (ala xenon) en die wil ik ook maar welk merk is dit? heb nu bleu vision maar wil toch iets blauwer
-
- Contacteer:
Heb ze bij mij in men clio ook zitten die lampen die je bedoelt heb ze bij de halfords gekocht en dan niet bleu vision maar super white dat lijkt net op xenonJordi - Clio 16V schreef:maar dat is m'n vraag toch ook niet de vraag was:
-
die zijn blauw? super whitespitsoor schreef: Heb ze bij mij in men clio ook zitten die lampen die je bedoelt heb ze bij de halfords gekocht en dan niet bleu vision maar super white dat lijkt net op xenonmerk weet ik niet uit men hoofd maar volgens mij zijn ze van het huismerk van halfords

heb je daar geen pic van? (of verpakking/bon)
Er is nu een nieuwe van philips, zijn zelfde soort doosjes als Vision + en Blue Vision, maar nu met een rood autootje erop.Jordi - Clio 16V schreef:maar dat is m'n vraag toch ook niet de vraag was:
Das als het goed is de vision + met een blauwe kop erop die dus felblauw is.
Hangt bij Brezan ook ergens als aanbieding als het goed is.
Ik heb ook Super-White H4 lampen gehaald hier bij de plaatselijke auto-onderdelenshop.
Vindt ze maar een klein beetje witter vergeleken met de originele lampjes
twas eigenlijk de moeite dus nie waard, is mijn menning dus heb ik maar van die blauwe glazekapjes gekocht dieje over je lamp kunt schuiven.
Nu heb ik wel een wit/blauw soort licht, aleen wel een heel stuk minder licht in het donker.
heb met die kapjes misschien nog net 70% van de normale lichtopbrengst
Vindt ze maar een klein beetje witter vergeleken met de originele lampjes
twas eigenlijk de moeite dus nie waard, is mijn menning dus heb ik maar van die blauwe glazekapjes gekocht dieje over je lamp kunt schuiven.
Nu heb ik wel een wit/blauw soort licht, aleen wel een heel stuk minder licht in het donker.
heb met die kapjes misschien nog net 70% van de normale lichtopbrengst
-
Bleu vision +?
ga ik onthouden

-
mijn bleu visions houden het anders ook nog lang uit zitten er nu 1,5 jaar in en rij altijd met lichten aan en kwa licht opbrengs hoef ik ook niet te klagen ik wil alleen blauwer omdat ik eerst 2 blauwe stadleds er in had en een bekeuring voor heb gehadrobclio16V schreef:Of je neemt gewoon fatsoenlijke lampen zoals ik.![]()
![]()
Ik heb er Osram nog wat in zitten, die geven een geel/paars achtig licht en laatst was er na 2,5 jaar voor het eerst een lamp kapot.
Heeft er misschien ook ervaring met de stadslichten,waar blauwe en witte ledjes in zitte?
-
Bart RT schreef:Heeft er misschien ook ervaring met de stadslichten,waar blauwe en witte ledjes in zitte?

-
Ja is makkelijk aan via de "autostyle" autoshop.ClioSi schreef:Hallo,
Alvast bedankt.
Gr,
ClioSi
Succes.
Clio 1.6-16V
voor gele H4 lampen moet je bij mij zijn maar dat wiaten jullie natuurlijk al.
persoonlijk vind ik geel ook veel mooier in een franse auto hoort gewoon een beetje bij een frans merk.
persoonlijk vind ik geel ook veel mooier in een franse auto hoort gewoon een beetje bij een frans merk.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Persoonlijk vindt ik die blue lichten of andere onnodige vellere lampen echt kl#temark 5t schreef:persoonlijk vind ik geel ook veel mooier in een franse auto hoort gewoon een beetje bij een frans merk.

die lampjes mogen ze van mijn part echt verbieden. Als er zoŽn malloot achter je rijdt met die lampen wordt je gewoon kompleet verblindt

Gewoon lekker normaale of gele lampjes erin daar zie je echt wel voldoende mee.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT