Blue Vision lampen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
ClioSi

Hallo,

ik wil graag Philips Blue Vision lampen in m'n clio II (dubbele koplampen) plaatsen.
Heeft hier iemand ervaring mee?? Kwa licht opbrengst enz.?
En is het type dat ik o.a. nodig heb; HB3, makkelijk aan te komen??
Alvast bedankt.

Gr,

ClioSi
jeroen.k

Hoi...heb ze ook in mn 19, zijn bij elke Halfords etc. te krijgen en je merkt er vrij weinig van in de auto...van buiten lijken de lampen iets feller...
Panoramix

Ik heb Philips Vision Plus en die lijken wel witter qua licht en meer licht te geven (zoals ook op de verpakking staat) Wel aan de prijs trouwens.

In de nieuwsgroepen staat trouwens meer dan genoeg info over blue vision & vision plus lampen. Ze gaan wel wat korter mee.
ClioSi

bedankt voor de reacties. (Y)
Panoramix schreef:Ik heb Philips Vision Plus en die lijken wel witter qua licht en meer licht te geven (zoals ook op de verpakking staat)
Waarom zou ik dan nog voor Blue kiezen als Plus witter en meer licht opbrengst heeft? 8) :wink:

Groeten,

Roel
robert

Feit1: bij nacht gebeuren meer ongelukken.
Feit2: 's nachts heb je weinig zonlicht.

produkteigenschap van blue vision: het frequentiespectrum van blue vision licht lijkt meer op zonlicht dan de gewone h4 lamp.

reclame uiting:

Met blue vision heb je meer licht dat op zonlicht lijkt :lol: DUS :lol: heb je minder kans op ongelukken.

yeah right (S)

leuk voor de tegenliggers (N) , die ASO blue light rijders.
Panoramix

Ik paste even wat uit een nieuwsgroep:

"Het waarnemen van meer licht is logaritmisch, zodat 50% meer licht nog niet direct opvalt.
In mijn auto gebruik ik Blue Vision H1. De Vision Plus waren toen nog niet verkrijgbaar in H1-uitvoering, zodat ik die niet kan vergelijken. Toen onderweg, na ca 40k 1 lampje het begaf, had ik
slechts een normale H1 lamp in mijn reserveset zitten, welke ik er toen instopte. Het verschil, 1 kant Blue Vision en aan de andere kant een normale H1 lamp, was zeer duidelijk waarneembaar.
De Blue Vision kant gaf een wit lichtbeeld voor me en de andere kant leek wel verlicht te worden met het geelachtige schijnsel van een petroleumlamp. De volgende dag heb ik direct een setje nieuwe Blue Visions gekocht en gebruik het oude nog werkend
exemplaar nu als reserve. De lampen met verhoogde lichtopbrengst gaan helaas niet zo lang mee. Een vuistregel is: 30% meer lichtopbrengst (Blue Vision) is een 30% kortere levensduur en 50% meer lichtopbrengst (Vision Plus) heeft een 50% kortere
levensduur. Verder is het verschil in boordspanning erg belangrijk voor de levensduur. Met 13.8 V gaat een lamp aanzienlijk langer mee dan met 14.4 Volt (komen beiden voor).
Blue Vision schijnt echter een meer heldere lichtkleur te hebben, waardoor je contrasten eerder opmerkt."

Ik heb mijn R25 met Vision Plus laatst naast een R25 gezet zonder vision plus, maar ik zag wel duidelijk het verschil in kleur. Leens eens een lampje van iemand :)
laguna2
Contacteer:

Volgens mij is de Blue Vision niet te krijgen voor jouw type lamp. Ik heb voor mijn Cliko ook behoorlijk gezocht, maar alleen de standaardlampen :-* bij de dealert gevonden.
Panoramix

Hmmm ik heb H4, dus makkelijk.

Kijk anders even hier:
http://www.eur.lighting.philips.com/aut ... types.html

BlueVision

Philips Type Description Packaging
9006 BVB1 HB4 BV Single Blister
9005 BVB1 HB3 BV Single Blister
12342 BVB1 H4 BV Single Blister
12258 BVB1 H1 BV Single Blister
12972 BVB1 H7 BV Single Blister
12336 BVB1 H3 BV Single Blister
12036 BVB2 H6W BV Double Blister
12961 BVB2 W5W BV Double Blister
12929 BVB2 T4W BV Double Blister
12342 BVKIT H4/W5W BV Kit
12258 BVKIT H1BV Kit
12972 BVKIT H7 BV Kit
ClioSi

Inderdaad, volgens Philips moeten deze wel op de markt zijn.
Heb nog niet geïnformeerd bij automateriaalzaken en b.v. een halfords.
Maar ben HB3 inderdaad nog niet tegengekomen op online-shops in NL.
ClioSi

laguna2 schreef:Volgens mij is de Blue Vision niet te krijgen voor jouw type lamp. Ik heb voor mijn Cliko ook behoorlijk gezocht, maar alleen de standaardlampen :-* bij de dealert gevonden.
Heb vandaag HB3 lampjes bij Brezan besteld :D
Al werdt mij wel eerst verteld dat hij die niet had, maar naar even zoeken kon hij ze toch bestellen :p
Nu het verschil maar afwachten kwa lichtopbrengst 8)
Panoramix

Eentje erin draaien en dan 's avonds even vergelijken met de andere :)
Ron RS

Ben benieuwd :)
ClioSi

Kan het waarschijnlijk pas morgenavond uit testen, dus nog ff geduld hebben :lol: :) :lol:
Panoramix

Langer dan een dag hou ik het niet meer uit hoor :lol:
ClioSi

Vannacht (lees: vanmorgen :D ) getest.
Het scheelt inderdaad aanzienlijk aan licht!! :D :D Veel witter en leek ook wat feller te zijn.
Het lijkt nu ook een beetje op xenon licht.
Heb er nog niet meegereden in het donker, was daar niet nuchter genoeg voor 8) , maar ik kon zo al wel zien dat het licht ook verder scheen.
Het kijkt ook veel mooier vindt ik vooral om dat mn koplampunits (semi-)helder zijn. Maar dat is persoonlijk.
En wat helemaal mooi is, is dat ze bij Brezan mij twee blue vision voor de prijs van gewone HB3 lampjes hebben verkocht :D :) :D scheelt toch weer de helft!!!
Moet nu alleen ook weer nieuwe stadslampjes erin zetten, het leken net kaarsjes. Zo geel was dat licht in vergelijking met de dimlichten.
Het verschil tussen grootlicht (H7) en dimlicht (HB3 blue v.) kwa kleur licht, is niet groot.
Misschien dat je met grootlicht H7 blue vision wel méér ziet.
Panoramix

Wordt vervolgd dus? :)

Die vision plus lampen zijn wel aardig aan de prijs trouwens :(
ClioSi

Panoramix schreef:Die vision plus lampen zijn wel aardig aan de prijs trouwens :(
Heb geen Vision plus maar die volgens mij iets goedkoper als Blue vision lampjes.
Ze zijn inderdaad goed aan de prijs, maar je hebt gegarandeerd resultaat! 8)
Vanmiddag W5W lampjes van blue vision erin gezet een daarbij zie je het verschil nog beter als bij de dimlichten! Het gewone lampje was in vergelijking het nieuwe lampje wel een kaarsje wat brande!!
Jordi - Clio 16V

Nu zie ik steeds meer auto's rijden met blauwe lampen (ala xenon) en die wil ik ook :D maar welk merk is dit? heb nu bleu vision maar wil toch iets blauwer

zijn dit ze misschien:

[img]http://www1.nl.conrad.com/m/8000_8999/8 ... FB.EPS.jpg[/img]

klik hier

onder:auto-accessoires, halogeenlampen (auto), pagina 2 (Osram H4 "Cool bleu" X)
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
haan

bij de conrad is ook vanalles te bestellen.

http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate ... ~cookies=1
Jordi - Clio 16V

haan schreef:bij de conrad is ook vanalles te bestellen.

http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate ... ~cookies=1
:lol: zo'n url heb ik ook al gebrobeerd maar deze werken niet

maar laten we het op lampen houden
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-PAZ-
Über-Spammer

heb in mijn vorige auto wel eens van die rally 100w h4 lampen gehad van philips dat gaf ook al een berg meer licht dan de gewone h4. alleen werd het licht beeld wel een stuk waziger. als ik nieuwe lampen nodig heb ook mah es van die blue vision proberen
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Car: M536

Vraag de Brezan verkopers eens wat beter is, vision plus of blue vision.

9 van de 10x zullen ze zeggen dat Blue Vision gewoon een lachertje is. Ik zou ook lekker voor vision plus gaan, maja me huidige lampen doen het nog, dus ik wacht nog ff lekker :p
Jordi - Clio 16V

maar dat is m'n vraag toch ook niet de vraag was:

Nu zie ik steeds meer auto's rijden met blauwe lampen (ala xenon) en die wil ik ook maar welk merk is dit? heb nu bleu vision maar wil toch iets blauwer

vision plus is totaal niet blauw
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Jordi - Clio 16V schreef:maar dat is m'n vraag toch ook niet de vraag was:

Nu zie ik steeds meer auto's rijden met blauwe lampen (ala xenon) en die wil ik ook maar welk merk is dit? heb nu bleu vision maar wil toch iets blauwer

Heb ze bij mij in men clio ook zitten die lampen die je bedoelt heb ze bij de halfords gekocht en dan niet bleu vision maar super white dat lijkt net op xenon :wink: merk weet ik niet uit men hoofd maar volgens mij zijn ze van het huismerk van halfords
Jordi - Clio 16V

spitsoor schreef: Heb ze bij mij in men clio ook zitten die lampen die je bedoelt heb ze bij de halfords gekocht en dan niet bleu vision maar super white dat lijkt net op xenon :wink: merk weet ik niet uit men hoofd maar volgens mij zijn ze van het huismerk van halfords
die zijn blauw? super white :s
heb je daar geen pic van? (of verpakking/bon)
Steven
Car: M536

Jordi - Clio 16V schreef:maar dat is m'n vraag toch ook niet de vraag was:

Er is nu een nieuwe van philips, zijn zelfde soort doosjes als Vision + en Blue Vision, maar nu met een rood autootje erop.
Das als het goed is de vision + met een blauwe kop erop die dus felblauw is.

Hangt bij Brezan ook ergens als aanbieding als het goed is.
Bart GTE
Contacteer:

Ik heb ook Super-White H4 lampen gehaald hier bij de plaatselijke auto-onderdelenshop.
Vindt ze maar een klein beetje witter vergeleken met de originele lampjes
twas eigenlijk de moeite dus nie waard, is mijn menning dus heb ik maar van die blauwe glazekapjes gekocht dieje over je lamp kunt schuiven.
Nu heb ik wel een wit/blauw soort licht, aleen wel een heel stuk minder licht in het donker.
heb met die kapjes misschien nog net 70% van de normale lichtopbrengst
Jordi - Clio 16V

Bleu vision +? :lol: ga ik onthouden
Robke
Car: Lexus IS250

Of je neemt gewoon fatsoenlijke lampen zoals ik. :lol: :wink:
Ik heb er Osram nog wat in zitten, die geven een geel/paars achtig licht en laatst was er na 2,5 jaar voor het eerst een lamp kapot. (Y)
Jordi - Clio 16V

robclio16V schreef:Of je neemt gewoon fatsoenlijke lampen zoals ik. :lol: :wink:
Ik heb er Osram nog wat in zitten, die geven een geel/paars achtig licht en laatst was er na 2,5 jaar voor het eerst een lamp kapot. (Y)
mijn bleu visions houden het anders ook nog lang uit zitten er nu 1,5 jaar in en rij altijd met lichten aan en kwa licht opbrengs hoef ik ook niet te klagen ik wil alleen blauwer omdat ik eerst 2 blauwe stadleds er in had en een bekeuring voor heb gehad
Bart GTE
Contacteer:

Heeft er misschien ook ervaring met de stadslichten,waar blauwe en witte ledjes in zitte?
Jordi - Clio 16V

Bart RT schreef:Heeft er misschien ook ervaring met de stadslichten,waar blauwe en witte ledjes in zitte?
:s ??? die zullen dan ook wel niet mogen
Clio 1.6-16V

ClioSi schreef:Hallo,

ik wil graag Philips Blue Vision lampen in m'n clio II (dubbele koplampen) plaatsen.
Heeft hier iemand ervaring mee?? Kwa licht opbrengst enz.?
En is het type dat ik o.a. nodig heb; HB3, makkelijk aan te komen??
Alvast bedankt.

Gr,

ClioSi
Ja is makkelijk aan via de "autostyle" autoshop.
Succes.

Clio 1.6-16V
mark 5t
Contacteer:

voor gele H4 lampen moet je bij mij zijn maar dat wiaten jullie natuurlijk al.
persoonlijk vind ik geel ook veel mooier in een franse auto hoort gewoon een beetje bij een frans merk.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
TimV

mark 5t schreef:persoonlijk vind ik geel ook veel mooier in een franse auto hoort gewoon een beetje bij een frans merk.
Persoonlijk vindt ik die blue lichten of andere onnodige vellere lampen echt kl#te (N).
die lampjes mogen ze van mijn part echt verbieden. Als er zoŽn malloot achter je rijdt met die lampen wordt je gewoon kompleet verblindt :@ hetzelfde geld als een tegenligger je tegemoet rijdt.
Gewoon lekker normaale of gele lampjes erin daar zie je echt wel voldoende mee.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Plaats reactie