[Scénic K4J] Waar zitten de bobines?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Peter @ Malta
Contacteer:

Ik ben een beetje een leek op autotechniekgebied, maar ben nou toch met enige haast op zoek naar waar mijn vier bobines zitten. Met die gigantische hoeveelheden regen die er de afgelopen dagen hier gevallen zijn, ben ik bang dat er weer water in blijft staan.

Mocht overigens iemand weten waarom mijn claxon anders klinkt na deze regen, houd ik mij tevens aanbevolen.

Alvast bedankt,

- Peter
Tom
Moderator
Car: MB

heb jij 4 bobines dan??

En die zijn makkelijk te vinden. gewoon je bougie kabels volgen, die gaan naar je verdererkap (als je 1 bobine hebt) en vandaar naar de bobine
Laatst gewijzigd door Tom op do 18 sep 2003 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k

Denk dat Peter zn Bougies bedoeld...dus 4 bougies...1 bobine! :)

Als je de dikke stroomkabels bij je motor ziet...daar zitten ze aan...ze komen uit 1 potje...dat is de bobine...en dan gaan ze naar de 4 bougies...ff kabeltje lostrekken en kijken of er waer instaat...als je al weer een beetje gereden hebt en hij liep goed zal er niet veel water ingestaan hebben...en zal het nu wel verdampt zijn...
Bart V

Scenic heeft 4 kleine bobines, 1tje per bougie, en die zitten dan bovenop de bougiedoppen. Geen verdeler meer, dus vrijwel storingsvrij. Directe ontsteking noemen ze dat :)
Laatst gewijzigd door Bart V op do 18 sep 2003 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

ok, adios verdelerkap dus :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Menno

beetje afhankelijk van bouwjaar kan er een grote kap over je motor zitten, dan zitten ze daaronder, en kan je ze niet zo zien. Zonder die kap steken ze tussen de kunstof buizen van je inlaatspruitstuk uit.

De reden dat je toeter betoeterd is staat achter op je auto: Renault :D d'r zal wel een contact geoxideerd zijn.
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

het kan wel eens helpen om die bobines met een beetje contackt spray in te spuiten
kijk gelijk ff of het de denso uitvoering is
de sagem is kut
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Peter @ Malta
Contacteer:

Ik zou iedereen willen bedanken voor de geboden hulp.

Ik heb vorige week de plastic kap dus losgehaald en even naar mijn motorblok gekeken. Toen heb ik het zaakje maar weer teruggezet, want om de zaak nader te onderzoeken zou ik mijn accukabel los moeten halen (dat wordt tenminste overal aangeraden) en daar had ik het gereedschap niet voor bij de hand. Echt veel tijd had ik op dat moment ook niet.

Het heeft sindsdien niet of nauwelijks meer geregend en als er al water daar was gekomen, zal het nu wel verdampt zijn.

Ik weet niet of de bonines Denso's of Sagems zijn, maar aangezien ze in originele Renault-onderdelendoosjes kwamen, heb ik zo mijn bange vermoedens.

Mijn claxon klinkt overigens weer normaal, dus het zal het vocht zijn geweest.

Nogmaals bedankt iedereen.

- Peter
Plaats reactie