Ik heb een vraag.
Ik heb een renault clio II ph1 1.2 16v en nu hebben ik hier een ipv het originele papierenfilter een greenfilter in geplaatst maar nu wil ik eigenlijk een zwaarder aanzuigeluid.
Kan dit ook voorelkaar krijgen met het originele filterhuis?
vr. gr.
arjan
Zwaarder aanzuiggeluid CLio II
-
- Moderator
- Car: MB
je hebt dus een vervanginsfilter van green geplaats. een zwaarder aanzuig geluid is lastig te produceren met je originele filter huis zonder te boren of gaten te maken. voor een echt zwaarder geluid zul je een open filter (zo'n lampen kap) moeten monteren. in sommige gevallen kost dit echter vermogen door de warm aangezogen lucht indien het filter een onjuiste plaatsing heeft (op de standaard plek)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
toen ik mijn willi kocht lag bij mij deze slang ook los en wa het geluid ook zwaar. ik heb die slang echter weel vast gemaakt en naar de bumper geleid. Resultaat: geen zwaar aanzuiggeluid meer (heb je toch niets aan) en een merkbaar beter oppakkende motor!!!!! Ik heb toch liever een auto die fijner (sneller) rijd dan een brom onder de kap, vastzetten dus zou ik zeggen !!
-
- Moderator
het zijn ook geen 10pk's ofzo
Maar zelf vind ik het zonde als mensen voor veel geld een snelle auto aanschaffen en dan vervolgens een slang los gaan gooien "omdat het zo mooi klinkt". Stofzuig de woonkamer dan nog maar een keer, klinkt hetzelfde

Maar zelf vind ik het zonde als mensen voor veel geld een snelle auto aanschaffen en dan vervolgens een slang los gaan gooien "omdat het zo mooi klinkt". Stofzuig de woonkamer dan nog maar een keer, klinkt hetzelfde
Ja hier hetzelfde, slang ligt alleen nog los, moet nog steeds ff de boel verleggenTom schreef:toen ik mijn willi kocht lag bij mij deze slang ook los en wa het geluid ook zwaar. ik heb die slang echter weel vast gemaakt en naar de bumper geleid. Resultaat: geen zwaar aanzuiggeluid meer (heb je toch niets aan) en een merkbaar beter oppakkende motor!!!!! Ik heb toch liever een auto die fijner (sneller) rijd dan een brom onder de kap, vastzetten dus zou ik zeggen !!

Don't walk the grass... smoke it
-
Dus voor de rest zijn er geen opties met dat filterhuis had de slang ook al los en dat geeft een iets zwaarder geluid maar nog niet wat ik wilde hebben.
Nu ik de slang los heb is het beste zeker om een slang naar een zo koel mogelijk positie te leiden of niet??
Nu ik de slang los heb is het beste zeker om een slang naar een zo koel mogelijk positie te leiden of niet??
Clio 1.2 16V II ph1 Techroad
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ik heb de resonantie box voor het filter vervangen door een aluminium buis.
Ik heb en zwaarder geluid, mooie looks, en toch gewoon koude lucht.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
Mag ik eens vragen hoe je dit precies gedaan hebt en wat bedoel je met resonatiebox??
Oh ja en de laatste tijd houd de clio ook in en bij 4000 tpm merk dat ie opeens weer oppakt weet iemand hier iets voor??
vr.gr.,
arjan
Oh ja en de laatste tijd houd de clio ook in en bij 4000 tpm merk dat ie opeens weer oppakt weet iemand hier iets voor??
vr.gr.,
arjan
-
die resonantiebox zit voor je luchfilter huis, zo`n rechthoekige doos, kun je er tussen uithalen en vervangen door een stuk slang of pijp, begint ie wel meer te brullen denk ik...
-
Oke bedankt 

eindelijk iemand met hetzelfde bakkieClio16v_Tech schreef: Ik heb een renault clio II ph1 1.2 16v

maaruh, als je alles voor elkaar hebt, wil je dan ff laten weten wat je gedaan hebt ?
ben wel geinteresseerd
hij heeft dit dus:RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ik heb de resonantie box voor het filter vervangen door een aluminium buis.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/13_DSCN1340.JPG[/img]
en ik heb dit:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/13_DSCN1384.JPG[/img]
-
- Contacteer:
Hey marco, hoe kom jij aan die mooie foto's... 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Contacteer:
Ja idd.... 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Contacteer:
in Lelystad zeker...?
Toen je ff vanonder je parasolletje kwam...
Toen je ff vanonder je parasolletje kwam...

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Contacteer:

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic