{5gte} Zeer slecht starten.
-
- Contacteer:
Ik had vanmorgen voor de tweede keer achterelkaar zeer veel problemen met starten.
ik heb het vorige winter ook ene keer gehad maar nu is het twee keer achter elkaar en wel heel erg.
dus het is als het kouder en vochtig is
Ik probeer hem te starten en hij slaat wel gewoon aan maar toerental zakt direct snel terug en valt uit. ik heb vanmorgen 6 keer zo gestart en de 7de keer liep hij super beroerd echt op hangen en wurgen van uitvallen en als je gas geeft zakt hij terug en valt hij uit.
daarna starte ik hem en liep hij wel (redelijk) goed, alleen met de eerste kilometer rijden houd hij enorm in als ik gas geef en naarna is hij gewoon goed en als ik hem smiddags na mijn werk weer start start hij gewoon goed. wat kan dit zijn????
ik denk zelf iets van ed automatiche choke maar wat?
en waar zit die bij een 5gte en wat kan ik er aan doen om hem te maken? of iets dergelijks?
ik heb het vorige winter ook ene keer gehad maar nu is het twee keer achter elkaar en wel heel erg.
dus het is als het kouder en vochtig is
Ik probeer hem te starten en hij slaat wel gewoon aan maar toerental zakt direct snel terug en valt uit. ik heb vanmorgen 6 keer zo gestart en de 7de keer liep hij super beroerd echt op hangen en wurgen van uitvallen en als je gas geeft zakt hij terug en valt hij uit.
daarna starte ik hem en liep hij wel (redelijk) goed, alleen met de eerste kilometer rijden houd hij enorm in als ik gas geef en naarna is hij gewoon goed en als ik hem smiddags na mijn werk weer start start hij gewoon goed. wat kan dit zijn????
ik denk zelf iets van ed automatiche choke maar wat?
en waar zit die bij een 5gte en wat kan ik er aan doen om hem te maken? of iets dergelijks?
Misschien kapotte temperatuursensor o.i.d.? Computer resetten misschein? Lijkt mij dat de computer een verkeerd signaal krijgt bij koude motor ...
-
- Contacteer:
heb hem al gereset maar heb een andere comp dus zal die er eens in hangen kreeg al eerder die tip ivm met hoog stationair lopenRiël schreef:Misschien kapotte temperatuursensor o.i.d.? Computer resetten misschein? Lijkt mij dat de computer een verkeerd signaal krijgt bij koude motor ...
-
- Contacteer:
ja maar kunnen ze dan ook zien wat het is als hij ene warme motor heeft? het i salleen bij een koude motor namelijk.Bart V schreef:toch het zaakje even laten uitlezen bij Renault.
en ik zal er toch ook naar toe moeten rijden dus is hij warm.
trekt hij niet ergens valse lucht?
Ik heb een baccara met een 1.7 ( zelfde als jij, maar dan handmatige choke) en daarin zit een afgedopte slang ( tijdelijk, want de carb. is niet origineel), als de dop eruit ligt, heeft ie precies dezelfde symptomen als die van jou.
Ik heb een baccara met een 1.7 ( zelfde als jij, maar dan handmatige choke) en daarin zit een afgedopte slang ( tijdelijk, want de carb. is niet origineel), als de dop eruit ligt, heeft ie precies dezelfde symptomen als die van jou.
-
- Contacteer:
ik heb ook geen carb. (een baccara wel? gte is multipoint he)Alleycat schreef:trekt hij niet ergens valse lucht?
en nee volgens mij niet heb alles al ingespoten met remmenreiniger
-
- Contacteer:
Zou het kunnen dat dit de automatische choke is?
en als die niet goed staat dat mijn gasklep daar ook tegenaan blijft hangen en dat ik vandaar ook zo;n hoge stationair heb?
ik bedenk maar wat hoor
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... C00736.JPG[/img]
en als die niet goed staat dat mijn gasklep daar ook tegenaan blijft hangen en dat ik vandaar ook zo;n hoge stationair heb?
ik bedenk maar wat hoor
Ik denk dat als een sensor koud een foutieve waarde geeft, deze dat warm ook doet. Alleen is de invloed van de koelvloeistof sensor (als deze het probleem veroorzaakt) bij koude motor waarschijnlijk groter als bij warme (choke werking e.d) Een vacuum lek kunnen zij ook zien aan de hand van de waarde die de MAP sensor geeft.Hooliead schreef:ja maar kunnen ze dan ook zien wat het is als hij ene warme motor heeft? het i salleen bij een koude motor namelijk.Bart V schreef:toch het zaakje even laten uitlezen bij Renault.
Wat je ook kan doen is een afspraak maken voor diagnose, en hem een dag vantevoren neerzetten, dan weet je zeker dat ze gaan meten met koude motor, ze kunnen dan bovendien zelf het probleem constateren als ze hem starten.
Gr Bart
-
- Contacteer:
tnx voor de tips!Bart V schreef:Ik denk dat als een sensor koud een foutieve waarde geeft, deze dat warm ook doet. Alleen is de invloed van de koelvloeistof sensor (als deze het probleem veroorzaakt) bij koude motor waarschijnlijk groter als bij warme (choke werking e.d) Een vacuum lek kunnen zij ook zien aan de hand van de waarde die de MAP sensor geeft.Hooliead schreef:ja maar kunnen ze dan ook zien wat het is als hij ene warme motor heeft? het i salleen bij een koude motor namelijk.Bart V schreef:toch het zaakje even laten uitlezen bij Renault.
Wat je ook kan doen is een afspraak maken voor diagnose, en hem een dag vantevoren neerzetten, dan weet je zeker dat ze gaan meten met koude motor, ze kunnen dan bovendien zelf het probleem constateren als ze hem starten.
Gr Bart
kheb nu eerst ff de originele luchtfilter terug gezet en nog ff alle pluggen schoongemaakt etc etc dus ben benieuwd wat hij nu doet maar ik zal wel ff naar renault toe moete denk ja
-
- Contacteer:
heb gister ff originele luchtfilter erop terug gezet en hij starte gewoon in 1 keer. nu maar hopen dat dat geen toeval is
-
- Contacteer:
ja want het regende gister en had geen zin om nat te wordenBart V schreef:hmm, zou het verschil in principe niet mogen maken. Heb je nog steeds je eigen computer erin zitten?

-
Het kan bij vochtig en koud weer wel degelijk verschil maken tussen een open luchtfilter of gewoon het originele.
Blijf het nog een paar dagen proberen, maar ik denk dat je het probleem wel hebt gevonden
Blijf het nog een paar dagen proberen, maar ik denk dat je het probleem wel hebt gevonden

don't be a fool, wrap your tool
-
- Contacteer:
laten we het hopenGTT__Geert schreef:Het kan bij vochtig en koud weer wel degelijk verschil maken tussen een open luchtfilter of gewoon het originele.
-
- Contacteer:
Gister avond begon het sleche starten weer en vanmorgen had ik er weer last van.
nouja hij starte goed alleen kon ik bijna niet wegrijden. hij wilde gewoon niet leek wel dat hij of te veel of te weinig benzine kreeg.
ik was vorige week al naar de renault in zevenbergen geweest en daar kende ze de 5 gte niet en kende ze zelf het 1.7mpi blok niet en geloofde ze me ook niet totdat ze hem zagen.
en daar zeiden ze dat uitlezen gen zin had. maar aangezien ik toch al geen vertrouwens meer in hun had ben ik vandaag naar renault in Breda gereden en daar zeiden ze precies hetzelfde uitlezen heeft helemaal geen zin. we krijgen dan een paar codes. maar aan die codes heb jij helemaal niets en zo;n code geeft alleen een indicatie wat nog heel veel kan zijn zeiden hun. en hun zeiden ook dat zo'n soort fout eigenlijk nooit uit te lezen valt
dusja wa nu weer verder zoeken maar waarheen?
nouja hij starte goed alleen kon ik bijna niet wegrijden. hij wilde gewoon niet leek wel dat hij of te veel of te weinig benzine kreeg.
ik was vorige week al naar de renault in zevenbergen geweest en daar kende ze de 5 gte niet en kende ze zelf het 1.7mpi blok niet en geloofde ze me ook niet totdat ze hem zagen.
en daar zeiden ze dat uitlezen gen zin had. maar aangezien ik toch al geen vertrouwens meer in hun had ben ik vandaag naar renault in Breda gereden en daar zeiden ze precies hetzelfde uitlezen heeft helemaal geen zin. we krijgen dan een paar codes. maar aan die codes heb jij helemaal niets en zo;n code geeft alleen een indicatie wat nog heel veel kan zijn zeiden hun. en hun zeiden ook dat zo'n soort fout eigenlijk nooit uit te lezen valt

-
- Contacteer:
kijken en zuipen 

-
- Contacteer:
nee stond in zo;n klote straatje.
en wat deed jij daar dan? stukkie uit de richting
en wat deed jij daar dan? stukkie uit de richting
-
- Contacteer:
leuk is dat he :dFoeke schreef:Zelf spelen, liepen als 1 na laatste korps. hebben er bijna 5 uren over gedaan voordat we klaar waren
zo is dat hier in prinsenbeek ook altijd met carnaval
-
- Contacteer:
maar terug ontopic.: iemand?
en mocht ik hem laten uitlezen en codes krijgen is er dan iemand die mij kan vertelle waar die codes voor staan?
en mocht ik hem laten uitlezen en codes krijgen is er dan iemand die mij kan vertelle waar die codes voor staan?
Hooliead schreef:Gister avond begon het sleche starten weer en vanmorgen had ik er weer last van.
en daar zeiden ze dat uitlezen gen zin had. maar aangezien ik toch al geen vertrouwens meer in hun had ben ik vandaag naar renault in Breda gereden en daar zeiden ze precies hetzelfde uitlezen heeft helemaal geen zin. we krijgen dan een paar codes. maar aan die codes heb jij helemaal niets en zo;n code geeft alleen een indicatie wat nog heel veel kan zijn zeiden hun. en hun zeiden ook dat zo'n soort fout eigenlijk nooit uit te lezen valt![]()
hey, nou ik heb het nu ook met mijn gte, ik had mijn computer gereset en dacht dat ie miss daarmee beter ging lopen, niet dus.. wat jij eerst beschreef dat hij gewoon loopt(wel raar, leek net op 3 poten) en als je gas gaf leek het net een brommer(bwwoooopp, uit..) na 3x starten ging hij beter lopen, alleen de hele straat stond toen wit van de rook(condens, en niet een beetje ook!)ik ga de mijne aan de computer hangen bij stam, kijken of zij iets meer kunnen vinden.Hooliead schreef:maar terug ontopic.: iemand?
Hooliead schreef:Gister avond begon het sleche starten weer en vanmorgen had ik er weer last van.
en daar zeiden ze dat uitlezen gen zin had. maar aangezien ik toch al geen vertrouwens meer in hun had ben ik vandaag naar renault in Breda gereden en daar zeiden ze precies hetzelfde uitlezen heeft helemaal geen zin. we krijgen dan een paar codes. maar aan die codes heb jij helemaal niets en zo;n code geeft alleen een indicatie wat nog heel veel kan zijn zeiden hun. en hun zeiden ook dat zo'n soort fout eigenlijk nooit uit te lezen valt![]()
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Koppakking, gezien de witte rook? Had de GTX van m'n zusje ook. Die liep slecht doordat er water in 1 van de cilinders liep tijdens stilstand.LE-Man schreef:hey, nou ik heb het nu ook met mijn gte, ik had mijn computer gereset en dacht dat ie miss daarmee beter ging lopen, niet dus.. wat jij eerst beschreef dat hij gewoon loopt(wel raar, leek net op 3 poten) en als je gas gaf leek het net een brommer(bwwoooopp, uit..) na 3x starten ging hij beter lopen, alleen de hele straat stond toen wit van de rook(condens, en niet een beetje ook!)ik ga de mijne aan de computer hangen bij stam, kijken of zij iets meer kunnen vinden.Hooliead schreef:maar terug ontopic.: iemand?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Contacteer:
Koppakking hoop ik niet 
Maar zou idd kunnen heb namlelijk ook wel wat last van witte rook
maar niet zo erg dat ik daar eigenblijk aan heb gedacht en koelvloeistof en olie is gewoon netjes en word niet verbruikt.
Maar Le-man als je er achter ben wat het is laat het aub weten en als ik iets weet laat ik het je ook weten!

maar niet zo erg dat ik daar eigenblijk aan heb gedacht en koelvloeistof en olie is gewoon netjes en word niet verbruikt.
Maar Le-man als je er achter ben wat het is laat het aub weten en als ik iets weet laat ik het je ook weten!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De GTX had de olie en koelvloeistof ook netjes. Verbruikte niks, maar door de enorme druk die in het koelsysteem stond, lekte hij hier en daar wel wat.Hooliead schreef:Koppakking hoop ik niet
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Contacteer:
ja maar dan zou het juist ook moeten zijn als je heb gereden zodat er meer druk is je hem uitzet en een half uur later weer wil rijden.
en bij mij is het echt alleen als hij smorgens koud is smiddags heb ik er ook geen last van.
alleen dat hoog stationair lopen doet hij altijd
en bij mij is het echt alleen als hij smorgens koud is smiddags heb ik er ook geen last van.
alleen dat hoog stationair lopen doet hij altijd
Heb volgens mij hetzelfde verschijnsel gehad met mn 19 16v. Temperatuursensor gaf koud een waarde aan van 73gr,starten met koude motor was zo goed als onmogelijk. Als hij aansprong liep ie ongeveer 400 toeren,bij gas geven sloeg ie direct af. Bij warme motor geen problemen met starten.
Bij Reno laten uitlezen en de sensor vervangen,sindsdien geen probs meer gehad.
Greetz Marcel
Bij Reno laten uitlezen en de sensor vervangen,sindsdien geen probs meer gehad.
Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Probleem wat jij beschrift had ik precies hetzelfde bij mijn GT. Ik heb ook een open luchtfilter en een luchthapper in mijn motorkap. Ik weet bijna zeker dat het iets met vocht te maken heeft, want bij mij gebeurde het ook na een aantal fikse regenbuien. Toen het een paar dagen droog was geweest had ik nergens meer last van. Kan dus te maken hebben dat er te veel water in het openluchtfilter komt of dat er vocht komt bij de verdeelkap (ik had zelf namelijk het gevoel alsof er een of twee cilinders niet werkte)
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
het zou goed kunnen dat ie koppaking niet goed is, maar dan zou hij ook extreem veel koelvloeistof gebruiken, en dat doet ie niet(echt) doet ie wel wat, maar niet veel... ik zal wel de kop eraf halen moet toch de distributie vervangen en de kleppen stellen, kan ik net zogoed een nieuwe koppakking erin leggenHooliead schreef:Koppakking hoop ik niet

trouwens hij start nu weer vrij normaal, ik heb hem nog een keer gereset, en m'n orgineele luchtfilter erweerop en nou doet ie het stukke beter!
-
- Contacteer:
bij mij start hij ook wer wel beter maar soms... is het nog steeds een ramp. Maar met het normale filter is het al wel iets beter. Nu heb ik ook het idee dat de kleppen niet helemala lekekr staan zou het hierdoor kunne komen?
-
- Contacteer:
nog een keer? iemand?Hooliead schreef:Zou het kunnen dat dit de automatische choke is?
ik bedenk maar wat hoor
en zou het ook kunnen dat deze kapot is daarom hij niet goed start ij koude motor omdat je geen choke hebt?
ik weet namelijk echt niet wat dit is maar mocht het een choke zijn zou het dat goed kunne zijn denk ik